کد خبر: ۳۷۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

عبدالله ناصری: اگر فقر در جامعه ای ظهور پیدا کند، نشانه های کفر هم پیدا می‌شود

عبدالله ناصری گفت: تجربه در کشورمان نشان داده است که هر وقت از لحاظ اقتصادی ناکارامدی هایی داشته ایم جامعه از لحاظ اخلاقی رو به انحطاط رفته است و در زمینه فساد با بحران هایی در جامعه مواجه شده ایم و با افت اقتصاد، جامعه نیز از لحاظ اخلاقی عقب گرد داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» در رابطه با تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در رابطه با الویت های مجلس دهم در زمینه اقتصاد و فرهنگ، با بیان اینکه دو وجه اقتصاد و فرهنگ نشانه توسعه یافتگی و شناسنه دولت مدرن و توسعه یافته است، گفت: « با این وجود من اگر بخواهم بین این دو یک حوزه را در اولویت بدانم، قطعا حوزه اقتصاد را مهمتر از حوزه فرهنگ می دانم.»

او افزود: « بر اساس آموزه های دینی ما اقتصاد نقش قابل توجهی در گسترش و عدم گسترش فرهنگ دارد.»

ناصری با بیان اینکه  همینطور که گفته شده است، فقر اگر در جامعه ای ظهور پیدا کند، نشانه های کفر هم در آن جامعه ظهور پیدا می کند، گفت: اقتصاد به معنای مدرن امروزی آن اگر در جامعه رشد و گسترش داشته باشد قطعا آن جامعه جزو جوامع توسعه یافته قرار می گیرد چرا که همه چیز از اقتصاد می گذرد و فرهنگ نیز پیشرفت خواهد کرد.

عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه الزهرا بیان کرد: تجربه در کشورمان  نشان داده است که هر وقت از لحاظ اقتصادی ناکارامدی هایی داشته ایم جامعه از لحاظ اخلاقی رو به انحطاط رفته است و در زمینه فساد با بحران هایی در جامعه مواجه شده ایم و با افت اقتصاد جامعه نیز از لحاظ اخلاقی عقب گرد داشته است. 

 او گفت: بنابراین با وجود این صحبت ها من اقتصاد را اصل می دانم و آن را حوزه ای می دانم که می تواند در حوزه فرهنگ نیز تاثیر گذار باشد و به همین جهت که در آموزه های اخلاقی ما به عدالت تاکید شده است و در روایت هم داریم که عدالت مایه زندگی و حیات و احکام شرعی و دینی است. 

ناصری تصریح کرد: البته باید بدانیم که اقتصاد زمینه های خاص خودش را دارد و زمانی می تواند حاکم باشد که دموکراسی و امنیت حاکم باشد.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان ادامه داد: حوزه اقتصاد اگر در کشور شکوفا بشود، این حوزه فرهنگ را در جامعه بالنده می کند و حتما این دو حوزه در کشور تاثیرگذار هستند. 

او با تاکید بر اینکه با اقتصاد می شود فرهنگ را در کشور نهادینه کرد، گفت: مجلس از دوره هفتم تا نهم سیاسی بوده است و امیدواریم که در مجلس دهم این اتفاق های خوب در حوزه اقتصاد و فرهنگ صورت بگیرد. 

عبدالله ناصری بیان کرد: با وجود چنین اولیت هایی در مجلس دهم، امیدوارم که نماینده های مجلس دهم وارد حوزه های فرهنگی و اقتصادی نیز شوند و مدام در طول این چهار سال به دنبال فعالیت های سیاسی نباشند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
پس يعني كار تمام است
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
عجب!
حسین
|
United States of America
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
سلام.اگر به گریه امام علی ع برای مسیحی که از فقر نداری گدایی میکرد توجه کنیم به خیلی چیزها میرسیم که فقر نشانه های مهمی به ارمغان می اورد..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین