کد خبر: ۳۸۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۴

اولمرت سیاست‌های شارون درباره برنامه هسته‌ای ایران را ادامه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران به تازگی مهر و موم تاسیسات هسته‌ای این کشور را برداشت و گفت که تحقیقات هسته‌ای را برای مقاصد غیرنظامی آغاز خواهد کرد. رهبران جهان بین‌ دارند که ایران از فناوری هسته‌ای برای تولید بمب اتمی استفاده کند.

بنا بر این گزارش، اولمرت گفت: تحت هیچ شرایطی و به هیچ وجه اسراییل نمی‌تواند به کسی با چنین نیات خصمانه‌ای اجازه دهد به سلاح هسته‌ای که تهدیدکننده موجودیت این کشور است، دست یابد.

بر اساس این گزارش، سخنان محمود احمدی‌‌‌نژاد رییس جمهور ایران مبنی بر محو اسراییل از نقشه جهان در ماه اکتبر، موجب اعتراضات بین‌المللی و محکوم کردن این سخنان شده است.

این گزارش می‌افزاید: مقامات اسراییلی گفته‌اند امیدوارند با استفاده از دیپلماسی از بروز هرگونه بحران احتمالی درباره برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کنند و استفاده از نیروی نظامی را در اولویت آخر قرار دهند. اسراییل در سال 1981 به راکتور هسته‌ای عراق حمله کرد.

بنا بر گزارش سی.ان.ان، اولمرت جانشین آریل شارون نخست‌وزیر اسراییل است که هنوز در اثر سکته مغزی شدید در بیمارستان در حال کما به سر می‌برد. پزشکان گفته‌اند او حتی اگر زنده بماند بعید است بتواند به کارهای روزمره‌اش بازگردد.

در ادامه گزارش آمده است: بنیامین نتانیاهو رهبر حزب محافظه‌کار لیکود، رقیب سیاسی احتمالی اولمرت، گفت: سلاح‌های هسته‌ای ایران برای اسراییل و در واقع برای کل جهان خطرناک است. من فکر می‌کنم باید راهی پیدا کنیم که بتواند علاوه بر راه‌های دیپلماتیک راه‌های دیگری را برای پیشگیری از این اتفاقات شامل شود.

بنا بر این گزارش، جورج بوش در دیدار با آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در کاخ سفید، با بحث درباره شرایط، مدعی شد، رییس جمهور کنونی ایران اعلام کرده که نابودی اسراییل یکی از برنامه‌های مهم دولت اوست که این مسئله پذیرفتنی نیست. به نظر من تولید سلاح هسته‌ای دولت او را یک قدم به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند.

بر اساس این گزارش، اعلام ایران مبنی بر ازسرگیری برنامه هسته‌ای‌اش موجب شد تا بریتانیا، فرانسه و انگلیس خواستار برگزاری نشست اضطراری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه آینده شوند. ایران در طول 2 سال مذاکره با کشورهای اروپایی فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به حالت تعلیق درآورده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین