کد خبر: ۳۵۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

تکذیب اخراج کارکنان سازمان انرژی اتمی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اخبار و شایعات درباره اخراج برخی کارکنان این سازمان را غلط و غیرواقعی خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که اخیرا اخباری در رابطه با تعدیل نیرو و یا اخراج کارکنان سازمان از یک سایت هسته‌ای (معدن اورانیوم) و نیز سازمان انرژی اتمی در رسانه‌ها منتشر شده است، تا چه اندازه این اخبار صحیح است؟ گفت: این‌ها اخبار غلطی هستند که سازمان انرژی اتمی در این رابطه اطلاعیه‌ای هم صادر کرده است. هیچ سایتی که در این اخبار اشاره شده، تعطیل نشده است. هر یک از سایت‌های هسته‌ای بخش‌های مختلفی دارد و ممکن است کار در بخشی با حداکثر پیشرفت و در بخشی به کندی صورت گرفته باشد و با کاهش فعالیت در یک بخش، تمرکز در بخش‌های دیگر قرار گیرد و این به معنی تعطیلی کار و یا تعدیل نیرو نیست.آمارهایی که در رابطه با این سایت در رسانه‌ها منتشر شده، با واقعیت منطبق نیست و متاسفانه این آمارها 6 هزار برابر از ظرفیت واقعی بیش‌تر است که این نشان می‌دهد که تا چه اندازه این اخبار نادرست، غیردقیق و غیرواقعی است.

او گفت: رسانه‌ها و کسانی که چنین آمارهایی را منتشر می‌کنند باید در انتشار درست اخبار دقت کنند که منابع‌شان درست باشد یا قبل از انتشار این اخبار حداقل آن را با ما در میان بگذارند و نظر ما را هم بشنوند.

سخنگوی انرژی اتمی درباره تعدیل یا اخراج نیروی انسانی در سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی 14 هزار نیرو دارد و از این تعداد سه تا چهار هزار نیرو در قالب پروژه‌های این سازمان فعالیت می‌کنند و طبیعی است که یک پروژه تمام می‌شود، عده‌ای معطل می‌شوند تا در پروژه‌ای دیگر یا بخش دیگر به کار گرفته شوند، بنابراین انعکاس چنین مطالب منفی در این رابطه اخلاقی و درست نیست.

کمالوندی هم‌چنین در ادامه در رابطه با کلنگ زنی واحد جدید نیروگاه بوشهر که قرار بود در فروردین‌ماه صورت گیرد، اظهار کرد: متاسفانه در رابطه با زمان کلنگ‌زنی واحد دوم کمی زودتر از موعد این زمانبندی‌ها بیان شده است. در بحث نیروگاه جدید، 60 تا 70 موضوع مهم فنی و محیط زیستی وجود دارد که باید به هر کدام در وقت و جای خود رسیدگی شود. در این میان تنها چند مساله جزیی اما فنی باقی است که رایزنی‌ها درباره آن هم‌چنان ادامه دارد.

وی گفت: تاخیر در زمان کلنگ‌زنی واحد جدید هیچ ارتباطی به هیچ مساله‌ای غیر از مسائل فنی هسته‌ای در رابطه با نیروگاه‌های هسته‌ای وجود ندارد.

این مقام سازمان انرژی اتمی هم‌چنین در رابطه با مذاکرات این سازمان با اسپانیا در چارچوب همکاری‌های جدید هسته‌ای اظهار کرد: هیات اسپانیایی هم‌اکنون در ایران است و روز پنج‌شنبه نیز از اصفهان بازدید داشتند. این هیات مجموعه‌ای از کارشناسان و مقامات عالی انرژی هسته‌ای اسپانیا هستند و گفت‌وگوها برای امضای یک یادداشت تفاهم در جریان است. هم‌چنین ما با اسپانیا کنسرسیوم همکاری امضا کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین