کد خبر: ۳۶۰۵۳۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا؛

زمان اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال جاری اعلام شد

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که طرح جریمه مشمولان غایب در سال جاری، با ابلاغ لایحه قانون بودجه سال 95 اجرا خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مقررات جریمه در نظر گرفته شده برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولانی است که مدت غیبت آنان بیش از هشت سال بوده و با توجه به اینکه این موضوع در لایحه بودجه سال 94 پیش بینی و مبلغ جریمه در نظر گرفته شده برای اجرا، در همان سال تعیین شده است، لذا مشمولان متقاضی از این طرح که سال گذشته نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام نکرده‌اند، باید تا ابلاغ لایحه قانون بودجه سال 95 توسط مجلس شورای اسلامی منتظر بمانند.

این سازمان تاکید کرد که این مقررات با مشخص شدن مبلغ جریمه تعیین شده از سال 95 اجرایی خواهد شد و تا زمان ابلاغ لازم است متقاضیان از مراجعه به سازمان وظیفه عمومی ناجا و دفاتر پلیس+10 خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز سردار کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح در گفت وگو با ایسنا آخرین جزئیات و خبرها از جریمه ریالی سربازی در سال 95 را تشریح کرده و ضمن پاسخ به ابهامات برخی از مخاطبان ایسنا درباره مبنای محاسبه هشت سال غیبت اولیه به ایسنا گفت: کسانی که تا پایان سال 94 یا حداکثر تا فروردین ماه سال 95 دارای هشت سال غیبت باشند در شمول بهره‌مندی از این قانون قرارگرفته و لذا افراد جدیدی امکان بهره‌مندی از جریمه ریالی را در سال جاری پیدا نخواهند کرد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: جوانان و مشمولان سربازی منتظر تسهیلات جدید نباشند و هر چه زودتر با توجه به قوانین کشور نسبت به انجام خدمت سربازی خود اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
غایب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
1
2
اخه این جرایم خیلی سنگینه چکار کنیم نمیتونیم پرداخت کنیم جریمه میشه فوقش 5 میلیون نه چند ده میلیون یک سرباز غایب چی داره بیاره بده ؟؟؟ چرا از غایبینی که سال 82 معاف شدند جریمه ای نگرفتید چرا اینهمه تبعیض قائل هستید ؟؟؟ چرا ؟؟ چرا ؟؟
عباس
|
United States of America
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
هیچ منطقی نداره این قانون!
اگه قراره کسانی که دیگه کارایی چندانی برای نیروهای مسلح ندارن معاف بشن، معیار باید سن باشه نه تعداد سالهای غیبت. مثلاً 25 سال، 30 سال، هرچی! ولی برای همه یکسان باشه. این جوری اصلاً عادلانه نیست. کسی که نخواسته یا نمیتونسته سربازی بره، رفته بطور فانونی درس خونده و غیبت نکرده چرا نباید بتونه از این امکان استفاده کنه؟ چرا کسی که خلاف قانون عمل کرده و فراری محسوب میشه باید کارش آسونتر باشه؟ نود درصد پسرهایی که دانشگاه رفتن، برای این رفتن که مجبور نباشن اسلحه دست بگیرن یا دست کم با مدرک بالاتر برن که سربازی براشون کوتاهتر بشه. اون قانون رو هم که برداشتن.
ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
اگر این جرایم میشد 4 5 میلیون تمام دومیلیون نفر غایب واریز میکردند و پول خوبی هم گیرمیامد
این جرایم کمر خود غایب که هیچی کمر کل خانواده اش را هم میشکنه
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
تاکنون سرباز غایب 41 ساله بخود ندیده بودیم
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
سلام این رقم این جرایم بسیار بسیار درشته
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
سلام . بنظر من غیب با معیار سن بهتر است تا غیبت از زمان تحصیل .چون با این قانون ظلم میشه در حق کسانی که رفتن درس خوندن و ادامه تحصیل دادن . . بهتر است شرط این باشد که کسانی که سنشان بالای 8 سال غیبت باشه . در غیر اینصورت فقط میتونیم بگیم متاسفیم واسه سواد و علم قانون گذارن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
با سلام
جناب سردار استدعا داریم قانون دقیقاً عین آنچه گفته شده اجرا شود. مثلاً در مورد نحوه استفاده دانشجویان اخراجی و انصرافی ،
طبق قانون اعلام شده از سوی مجلس، کلیه افراد با بیش از 8 سال غیبت میتوانند از این قانون استفاده کنند و مبنای محاسبه هم از آخرین مدرک تحصیلی تا پایان 94است. لذا طبق قانون که تأکید دارد که کلیه افراد با بیش از 8 سال غیبت ، بنابراین سال انصراف و اخراج نمیتواند ملاک قرار گیرد چون اگر این مطلب قبول شود، در واقع به نوعی ایجاد محدودیت در منظور کردن کلیه افراد با 9 سال غیبت شده. لطفاً ابهامی که در اینجا وجود دارد را برطرف نمایید. و قانون را دقیقاً طبق انچه مجلس تصویب کرده اجرا نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
طبق قانون اعلام شده از سوی مجلس، کلیه افراد با بیش از 8 سال غیبت میتوانند از این قانون استفاده کنند و مبنای محاسبه هم از آخرین مدرک تحصیلی تا پایان 94است. لذا طبق قانون که تأکید دارد که کلیه افراد با بیش از 8 سال غیبت ، بنابراین سال انصراف و اخراج نمیتواند ملاک قرار گیرد چون اگر این مطلب قبول شود، در واقع به نوعی ایجاد محدودیت در منظور کردن کلیه افراد با 9 سال غیبت شده. لطفاً ابهامی که در اینجا وجود دارد را برطرف نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
این اقساطی کردن چندان تأثیری ندارد. چون افرادیکه سال 94 شامل این قانون میشدند حدود یک سال وقت داشتند پرداخت کنند و کسی که طی یک سال گذشته توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشته امسال هم نمیتوانند. یا باید مبلغ را کم میکردند و یا باید تسهیلات بیشتری قائل میشدند. مثلاً برای افرادیکه نقد پرداخت کنند مبلغ را کم کنند.
به هر حال درست یا غلط نظام وظیفه درگیر این پروژه شده است پس چه بهتر که حداکثر استفاده را از این طرح میکردند و کاری میکردند که تعداد نفرات بیشتری بتوانند به نظام وظیفه پول پرداخت کنند.
مثلاٍ طبق این قانون کلیه افراد با بیش از 8 سال غیبت میتوانند با پرداخت جریمه ، معافیت دریافت کنند. و مبنای محاسبه هم از آخرین مدرک تحصیلی است، لذا کلیه دانشجویان اخراجی و انصرافی که از آخرین مدرک آنها بیش از 8 سال میگذرد طبق قانون شامل میگردند. چون قانون هم تسریح کرده که کلیه افراد با بیش از 8 سال غیبت، و استثناء قائل نشده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین