کد خبر: ۳۶۷۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

افزایش 3 میلیونی مسافران فرودگاهی که باید تعطیل می‌شد

آخرین برآوردهای وزارت راه و شهرسازی نشان از آن دارد که وضعیت فرودگاه مهرآباد برخلاف عملکرد چند ساله اخیر آن شده و نه تنها کاهش مسافری را به ثبت نرسانده که حتی بار دیگر رو به سوی افزایش گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مدیر کل فرودگاه مهرآباد این فرودگاه در سال 1394 بیش از 14 میلیون مسافر را جابه‌جا کرده که این آمار نسبت به ماه‌های قبل افزایشی قابل توجه را نشان می‌دهد.

بالارفتن قابل توجه تعداد نشست و برخاست‌های هواپیماها در ایام نوروز سال 1395 نیز نشان از آن دارد که در سال جاری نه تنها این روند متوقف نخواهد شد که احتمالا با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند.

طبق پیش‌بینی رستمی – مدیر کل این فرودگاه – احتمالا مهرآباد در سال جاری به افزایش مسافر بیش از دو میلیون و 800 هزار نفری فکر خواهد کرد که این موضوع باعث رسیدن آمار تعداد کل مسافران این فرودگاه به حدود 17 میلیون نفر در سال خواهد شد.

این در حالی اتفاق می‌افتد که در طول سال‌های گذشته حرف و حدیث‌های مختلفی مبنی بر احتمال تعطیلی و جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد مطرح شده بود تا جایی که حتی پس از حادثه سقوط هواپیمای ایران 140 شهرداری تهران نیز اعلام آمادگی کرد مقدمات مورد نیاز برای این امر را فراهم کند.

با وجود این پیشنهادها وزارت راه و شهرسازی با قدرت نسبت به هرگونه احتمال انتقال و یا تعطیلی فرودگاه مهرآباد مخالفت کرد هرچند اعلام کرد در کنار این مسائل می‌توان به کاهش بار ترافیکی و مسافری قدیمی‌ترین فرودگاه مسافرتی کشور فکر کرد.

به گزارش ایسنا، ممنوع شدن برنامه‌های پروازی حد فاصل ساعت 12 تا پنج صبح یکی از این اقدامات محدود‌کننده بود که آخوندی چند ماه قبل آن را به‌طور رسمی ابلاغ کرد.

هرچند در طول این ماه‌ها اقداماتی در زمینه‌ی محدود کردن عملکرد مهرآباد انجام گرفته است، اما به نظر می‌رسد افزایش قابل توجه تقاضا در تهران برای مسافرت‌های داخلی و البته نبود فرودگاه آلترناتیوی که بتواند بار سفرهای زیاد این فرودگاه را بکشد، باعث شده مهرآباد روزهای متفاوتی را تجربه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین