کد خبر: ۳۶۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

شعاع دید در اهواز به 700 متر رسید

مدیر كل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار در روز سه شنبه، تمام شهرهای استان را فرا گرفت و شعاع دید را در اهواز به 700 متر كاهش داد.
آفتاب‌‌نیوز : كوروش بهادری در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: شعاع دید در ظهر روز سه شنبه در تمامی شهرهای خوزستان كاهش یافته و در برخی شهرها مانند آبادان به 500 متر رسیده است.
وی افزود: پیش بینی می شود گرد و غبار تا بعد از ظهر امروز ادامه داشته باشد و پس از آن با تقویت سامانه بارشی شعاع دید بهتر شود.

بهادری ادامه داد: از دیشب با ورود سامانه بارشی، توام با وزش باد شدید و گرد و غبار تا روز جمعه، انتظار جو ناپایدار در خوزستان وجود دارد كه به صورت اطلاعیه و اخطار به اطلاع ستاد بحران رسیده است.

وی بیان كرد: میزان بارش در مناطق شمالی و شرق خوزستان از جمله دهدز، دزفول، شوشتر، لالی و اندیكا از شدت بیشتری برخوردار است و ممكن است تا 100 میلی متر برسد.

مدیركل هواشناسی خوزستان گفت: همزمان، وزش باد شدید تا 80 كیلومتر بر ساعت نیز پیش بینی شده است. سرعت كنونی باد در اهواز در بعد از ظهر سه شنبه) 70 كیلومتر برساعت است كه باعث فعال شدن كانون های گرد و خاك داخلی و حتی شكستن برخی درختان و آسیب به ساختمان های نیمه تمام می شود.

وی اضافه كرد: به فرمانداران توصیه شده كه در این چند روز تمهیدات لازم اندیشیده شود و همچنین باید از اتراق و اسكان عشایر و دام آنها در كنار حاشیه رودخانه ها خودداری شود.
وی اظهار كرد: در 24 ساعت گذشته، آبادان و امیدیه با 32 و دهدز با 10 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنك ترین نقاط خوزستان گزارش شده است.

بهادری افزود: خلیج فارس نیز از امروز تا روز پنجشنبه مواج است و شناورهای كوچك و قایق های ماهیگیری باید احتیاط لازم را داشته باشند.

طبق اعلام سازمان محیط زیست در ساعت 13 سه شنبه میزان ریزگردها در اهواز به یك هزار و 421 میكروگرم بر متر مكعب رسید كه بیش از 9.5 برابر حد مجاز است.

مدارس آبادان و خرمشهر در نوبت عصر به دلیل شدت گرد و غبار تعطیل شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین