کد خبر: ۳۷۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۹

ذاکری:افراد بر اساس روابط روی کار می ایند

آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام محمدباقر ذاكري که با خبرنگار ایسنا گفتگو می کردبه حاشيه رفتن برخي از مديران باتجربه گذشته را با روي كارآمدن دولت جديد طبيعي دانست و گفت: زماني كه دولت تغيير مي‌كند تا حدودي طبيعي است كه برخي نيروها و مديراني كه پيش از اين سر كار بودند، عوض شوند و دولت نيروهايي را به كار گمارد كه هم‌فكر خود باشند.


وي با تاكيد بر اين كهتغييرات بايد به گونه‌اي باشد كه از تجربه نيروهاي متعهد استفاده بهينه شود، خاطرنشان كرد: البته بايد به نوعي تصميم‌گيري كرد كه براي پيشرفت امور نيز مشكلي پيش نيايد.


ذاكري با بيان اين كه برخي از دولتمردان استدلال مي‌كنند بايد نيروهايي به كار گمارده شوند كه هماهنگ‌ با دولت و از توان و انگيزه بيشتري برخوردار باشند، خاطرنشان كرد: تغيير مديران در همه سطوح بايد طبق عرف صورت بگيرد؛ همان‌طور كه وقتي سيدمحمدخاتمي روي كار آمد، برخي نيروها تغيير كردند.


اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با بيان اين كه بايد اطلاعات و ارقامي در دسترس باشد تا بشود اين تغييرات را به درستي بررسي كرد، ادامه داد: البته فرق تغييرات دولت خاتمي با دولت احمدي‌نژاد در اين است كه مجموعه نيروهايي كه در دولت قبل از خاتمي فعاليت مي‌كردند تقريبا همه‌شان طرفدار خاتمي بودند، لذا طبيعي است كه نيروهايي كه مسووليت داشتند به صورت گسترده تغيير نكنند.


وي ادامه داد: بر خلاف اين زماني كه دولت احمدي‌نژاد روي كار آمد بسياري از نيروهاي كليدي دولت خاتمي از او حمايت و طرفداري نكردند و شايد همين مساله باعث شد كه شاهد تغييرات اساسي آنها باشيم.


ذاكري با ابراز تاسف از اين كه در كشور سيستمي حاكم نشده كه نيروها ارزش‌يابي شوند و تنها براساس روابط افراد به كار گمارده مي‌شوند اظهار داشت: متاسفانه در ايران هر كس كه سر كار مي‌آيد متناسب با افكار و ايده‌هاي خود نيروها را تغيير مي‌دهد و صلاحيت و توانايي‌ها خيلي لحاظ نمي‌شود.


اين فعال سياسي در عين حال گفت: البته قضاوت دقيق و صحيح‌تر اين قضيه را بايد به زماني موكول كرد كه اعداد و ارقام مستندي در دست داشته باشيم. گرچه خود نيروهاي منتقد دولت نيز بايد در ارايه اين اعداد و ارقام تلاش كنند.


اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: وقتي بحث پاسخ‌گويي به ميان مي‌آيد، ممكن است رييس‌جمهور و اطرافيانش استدلال كنند، وقتي ما راي آورديم بايد پاسخگو هم باشيم؛ لذا افرادي را به كار مي‌گماريم كه بتوانند در پاسخگويي به ما كمك كنند.


ذاكري درباره تكليف نيروهاي كارآمد گذشته گفت: آن نيروها مي‌توانند فعلا استراحت كنند و به بازسازي خود بپردازند تا چهار يا هشت سال ديگر با توانايي بيشتري به ميدان بيايند و به كار گمارده شوند؛ البته اين افراد بايد بررسي كنند كه چه اتفاقي افتاد كه آن‌ها امروز مجبور به ترك صحنه هستند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین