کد خبر: ۳۷۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۱۵

شهباز خانی: بودجه 85 تورم زاست

آفتاب‌‌نیوز : بیژن شهبازخانی نماینده ملایر در جمع خبرنگاران پارلمانی در خصوص بودجه سال 85 کل کشور افزود: توجه به بخش بهداشت و درمان در لایحه بودجه اولویت دولت نبوده و نگرانم که بسیاری از اهداف پیش بینی شده در برنامه چهارم مثل بیمه روستاییان محقق نشود.
وی افزود: روستاییان انتظار دارند که در راستای تحقق عدالت حداقل به بیمه خدمات درمانی دست پیدا کنند ولی در دفاعی که رییس جمهور در مورد لایحه بودجه کرد هیچ صحبتی از بهداشت و درمان نبود.
وی افزود: متاسفانه تفکری که بر بخش بهداشت و درمان حاکم است تفکر مصرفی است و برای سلامت در لایحه بودجه جایگاهی لحاظ نشده است.
عضو فراکسیون اقلیت تاکید کرد: انتظار داشتیم با افزایش 40 درصد حجم ریالی بودجه دولت به بهداشت و درمان، بیمه روستاییان خودگرانی بیمارستانها، کسری اعتبارات بیمارستانها دقت و توجه بیشتری می کرد.
وی همچنین در خصوص عملیاتی بودن بودجه 85 گفت: این بیشتر شعار است در این لایحه حجم بودجه افزایش یافته، نفت بشکه ای 40 دلار همه منابع را در بودجه جاری دولت می برد و هدف برنامه که باید ذخیره ارزی داشته باشیم محقق نمی شود نماینده ملایر تصریح کرد: رفتن نفت سر سفره های مردم به راحتی نیست، نفت سر سفره های مردم می رود اما در کنار آن تورم ایجاد می شود.
شهبازخانی در خصوص تورم سال آینده گفت: ما هر چه نقدینگی را بالا ببریم طبق اعلام بانک مرکزی بین 25 تا 30 میلیارد دلار بیشتر نمی توان به ریال تبدیل کرد و اگر بخواهیم بیشتر از آن تبدیل کنیم باید اسکناس چاپ و پول پر فشار وارد جامعه کنیم و این مساله تورم زاست.
وی در خصوص سفرهای استانی احمدی نژاد تصریح کرد: سفر استانی احمدی نژاد به مصداقی برای ایجاد تبعیض تبدیل شده است.
وی افزود: در تبصره دو بودجه سال جاری 1500 میلیارد تومان کمک فنی اعتباری برای طرح های اشتغال زا مصوب شده و دولت موظف بود طی یک ماه این کمک فنی و اعتباری را توزیع و به همه استان ها سهم خودشان را بدهد.
وی با تاکید بر اینکه دولت این کار را نکرده افزود: سخنگوی دولت پاسخ دهد چرا بودجه استانها را از تبصره 2 قانون بودجه سال 84 اعلام نمی کنند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین