کد خبر: ۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۲

گردش به راست اكيداً ممنوع!

آفتاب‌‌نیوز : ناگفته پيداست كه تمهيدات دولت اصلاحات به گونه اي است كه امكان برگرداندن شرايط اجتماعي را به دهه شصت و ابتداي دهه هفتاد عملاً غير ممكن كرده است و مردم كه طعم شيرين دموكراسي و نسيمي را كه از جامعه مدني برخاسته، احساس كرده اند هيچ گاه به انديشه هاي انحصار گرايانه تن نخواهند داد.
آنچه مسلم است جريان افراطي راست به شدت از برافراشتن پرچم سابق خود هراس دارد و عقلاي قوم حتي پا را از اين هم فراتر گذاشته اند و با برائت از چهره هاي مارك دار جريان موسوم به راست سعي در كسب هويتي تازه دارند. 

اين تغيير موضع تاكتيكي حتي تمامي پسوندها و پيشوندهاي راست را هم به دست فراموشي سپرده است و بين راست سنتي و راست مدرن هم هيچ تفاوتي نمي بيند.
جناح راست كه پيش از اين بر اصل شيخوخيت و "سياست يا من يا هيچكس" پاي مي فشرد، تلاش مي كند با فراگيري ادبيات جبهه اصلاحات، سنگر رياست جمهوري را هم فتح كند.
رسانه هاي وابسته به اين طيف بر خلاف ميل باطني خود به ادبيات موسوم به "نسل سوم" رو آورده اند و به شكلي ناشيانه تلاش مي كنند تا با كسب اعتماد رأي اولي ها اين طيف را هم به نفع خود مصادره كنند. 

در شرايط حاضر، محافظه كاران بايد به افكار عمومي پاسخ دهند كه چه كسي هزينه هاي مربوط به تفكر تماميت خواه آنان را پرداخت خواهد كرد؟
پرونده "حاكميت منهاي مردم" جناح تماميت خواه هنوز روي ميز توده مردم ورق مي خورد و تلاش محافظه كاران براي پس گرفتن اين پرونده، تا كنون بي نتيجه مانده است. از سوي ديگر قبول اشتباه و عذرخواهي از مردم براي اهالي قدرت و كساني كه سالهاي سال به امر و نهي مردم خو گرفته اند كار چندان آساني نيست. 

در اين ميان ساده ترين راه حل انكار هويت گذشته است و راست هاي سابق براي دريافت شناسنامه اي جديد به آب و آتش مي زنند و در اين راستا حتي از زير پا گذاشتن برخي از اصول خود نيز ابايي ندارند.
محافظه كاران به خوبي دريافته اند كه استفاده از وا‍ژه "هرگز" در دنياي معاصر ديگر جواب نمي دهد و "هرگز" نبايد از واژه "هرگز" استفاده كنند. 

بنابراين فعلاً چراغ هاي رابطه روشن است و كساني كه پيش از اين حتي براي دست دادن با مخالفت و دگر انديش اكراه داشتند حالا لبخند زنان دشمن خود را در آغوش مي گيرند. 

در مسير دو طرفه انتخابات رياست جمهوري ديگر گردش را به راست آزاد نيست و عاقلانه ترين راه براي محافظه كاران اين است كه تابلوهاي گردش به راست اكيداً ممنوع را قدم به قدم، نصب كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۴/۰۱/۳۱
0
0
از مطالب شما بسيار متشكرم اميدوارم فردي سكان دولت را در دست گيرد كه همچون خاتمي لياقت آن را داشته باشد . اميد است مسير سراسر حرفه اي خود را بدون توجه به هو وجنجال روباه صفتان به خوبي ادامه دهيد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین