کد خبر: ۳۶۷۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

طرح‌های بزرگ دانشگاه آزاد برای کشور

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر خویش به استان گیلان، بعد از ظهر امروز پس از بازدید پارک حفاظت شده بوجاق در کیاشهر و همچنین تالاب بندر انزلی، در دانشگاه ازاد اسلامی این شهر ، با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام والای شهدای اسلام ادای احترام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیات امنا و اعضای هیات علمی و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی واحدهای شهرهای استان گیلان، با توجه به فشردگی برنامه ها و اهداف سفر که بیشتر برای بازدید از منطقه آزاد انزلی بود، از روسای واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر استان عذرخواهی کرد و گفت: همه واحدهای دانشگاه آزاد برای ما عزیز هستند، چون می دانیم در راستای خدمت به کشور و انقلاب زحمت می کشند.

به گزارش آفتاب، آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری شرایط سختی که در دولت گذشته به دانشگاه آزاد حاکم شده بود، گفت: با آمدن دکتر میرزاده شرایط تازه ای ایجاد شد که بیشتر حرکت به سوی تحقیق و پژوهش است.

ایشان با اشاره به تقاضای چندین کشور از دانشگاه ازاد برای افتتاح دفتر، گفت: اخیراً از کشور فرانسه هم یک شخصیت ایرانی که در آنجا مرکزی می سازد ، خواستند که در شهرهای آنها دفتر داشته باشیم.

آیت­الله هاشمی رفسنجانی با تحلیل حسادت های سیاسی که علیه دانشگاه آزاد می شود، به طرح تجمیع کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: آن طرح مغایر سیاست های کلی نظام است.

ایشان افزود: مسئله ای دیگر، استقلال مصوباات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه آزاد مصوب آنجا بود، شورای نگهبان این طرح را برگرداند و مجلس هم اصلاح می کند.

ایشان در خصوص تقاضای ایجاد نیروگاه برق با سوخت زباله گفت: واحدهای 100 مگاواتی داریم که امیدواریم تجربه موفقی باشد تا نمونه های آن را با استفاده از پلاسما در سراسر کشور بسازیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به ازدیاد زباله در شهرهای شمالی به خاطر ازدیاد مسافر، گفت: باید آن گتم را در سراسر کشور برداریم که الان یک واحد را در مازندران شروع کردیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تولید انرژی از جوش هسته ای را طرح تازه ایی برای آینده دانست و گفت: اوج دانش بشریت است که 9 کشور پیشرفته شریک هستند و اولین نیروگاه چند سال دیگر در فرانسه به بهره برداری خواهد رسید و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسللامی ایران در این برنامه حضور خواهد داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بازدید خویش از تالاب انزلی ، از کم شدن عمق و سطح آن ابراز نگرانی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این استان می تواند طرح های مطالعاتی بدهد.

ایشان با اشاره به وجود 2500 واحد دانشگاهی در کشور که اکثریت آنها برای رقابت با دانشگاه آزاد تاسیس شدند، گفت: خداوند کمک کرد و دانشگاه در بهترین زمان به سوی مقاطع عالی رفت.

ایشان با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد و امکانات ساها، گفت: کشور به شما دانشگاهیان افتخار می کند و آمدم که به شما احترام بگذارم.

در آغاز آقای دگتر امیر تیموری ، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد استان گیلان، ضمن گزارش آماری از فعالیت ها و برنامه های این دانشگاه، گفت: برای اولین بار رشته برنج را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تصویب کردیم که امیدواریم به تایید وزارت علوم برسد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی در ادامه خطاب به رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه دانش فنی پلاسما در دانشگاه آزاد است و آشغال معضل همه شهرهای استان است، اجازه و دستور فرمایید طرحی مشابه آنچه در مازندران انجام می شود، در اینجا هم شروع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین