کد خبر: ۳۷۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۲۳

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر درباره سقوط فالکن

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار دانشجوئی آفتاب در این بیانیه آمده است : هنوز چندي نبود كه از غم دوستانمان كه در ضايعه سقوط هواپيماي C-130 جان باخته بودند، مي‌‏گذشت و هنوز ضايعه از دست رفتن آنها فراموش نشده بود كه خبر اندوه‌‏بار ديگري را شنيديم. خبر كوتاه اما دردناك بود. 11 تن از فرماندهان جنگ تحميلي در راه اروميه و به خاطر ضايعه هوايي ديگر جان باختند. خبري كه جان هر ايراني را كه دل در گرو اين ملك و ميهن دارد، به درد مي‌‏آورد. 

نویسندگان این بیانیه می افزایند : عزيزاني كه در جنگ هشت ساله تمام زندگي خود را بي‌‏مدعا در راه دفاع از اين مملكت گذاشتند، ايثارگراني كه از زندگي شخصي و منافع دنيوي خود گذشتند تا دشمن متجاوز نتواند زخمي ديگر بر روح و روان مردم محنت‌‏زده ايران بنشاند. دلاوراني كه آن هنگام كه وارد ميدان نبرد مي‌‏شدند، رعشه بر اندام ژنرال‌‏هاي بعثي مي‌‏افتاد. 

در بخش ديگري از اين بیانیه ای  آمده است: در اين سال‌‏ها نمونه‌‏هايي از اين دست براي فرماندهان جنگ بارها اتفاق افتاده است. سقوط هواپيماي حامل سرلشكر ستاري، فرمانده نيروي هوايي ارتش از جمله اين سقوط‌‏ ها بود و هرگز نتايج بررسي‌‏هاي به عمل آمده درباره علت سقوط هواپيماي او در اختيار افكار عمومي قرار نگرفت. علاوه بر اين در بهمن ماه سال 81 يك هواپيماي مسافربري نظامي ايليوشن، كه در اختيار سپاه پاسداران بود با بيش از 300 سرنشين، كه براي انجام ماموريت مهمي به استان سيستان و بلوچستان رفته بودند، دقايقي پس از ترك زاهدان به مقصد كرمان، بر فراز كوهستان سيرچ در 35 كيلومتري جنوب شرق شهر كرمان، و كمي پيش از اينكه براي نشستن در فرودگاه كرمان آماده شود، ارتباط راديويي خود را با برج مراقبت از دست داد و دچار سانحه شد. همه سرنشينان آن هواپيما كه منابع خبري تعدادشان را 302 تن اعلام كردند، بر اثر آن سانحه جان باختند

در ادامه این بیانیه آمده است چند ماه پس از اين سانحه، يك فروند هواپيماي نظامي ايران از نوع با هفت نفر سرنشين در منطقه رباط كريم در جنوب تهران سقوط كرد و تمامي سرنشينان آن كشته شدند. اما آنچه در اين اوقات رنج‌‏آورتر است خبرهاي غيررسمي است كه به گوش مي‌‏رسد كه گاه نيز مطابق با واقعيت است.
نویسندگان این بیانیه در پايان مي‌‏افزايند : انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير ضمن تسليت به خانواده اين عزيزان و مردم ايران، آرزوي علو درجات را براي آنان مي‌‏نمايد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین