کد خبر: ۳۶۶۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

ابراهیمی: ریاست لاریجانی بر مجلس دهم به نفع دولت است/ عارف تجربه مجلس‌داری ندارد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ریاست لاریجانی بر مجلس دهم را به نفع دولت دانست، گفت: دولتی‌ها تلاش می‌کنند لاریجانی ریاست مجلس دهم را برعهده بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه چالشی در مجلس دهم به وجود نخواهد آمد، اظهار کرد: دوستان اصولگرای ما افرادی هستند که اصل نظام برایشان مهم است و برای حفظ نظام ایجاد چالش نمی‌کنند و به نحوی مدارا خواهند کرد تا به نظام صدمه‌ای وارد نشود.

به گزارش مهر، وی افزود: اصلاح‌طلبان قدرت و توان این را ندارند که در مجلس دهم ایجاد چالش کنند، بنابراین مجلس دهم یک مجلس متوازن و متعادلی خواهد بود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: از طرفی اصلاح‌طلبان گذشته را تجربه کرده‌اند و می‌دانند که اگر بخواهند شلوغ کرده و چالش ایجاد کنند، چیزی عایدشان نخواهد شد زیرا نظام نسبت به دوره ششم مجلس تقویت و قدرتمندتر شده و استحکام لازم را پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: زمینه‌ای برای ایجاد چالش‌های گذشته توسط اصلاح‌طلبان در نظام اسلامی وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم قوی‌ترین فراکسیون خواهد بود، تصریح کرد: دولت به سمت این فراکسیون رفته است. عناصر دولتی در جلسه اخیر لاریجانی بصورت فعال حضور داشتند؛ این مسئله بیانگر آن است که دولتی‌ها ترجیح می‌دهند لاریجانی در مجلس دهم ریاست کند.

وی با تاکید بر اینکه از رفتار و گفتار دولتی‌ها تمایل به ریاست لاریجانی در مجلس دهم حس می‌شود، گفت: لاریجانی تجربه لازم را برای مدیریت مجلس دارد. آقای عارف با اینکه زمانی معاون اول دولت اصلاحات بوده است، اما در مجلس و مدیریت پارلمان تجربه‌ای ندارد، چرا که مجلس‌داری کار آسانی نیست؛ بنابراین لاریجانی ریاست مجلس دهم را خواهد داشت.

ابراهیمی گفت: ترکیب هیات رئیسه نیز تحت‌الشعاع رئیس مجلس خواهد بود. به عنوان مثال در جریان تصویب برجام با اینکه بخش زیادی از اصولگرایان موافق نبودند، ولی رئیس جلسه توانست هیات رئیسه و صحن مجلس را با خود همراه کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، ریاست لاریجانی بر مجلس دهم را به نفع دولت دانست و خاطرنشان کرد: اگر لاریجانی رئیس مجلس باشد، تعادل را حفظ می‌کند و این مسئله برای دولتی‌ها نیز خیلی خوب است؛ چرا که وی تاکنون تنشی با دولت نداشته است.

وی ادامه داد: دولتی‌ها تلاش می‌کنند لاریجانی ریاست مجلس دهم را برعهده بگیرد و سایر نمایندگان نیز در این زمینه همراهی خواهند کرد و راه دیگری برای آنها باقی نمی‌ماند.

عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز تاکید کرد: کار دولت در تعامل با مجلس دهم نسبت به دوره گذشته آسانتر است. البته مجلس، مجلس دولتی نمی‌شود و مستقل می‌ماند، اما تنش‌ها در این مجلس بسیار کم خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
جدی حالا شما دلسوز دولت شدین ؟
پس چرا در انتخابات از روحانی حمایت نکردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
به جای مردم شما تصمیم نگیرید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین