کد خبر: ۳۶۳۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

جعفرزاده:عدم صدور اعتبارنامه خالقی قانونی نیست/ منتجب‌نیا:شائبه اتفاق اصفهان برای مرحله دوم وجوددارد

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تاکید کرد:‌ اگر هیات نظارت استان اصفهان اعتبارنامه‌ای را صادر نکرده کار خلاف قانون انجام داده است؛ زیرا نباید برای یک نفر آراء را باطل اعلام می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز : غلامعلی جعفرزاده در مورد اظهارنظر وزیر کشور درباره‌ی ابطال آراء منتخب سوم اصفهان و این که با توجه به اختلاف نظر شورای نگهبان و وزارت کشور، مجلس می‌تواند استفساریه دهد، گفت: واقعیت امر این است که بر اساس روح قانون نیاز به استفساریه ندارد. زیرا آراء مردم فقط توسط نمایندگان مردم ابطال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما نمی‌گوییم الا و لله این خانم نماینده شود؛ بلکه بر این نظر هستیم که اگر بعد از انتخابات اسنادی وجود دارد این اسناد باید به مجلس ارائه شود و مجلس هم در فرایند قانون آن را مورد رسیدگی قرار دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این که این گونه مباحث بیشتر جنبه‌ی حقوقی دارد تا سیاسی اظهار کرد:‌ شورای نگهبان در مورد حوزه‌های انتخابیه و صندوق‌های رای می‌تواند اظهار نظر کند نه در مورد افراد. در واقع اگر هم تخلفاتی از قبل وجود داشته و آشکار نشده بود و بعدا مستندات ارائه شده باید به مجلس ارائه شود تا مجلس در این مورد ارزیابی کرده و نظر خود را اعلام کند.

جعفرزاده در پایان اظهار کرد:‌ بنابراین هیچ مشکل حقوقی وجود ندارد و وزارت کشور باید به کار خود ادامه دهد ما هم پشتیبانی می‌کنیم زیرا می‌خواهیم قانون اساسی اجرا شود.

همچنین ایلنا نوشت: حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: رای جریان اصولگرا به شکل سنتی است و حضور آنها در مرحله دوم طبق تجربه بهتر است، چرا که تلاش می‌کنند به شکل سازمان‌یافته برای خود آرایی جمع‌آوری کنند برای همین نیاز به ایجاد انگیزه ندارند.

او ادامه داد: اگر مردم در مرحله دوم انتخابات به شکل مناسب مشارکت نداشته باشند، آرای مرحله اولشان ناقص خواهد ماند بنابراین باید در تبلیغات انتخاباتی این مسئله برای مردم به خوبی تفهیم شود و به مردم بگوییم کار آنها نیمه‌کاره است و باید روز جمعه دهم اردیبهشت‌ماه کار را به اتمام برسانند، لذا این مسئله باید توسط ستادهای کاندیداهای شخصیت‌های موثر و به طور کلی تریبون‌دارها برای مردم تبیین شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: متاسفانه علیرغم این‌که در مملکت ما همه چیز بر مدار انتخابات و رای مردم است، برخی بر این عقیده هستند که نیاز به رای مردم نداریم، مهم این است که کرسی‌های مجلس را اشغال کنیم؛ چه مردم رای بدهند و چه ندهند در حالیکه برخی به این تفکر غلط و غیر دموکراتیک اعتقاد دارند لذا مردم باید توجه کنند اگر در انتخابات مشارکت خوبی نداشته باشند، در غیاب آنها عده‌ای رای می‌آورند که به رای مردم اعتقاد ندارند و این به نفع آنها خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اصولگرایان فکر می‌کنند به پشتشانی برخی نهادها مثل آنچه در اصفهان اتفاق افتاد، تکرار خواهد شد. متاسفانه بعد از اتفاقی که در اصفهان افتاد،  این شائبه ایجاد شده است که در مرحله دوم انتخابات نیز دوباره این اتفاق تکرار شود.

منتجب‌نیا با اشاره به ناامیدی جناح اصولگرا برای انتخابات دوم مجلس گفت: اصولگرایان از مردم ناامید هستند؛ به خاطر همین تبلیغات آن‌چنانی نمی کنند و برخلاف مرحله اول که خیابان‌ها پر از بنرهای اصولگرایان شده بود و با کارهای غیرقانونی آنها برخوردی نشد، این‌بار تبلیغاتی انجام نمی‌دهند با همین تبلیغات خود سرسوزنی در تهران توفیق نداشتند، امید آنها به پشتوانه قدرت است که از این طریق چند نماینده را راهی مجلس کنند، لذا امیدواریم مردم با هوشیاری کامل در انتخابات شرکت کنند و با رای آنها به لیست امید شاهد مجلسی با اکثریت نمایندگان اعتدالی باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین