کد خبر: ۳۶۶۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

مشاوره رایگان برای زوجین نابارور

رییس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا از ارائه مشاوره رایگان در روز 26 اردیبهشت ماه به زوج‌های نابارور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدمهدی آخوندی در نشست خبری اولین کنگره تولید مثل و دومین کنگره علوم سلامت باروری و فرزندآوری، به برگزاری کمپین خانواده، تولید مثل و فرزند‌پروری در هفته پایانی اردیبهشت اشاره کرد و گفت: به مناسبت 31 اردیبهشت روز ملی جمعیت، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، انجمن جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل و دانشگاه علوم پزشکی ایران این هفته را به نام خانواده، تولید مثل و فرزند‌پروری نامگذاری و کمپینی ملی به همین عنوان برگزار کرده‌اند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی افزود: سیاست‌های جمعیتی جدید، افزایش باروری را ترویج می‌کند، اما در کنار کمیت، کیفیت جمعیت نیز شاخصی مهم در توسعه است. به همین دلیل باید به تقویت نهاد خانواده، سلامت باروری و پرورش صحیح فرزندان توجه شود.

به گفته رییس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل، هدف اصلی این کمپین گشودن باب گفت‌وگو و اطلاع‌رسانی درباره جمعیت در ایران، نرخ رشد باروری، میزان ناباروری و پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت جنسی، سلامت باروری، داشتن فرزند سالم و همچنین حفظ باروری و عوامل تهدید کننده آن است.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: حمایت از زوجین نابارور از جمله اهداف اصلی این کمپین است. در همین راستا با همکاری مراکز درمان ناباروری سراسر کشور در روز حمایت از زوج‌های نابارور، به آنها مشاوره رایگان ارائه و درباره روش‌های نوین درمان ناباروری اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی سلامت باروری، حفظ باروری و مقابله با عوامل تهدید کننده آن، حمایت از زوجین نابارور، جمعیت جوان و اقتصاد پویا، خانواده سالم، آرامش و نشاط جامعه و همچنین سالمندی را به عناوین برگزیده این هفته اعلام کرد.

آخوندی همچنین ابراز امیدواری کرد که در روز حمایت از زوجین نابارور، این زوجین که تا کنون امکان مراجعه برای درمان را نداشتند، بتوانند از امکان مشاوره و تشخیص رایگان بهره‌مند شوند و با قرار گرفتن در مسیر درست، لذت داشتن فرزند را تجربه کنند. این کار با مشارکت و همکاری مراکز تخصصی درمان ناباروری سراسر کشور انجام می‌شود.

در ادامه کبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خصوص این کمپین گفت: بحث جمعیت و رسیدن به جمعیت پویا و متعادل از ضرورت‌های کشور است و بر اساس استانداردهای جهانی، هر 5 تا 10 سال باید در سیاست‌های جمعیتی بازنگری صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس گزارش مراکز معتبر پایش جمعیت دنیا، ایران بدترین و سریع‌ترین کاهش جمعیت را داشته است که اگر ادامه پیدا کند، سبب پیری جمعیت کشور می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین