کد خبر: ۳۶۶۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

در این زمین بازی نکنید!

«آنان که ناامید از به شکست رساندن «برجام» شده‌اند، از هر سخن و گفتار رییس‌جمهور تحلیل و تحریف خاصی دارند و در یک فضای رسانه‌ای آن سخن و گفتار را مقابل سخن رهبر معظم انقلاب قرار می‌دهند. آنان که بر شیپور اختلاف می‌دمند، همانند چاقویی هستند که یک لبه آن در داخل قرار دارد و لبه‌ای دیگر در خارج.
آفتاب‌‌نیوز :
 روزنامه اعتماد در سرمقاله خود نوشت: «یک - شکی نیست در جامعه سیاسی پرتنشی به سر می‌بریم. در فضای سیاسی کشور تنش و نزاع موج می‌زند و اثرات و تلخی‌هایش گاهی در عرصه عمومی نیز کشیده می‌شود. گفتار جناح‌های سیاسی و ادبیات رسانه‌ها اغلب آمیخته با عناصر تنش‌زاست. هر چند طبیعت فضای سیاسی میزانی از نزاع و تنش را می‌طلبد اما به باور همگان، تنش و نزاع موجود در جامعه بیشتر اوقات از حد طبیعی بسیار فراتر رفته و در جامعه دینی ما که نزاع «رذیلت» شمرده می‌شود، این امر نکوهیده‌تر است که ‌اگر از گفت‌وگو و تفاهم و رقابت سالم اثری نباشد و سپهر عمومی را ابرهای خصومت، نزاع، تنش و تهمت فرا گیرد، آن وقت، جامعه کلافه و سرخورده می‌شود و امید و نشاط و انگیزه خود را در تاراج نزاع‌ها می‌بیند.

دوم- از روزی که «برجام» نهایی شد، خواسته یا ناخواسته جریانی وظیفه خود دانست که دایما بر شیپور «بدگمانی و بدبینی» علیه برجام بدمد و هر حرکت و اتفاقی را نشانه‌ ضعف دیپلمات‌ها و دولتمردان بخواند. نتیجه این دمیدن ناامیدی و اختلاف‌افکنی بوده است و «تقریبا هیچ». با این وجود در روزهای اخیر به نظر می‌آید این جنگ حیثیتی علیه دولت ابعادی گسترده‌تر یافته و این بار سناریوی این جنگ اختلافی تازه، منحرف و خطرناک‌تر است. آنان که ناامید از به شکست رساندن «برجام» شده‌اند، از هر سخن و گفتار رییس‌جمهور تحلیل و تحریف خاصی دارند و در یک فضای رسانه‌ای آن سخن و گفتار را مقابل سخن رهبر معظم انقلاب قرار می‌دهند. آنان که بر شیپور اختلاف می‌دمند همانند چاقویی هستند که یک لبه آن در داخل قرار دارد و لبه‌ای دیگر در خارج.

چنان که یک رسانه فارسی زبان خارج از ایران این روزها لیستی را تهیه کرده است از سخنانی که «روحانی» را مقابل «رهبری» قرار می‌دهد.

در داخل کشور نیز یک سخن عمومی رییس‌جمهور دستمایه‌ای برای رو در رو قرار دادن وی با رهبر انقلاب از سوی منتقدان روحانی شده است.

شک نباید کرد همه کسانی که بی‌محابا در این کارزار گام نهاده‌اند، چوب حراج به همه فضیلت‌های انسانی، اخلاقی و دینی می‌زنند.

اکنون شخص روحانی و جایگاه و ارتباط او با رهبر انقلاب دستمایه رفتار‌های تخریبی قرار گرفته آن هم رییس‌جمهوری که در گفتار و روشش همواره بر اطاعت از ولایت فقیه و رهبری انقلاب صحه گذاشته است؛ هر چند که سخن او باید شفاف و روشن و به‌ دور از هرگونه بهانه‌ای باشد اما برای کسانی که از کاه کوه می‌سازند بهانه گرفتن کاری بس ساده است.

سوم- در کاستن از نزاع و اختلاف باید کوشید. شک نباید کرد مسیر این جریان به یک جا ختم خواهد شد و «دود» اختلاف‌افکنی بر چشمان همگان می‌رود. الغای اختلاف‌افکنی و دو دستگی در بالاترین هرم نظام. در پاسخ باید گفت این خوابی واهی خواهد بود که رییس‌جمهور اعتدال که سال‌ها به سبب حضور در مسوولیت‌های کلیدی و نمایندگی رهبری انقلاب در مناصب مهم نماینده و معتمد ایشان بوده است رو در روی ولی فقیه قرار گیرد.

جایگاه ارتباطی رییس‌جمهور با رهبری انقلاب، جایگاه یک نهاد و یک رسانه و یک قرارداد و یک شخص و... نیست. این جایگاه حرمت و منزلت خاص خود را دارد. این زمین، جای بازی کردن نیست. وارد آن نشویم.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین