کد خبر: ۳۶۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه

مراقب باشید پایان دوره نمایندگی «یوم‌الحسرة» نباشد

یک عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر این‌که «منتخبان مجلس دهم باید مراقب مسئولیت سنگینشان باشند» گفت:‌ مراقب باشید که پایان این دوره «یوم الحسرة» نباشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله رضا استادی در همایش "فرایند قانونگذاری، الزامات و راهکارها" در جمع منتخبان مجلس دهم در توصیه‌های اخلاقی به منتخبان گفت: آنچه که به دیگران می‌گوییم ابتدا باید خودمان عمل کنیم که اگر رویکرد دیگری داشته باشیم آن گفتار برای خودمان مشکل ایجاد می‌کند.

وی با این تعبیر که هر روز از دوره چهار ساله نمایندگی یک امتحان است، گفت: یادتان نرود که باید درست خدمت کنید. اگر کسی که چنین مسئولیتی برایش پیش آمده است کارهایش با دیروز فرق نکند یعنی یک جای کار مشکل دارد. انسان هر چقدر بالاتر می‌رود باید تواضعش بیشتر شده و به تعبیری خودش را گم نکند. یادتان نرود دیروز چه بودید و امروز چه شده و به خاطر همین متواضع‌تر باشید.

به گزارش ایسنا، این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که «تکبر باعث می‌شود که شیطان سراغ آدم بیاید» گفت: اگر تکبر در انسان باشد نظر درست دیگران را نمی‌پذیرد و این قبول نکردن نظر دیگران ضربه‌ای به کشور وارد می‌کند و باید متواضع باشید و در دوران تواضع حق پذیر باشید و بر زبان تسلط داشته باشید.

استادی هم‌چنین با تاکید بر این‌که «باید از بیت المال مراقبت کرد» گفت: اگر کاری از بیت المال انجام می‌دهیم باید برای مردم نه اطرافیانمان باشد. پایان چهار سال نمایندگی می‌تواند «یوم المَسرة یا یوم الحسرة» باشد بدان معنا که اگر کسی در این چهار سال خدمت کرده باشد در پایان راه خوشحال است و اگر کاری نکرده باشد حسرت می‌خورد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین