کد خبر: ۳۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

رئیس انجمن جنین شناسی: بیمه ناباروری نداریم/ ناباروری مردان بیشتراز زنان

رئیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران با اشاره به اینكه میزان ناباروری در ایران بیشتر از كشورهای دیگر است، گفت: حدود 20 درصد زوج های كشور نابارور هستند و این درصد بالایی است.
آفتاب‌‌نیوز :
دكتر محمدمهدی آخوندی در نشست خبری دومین كنگره بین المللی تولید مثل افزود: میزان ناباروری مردان به مراتب بیش از زنان است.

وی با اشاره به اینكه كشور در این زمینه به توسعه و پیشرفت های خوبی دست یافته است، اظهار كرد: بیش از 150 دانشجو در رشته تولیدمثل در هفت مجموعه دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

** بیمه ناباروری در كشور نداریم
آخوندی با اشاره به اینكه هنوز بیمه ناباروری در كشور نداریم، اظهار كرد: هر چند برای یك سری از اقلام دارویی و آزمایشات در این حوزه تحت پوشش بیمه قرار دارد اما برای درمان ناباروری هنوز بیمه ای در كشور نداریم.

وی گفت: شورای عالی بیمه، استاندارد این خدمات را از وزارت بهداشت خواسته است كه تیم هایی برای این كار مشخص و تعدادی استاندارد در این زمینه تدوین شده است.

رئیس انجمن جنین شناسی با اشاره به اینكه استانداردها در حال نهایی شدن هستند از وزارت بهداشت درخواست داریم این استانداردها را در اسرع وقت به شورای عالی بیمه ارسال كنند تا زمینه تصویب با تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات فراهم شود.

***مراكز ناباروری كشور باید اعتبار بخشی شوند
دبیرعلمی دومین كنگره بین المللی تولید مثل نیز گفت: مراكز ناباروری كشور باید اعتبار بخشی شده و این مراكز باید تمام استانداردهای بین المللی را رعایت كنند.

دكتر منصوره موحدین با اشاره به اینكه انجمن جنین شناسی اقدمات خوبی در این زمینه انجام داده است، افزود: این مجموع استاندارد بین المللی در این زمینه را جمع آوری كرده كه به زودی در قالب كتاب منتشر خواهد شد.

وی اظهار كرد: در گام بعدی انجمن جنین شناسی به وزارت بهداشت كمك خواهد كرد تا تعریف مشخص و استانداردهای لازم در این زمینه تدوین شود.

موحدین تاكید كرد: بیمه ها زمانی می توانند خدمات این حوزه را تحت پوشش قرار دهند كه خدمات در قالب استاندارد تعریف شده باشد و باید این موضوع در اسرع وقت صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توریسم سلامت در حوزه ناباروری اشاره كرد و گفت: تعداد زیادی از بیماران خارجی برای درمان ناباروری به ایران مراجعه می كنند.

موحدین پایین بودن هزینه درمان و حضور متخصصان زن را از مهمترین عوامل مراجعه بیماران به كشور ما اعلام كرد و گفت: تعداد زیادی از مسلمانان كشورهای اطراف و حتی اروپا و آمریكا برای درمان ناباروری خود به ایران مراجعه می كنند.

وی با اشاره به اینكه هزینه درمان ناباروری در ایران پایین تر از كشورهای منطقه است،‌گفت: این موضوع می تواند عامل مهمی برای جذب توریسم سلامت باشد.

دبیر علمی دومین كنگره بین المللی تولید مثل به تعداد مقالات پذیرفته شده در این كنگره اشاره كرد و گفت 450 مقاله علمی در این كنگره پذیرفته شده كه از این تعداد 50 مقاله بصورت سخنرانی ارائه می شود.

موحدین به برگزاری بیست پنل تخصصی در این كنگره اشاره كرد و گفت: سلول های بنیادی در تولید مثل، درمان غیرجراحی در باروری مردان، سلامت جنسی و باروری، تغذیه در تولید مثل و حفظ باروری در بیماران سرطانی از جمله پنل های تخصصی این كنگره است.

وی برگزاری كارگاه های آموزشی و برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه های این كنگره اعلام كرد و افزود: غدد تولید مثل در سلامت و باروری، لقاح و كشت جنین، سرطان وحفظ باروری، مباحث اخلاقی و حقوقی تولید مثل، انجماد در تولید مثل و توریسم و اقتصاد درمان ناباروری از جمله محورهای این كنگره می باشد.

وی به استقبال خوب محققان داخلی و خارجی از این كنگره اشاره كرد و گفت: تعدادی از دستاوردهای علمی و پژوهش های انجام شده در این حوزه در این كنگره ارائه خواهد شد.
دومین كنگره بین المللی تولید مثل به همراه اولین كنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزند آوری با حضور محققان داخلی و خارجی 29 تا 31 اردیبهشت ماه در مركز همایش های رازی تهران برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین