کد خبر: ۳۶۷۰۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

اعلام دلیل مرگ بازیکن مشهور؛ آری یا نه؟

اگر رسانه ها مایل به انتشار نبودند می توانستند توافق کنند در این باره نپرسند یا توافق کنند منتشر نشود. اما وقتی سوال طرح می شود پاسخ هم ارایه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : « خبر را پخش كنيد، براي لايك ها و كامنتاي بيشتر، براي بالارفتن دنبال كننده ها همه جا جار بزنيد كه علت مرگ جوان مردم چه بوده و اصلا به حال بازماندگانش فكر نكنيد، به پدر بيمارش، به مادر داغدارش، به آنهايي كه دوستش داشتند، به آنهايي كه با گلهايش از خوشحالي پرواز كرده اند، به هيچكدام فكر نكنيد... شما كار خودتان را بكنيد، از صفحات مختلف بيرون بياييد و فقط در مورد مرگ مهرداد اولادي نظريه بدهيد و حكم هايتان را صادر كنيد، عجله كنيد، ممكن است از قافله عقب بمانيد».

به گزارش عصر ایران، این بخشی از نوشته جواد کاظمیان دوست و همبازی مهرداد اولادی در پرسپولیس است. دل چرکین از اینکه چرا علت مرگ این بازیکن جوان را اعلام کرده اند. او که دوستی نزدیکی با اولادی داشت یکی از کسانی است که معتقد است به خاطر حرمت «اشک مادر و دل شکسته پدر» نباید علت مرگ را رسانه ای می کردند.

همین نگاه و نظر را محمود خوردبین سرپرست باشگاه پرسپولیس تکرار کرده که « ای کاش این مطلب  هرگز اعلام نمی شد من که چیزی از آن بچه ندیدم و به عقیده من این موضوع اشتباه است».

پس از آن که سخنگوی قوه قضائیه گفت: پزشکی قانونی فرضیه خودکشی را رد کرده و علت مرگ را مصرف مواد مخدر و الکل اعلام کرد، قضاوت ها در مورد این خبر شکل تازه ای گرفت.

بسیاری عنوان کردند که حفظ حرمت مومن همپای کعبه است و نباید در مورد کسی که فرصت دفاع از خودش را ندارد چنین خبری منتشر می شد.

آنها از صفت «ستارالعیوب» بودن خداوند گفته اند و اینکه در جامعه ایرانی که رواداری و حرمت نگهداشتن تحسین می شود چه ضرورتی برای این کار وجود داشت و مشکل چه کسی حل می شود؟ آیا مسائل و مشکلات کسان دیگر هم اینطور صریح و شفاف و روشن اعلام می شود؟

مخالفین اما می گویند در همه جای دنیا این رویه معمول است و مسئولین قضایی و پزشکی علت مرگ ستاره ها را با جزئیات کامل منتشر می کنند تا هم شایعات بی اثر شود و هم برای دیگران زنگ هشداری باشد که بدانند هر راهی که می روند چه تاوانی ممکن است در نهایتش پنهان باشد و اصولاً دانستن حق مردم است.

آنها می گویند چطور هر اتفاقی می افتد ورزشکارهای ما فریاد می زنند که « در هیچ کجای دنیا اینطور نیست» یا فلان برخورد «حرفه ای نیست» و در آن سوی دنیا هر چیزی «قانون و مقررات» خودش را دارد اما وقتی پای شفافیت به میان می آید و خودشان در معرض دید قرار می گیرند اصرار دارند که همان شیوه های سنتی رواج داشته باشد؟

در همه جای دنیا ستاره ها در خانه های شیشه ای زندگی می کنند و عدد و رقم قرارداد، زندگی حرفه ای و حتی شخصی شان و عملکرد فنی شان زیر ذره بین رسانه ها و عموم مردم است، چرا ستاره های ما این بخش از زندگی حرفه ای را پنهان می کنند و می خواهند آماتوری با آن برخورد شود؟

این روزها اگر در موتور جستجوگر گوگل «علت مرگ» را جستجو کنید نام دو ستاره فوتبال و موسیقی به شما پیشنهاد می شود؛ مهرداد اولادی و ناصر عبداللهی! حالا به نظر می رسد گره اولی گشوده شده اما در مورد «ناصریا» که ده سال از مرگش می گذرد شایعه ها به قوت خود باقیست. زمانی احسان علیخانی در برج میلاد از «قتل» او سخن گفت ...

شکل ساده و صریح قضیه اما این است: از مقام ارشد و مسؤول قضایی درباره علت مرگ یک ورزشکار مشهور پرسیده شده و طبعا پاسخ صریح و مستند ارایه شده و اگر رسانه ها مایل به انتشار نبودند می توانستند توافق کنند در این باره نپرسند یا توافق کنند منتشر نشود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
2
4
وقتی خود ورزشکارها همه جزئیات زندگیخودشون رو منتشر میکنن، نباید انتظار داشته باشن که بعد از مرگشون، مردم اسرار اونا رو حفظ کنن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
1
تعجب از اینکه می گویند این رویه در همه جای دنیا معمول است مگه همه مردم دنیا مسلمانند حرمت انسانها چی میشه مگه طبق احادیث شریف حرمت انسان همپای حرمت کعبه نیست او که رفت پدر ومادر وبستگان فامیل دور ونزدیک واهالی محل و همشهریها و...چی...آیا آبرو وحیثیت وحرمت آنها مهم نیست بااین اعلام رسمی چه چیزی را اثبات کردید آیا واقعا درس عبرتی برای دیگران شده ...آیا این هم راه مبارزه با فساد است...پس چرا نام بعضی ها اعلام نمی شود که درس عبرتی باشه...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین