کد خبر: ۳۷۵۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

پل رایان، دونالد ترامپ را تهدید به پیگرد قانونی کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اگر ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا شود، احتمال پیگرد قانونی وی را به علت اظهاراتش درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا منتفی نمی داند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام کرد اگر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه رئیس جمهور آینده آمریکا شود، وی احتمال پیگرد قانونی وی را به علت اظهاراتش درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا منتفی نمی داند.

پل رایان در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به هافینگتون پست گفت: «‌ ما به گستردگی بیش از اندازه اختیارات قوه مجریه اعتقادی نداریم، این یکی از ارکان دستور کار ماست و من در این باره با دونالد ترامپ صحبت کرده ام.»‌

ترامپ اخیرا بار دیگر اظهارات خود را مبنی بر تعلیق مهاجرت از هر کشوری که تاریخچه ای از افراط گرایی اسلامی دارد تکرار کرد. وی پیشتر خواستار ممنوعیت موقت ورود همه مسلمانان به آمریکا تا احراز کامل هویت آنها شده بود. 

پل رایان تصریح کرد پرسش های حقوقی درباره اختیارات رئیس جمهور بر اساس قانون مهاجرت و تابعیت مصوب سال 1952 همچنان به قوت خود باقیست، ولی کنگره به عنوان یکی از شاخه های دولت همچنان بر اختیارات و حق خود تاکید می ورزد. 

رایان افزود:‌« من هر رئیس جمهوری را که از حوزه اختیارات و قدرت خود پا را فراتر بگذارد، تحت پیگرد قرار خواهم داد.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین