کد خبر: ۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۰
مقام معظم رهبری:

ايران بدون هراس از هياهوها به مسير پيشرفت علمي خود ادامه خواهد داد

آفتاب‌‌نیوز : ايشان با اشاره به اشتراكات فرهنگي، ديني و تاريخي به ويژه همزباني مردم ايران و تاجيكستان خاطرنشان كردند: يكي از مهمترين وظايف سه كشور فارسي زبان ايران،تاجيكستان و افغانستان براي تقويت اعتبار و اقتدار بين المللي خود،حفظ و ترويج زبان فارسي است. 

مقام معظم رهبري پيوندهاي عاطفي ميان مردم ايران و تاجيكستان را در كنار عوامل سياسي و اقتصادي،موجب تعميق بيش از پيش همكاري هاي دو كشور در همه زمينه‌ها دانستند و افزودند:بايد براي گسترش روابط، توافق نامه‌ها و تفاهم نامه‌ها اجرايي شود و در خصوص پيگيري آنها تا پايان نيز،دو طرف اطمينان خاطر داشته باشند. 

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف، امكان جذب دانشجو و تربيت نيروهاي متخصص و محقق تاجيكستان را امكان پذير دانستند و تاكيد كردند:دستيابي به دانش هسته‌اي يكي از نمونه‌هاي مؤيد پيشرفت دانشمندان ايراني است كه درباره آن هياهوي زيادي هم به راه افتاده اما علت اصلي جنجال غربي‌ها، توانايي بومي دانشمندان جوان كشورمان در دستيابي به اين فناوري پيشرفته است. 

ايشان با تاكيد بر اين كه مسئولان آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز اذعان دارند كه جمهوري اسلامي ايران اكنون در زمره كشورهاي عضو باشگاه هسته‌اي جهان است،خاطرنشان كردند:ما در پي سلاح هسته‌اي نيستيم و اين مسأله را غربي‌ها به خوبي مي‌دانند زيرا دستيابي به سلاح هسته‌اي برخلاف منافع سياسي و اقتصادي كشور و مخالف دستورهاي دين اسلام است،بنابراين،نظام جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر اصول خود و بدون هراس از هياهوها، به مسير پيشرفت علمي ادامه خواهد داد و دنيا هم نمي‌تواند بر اراده مردم ايران تاثير بگذارد. 

در اين ديدار كه احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي امامعلي رحمانف رئيس جمهور تاجيكستان با اشاره به همكاري‌هاي خوب تهران و دوشنبه در زمينه‌هاي مختلف،گفت:با توجه به همزباني مردم ايران و تاجيكستان و پيوندهاي عميق فرهنگي و تاريخي دو ملت،ما خواهان استفاده بيش از پيش از تجربيات متخصصان ايراني و همكاري‌هاي گسترده تر هستيم. 

وي با اشاره به مذاكرات انجام گرفته در تهران،ابراز اميدواري كرد توافق‌هاي دو طرف در زمينه‌هاي مختلف،روابط دو كشور را متحول و همكاري‌ها را گسترده‌تر كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین