کد خبر: ۳۶۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
از سوی معاون اول رئیس جمهور؛

آیین‌نامه سفر کاری اعضای شوراهای محلی به خارج از کشور ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور، آیین‌‏نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور را که به تصویب هیئت وزیران رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
متن این آیین نامه به شرح زیر است:

آیین‏‌نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور

ماده 1 به‏ منظور نظارت، هماهنگی و تصمیم‏گیری درخصوص سفر کاری اعضای شوراهای‏ اسلامی محلی به خارج از کشور کمیسیونی به ‏ریاست معاون ذی‌ربط وزارت کشور و با عضویت نماینده شورای‌عالی استان‏ها و نمایندگان تام‏‌الاختیار سازمان مدیریت و برنامه‏‌ریزی کشور، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات تحت عنوان کمیسیون مرکزی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور که در این آیین‏نامه به اختصار "کمیسیون مرکزی" نامیده می‌شود، تشکیل و دبیرخانه آن در وزارت‏ کشور تشکیل‏ می‌شود.

تبصره – سفرهایی که به دعوت مقام‏ها یا مراجع خارج از کشور از اعضای شوراهای اسلامی محلی، به‏ عنوان عضو شورا به عمل می آید و هزینه‏‌های آن توسط دعوت‏کننده تأمین می شود نیز مشمول این ماده است.

ماده 2 کارگروه استانی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور که در این آیین‏نامه به اختصار "کارگروه استانی" نامیده می‏شود، با ‏عضویت استاندار یا نماینده تام‏الاختیار وی (رییس)، رییس شورای اسلامی استان، نمایندگان تام‏الاختیار رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره‏کل اطلاعات استان و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تشکیل می‌شود. این کارگروه پیشنهاددهنده نهایی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی استان به کمیسیون مرکزی است و دبیرخانه آن در استانداری تشکیل می‌‏شود.

ماده 3- شوراهای اسلامی متبوع موظف هستند ضرورت انجام سفر کاری اعضای خود را همراه با تعداد اعضای مورد نظر و مدارک مربوط، حداقل یک ماه قبل از سفر به دبیرخانه کارگروه استانی تحویل دهند و کارگروه استانی موظف است مدارک یادشده را حداقل بیست روز قبل از سفر، به دبیرخانه کمیسیون مرکزی تحویل دهد.

تبصره- پس ‏از موافقت کمیسیون‏ مرکزی با انجام سفر، دبیرخانه کارگروه استانی موظف است با هماهنگی اداره‏کل اطلاعات استان و نمایندگی وزارت امورخارجه در استان، نسبت ‏به برگزاری جلسه توجیهی قبل از انجام سفر اقدام کند.

ماده 4 تأ‌مین اعتبار سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی در تمام سطوح، بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می‏شود، بر عهده شورای مربوط است.

ماده 5 هیئت‌های اعزامی موظفند پس از انجام سفر کاری، گزارش سفر، اقدامات و مذاکرات انجام‏شده را به دبیرخانه ‏کارگروه استانی‏ و دبیرخانه کمیسیون مرکزی ارسال کنند.

ماده 6 رعایت مقررات ‏و شئونات‏ جمهوری‏ اسلامی ‏ایران از سوی کلیه اعضای شوراهای اسلامی اعزامی مشمول این آیین‏نامه، لازم‏الاجرا است.

ماده 7- انجام هرگونه سفر خارجی بدون طی مراحل قانونی یادشده در این آیین‌نامه از مصادیق ماده (82) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران - مصوب 1375- و اصلاحات بعدی آن است و هیئت‏های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات

شوراهای اسلامی ذی‌ربط موظف به رسیدگی به تخلفات مربوط هستند.

ماده 8- نظارت بر حسن اجرای مفاد این آیین‏نامه بر عهده کمیسیون مرکزی است.

ماده 9- تصویب نامه‏های شماره 36814/ت23892ه مورخ 1/7/1382 و شماره 3747/ت30463ه مورخ 5/ 2/ 1383 لغو می‌‏شوند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین