کد خبر: ۳۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۸

یک توليد مشترک ايران و فرانسه در جشن تئاترفجر

آفتاب‌‌نیوز : "ليلی مقيمی" مسئول روابط عمومی نمايش مشترک ايران و فرانسه گفت: " موضوع داستان اين نمايش درباره سياوش شاهنامه فردوسی است که در اين اجرا بارويکردی جديد به روی صحنه می رود."

وی در باره شکل اجرايی نمايش نيز توضيح داد: " کارگردان اين نمايش به دنبال سبک خاصی نيست و تنها سعی کرده است به يک اجرای مينی ماليستی و ساده دست پيدا کند. وی در اين اجرا با بهره گيری مشترک از زبان فارسی و فرانسه که هم آوا هستند، به زبان قابل درکی برای تماشاگران دست پيدا کند ."

مسئول روابط عمومی و منشی صحنه اين نمايش همچنين گفت: " احتمالا برای آن بخش اجرايی نمايش که به زبان فرانسه است تمهيداتی در نظر گرفته می شود."

وی ضمن اعلام اين که نمايش " اسب های آسمان خاکسترمی بارند " هم در ايران و هم در فرانسه اجرای عمومی خواهد شد متذکر شد:" اين نمايش پس از جشنواره طی اسفندماه در ايران اجرای عمومی خواهد شد و سپس در فروردين 85 تور اجراهای آن در فرانسه آغاز خواهد شد."

اين نمايش نوشته نغمه ثمينی است که توسط تينوش نظم جو به فرانسه ترجمه شده است ، علی راضی ايرانی مقيم فرانسه کارگردان و طراح اين اجرا است.

همچنين کيومرث مرادی مدير توليد و مشاور کارگردان، حسن معجونی و ورنويک سکری بازيگران توليد مشترک ايران و فرانسه هستند.

مشاوراجرايی طراحی صحنه اين نمايش به عهده پيام فروتن است. دستيار کارگردان ليلی رشيدی و روح الله حقگو لسانی ، طراح لباس ادويژون هوت، مشاور ومجری طراحی صحنه نيز آوا سلطانی عرب شاهی هستند.

" اسب های آسمان خاکسترمی بارند " در هشتمين روز بيست وچهارمين جشنواره بين المللی تئاتر فجر در دو نوبت 30/17 و20 در تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین