آفتابنیوز : وی افزود : در جشنواره فجر فيلمهاي برتر تماشاگران با رأي آنها انتخاب ميشوند. با تأمل بر اين فيلمها ميتوان سليقه توده مردم را دريافت كرد و بر اساس اين نوع سليقه ميتوان در جهت سياستگذاري فيلمسازي و جريان آن در جهت يافتن سينماي ملي كوشش كرد.
وي با اشاره به ويژگيهاي فيلم «به نام پدر»گفت:فضاها و لوكيشنها در اين فيلم جوري طراحي و اجرا شدهاند كه مختص فيلم هستند و علي رغم غير واقعي بودنشان واقعي به نظر ميرسند كه شايد بتوان آن را رئاليسم جادويي تصويري يا بصري نام نهاد.
اين طراح صحنه افزود: رنگ و فضاي فيلم به رنگ خاك است كه قطعا در خدمت روايت انتخاب شده است. حسي غبار آلود و خاك گرفته در فضاها به چشم ميخورد كه نشانگر درونيات قصه است و اميدوارم در ايجاد حس واقعي روايت موفق شده باشد.
ويلكجي با بيان اين كه يكي از اصليترين عناصري كه هم در صنعت و هم در هنر سينما تأثير اساسي دارد، طراحي صحنه و لباس است،تصريح كرد: به اين معنا كه انتخاب و طراحي درست در جذابيت تصوير و جذب بيننده نقش به سزايي دارد و ديگر اين كه طراحي منطبق با قصه و هم راستا در بيان مفاهيم فيلم باعث ارتقاي جريان فكري و هضم راحتتر آن براي بيننده ميشود و نهايتا تأثيرگذاري بيشتر فيلم را به همراه دارد.