کد خبر: ۳۸۹۸۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹
جودوی ایران به ویرانه تبدیل شده‌است

آرش میراسماعیلی: در جودو همه زیر آب هم را می‌زنند

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت:فاصله جدوی ایران با جهان زیاد است و با چند ماه تمرین نمی‌توانیم این فاطله را جبران و به مدال المپیک برسیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آرش میراسماعیلی در گفت‌و‌گو با آنا درباره ناکامی جودوکاران ایران در رقابت‌های المپیک ریو گفت: «جودوکاران ما زحمت کشیدند و برای رسیدن به بهترین نتیجه در مسابقات المپیک روز و شب تمرین کردند اما باید با واقعیت کنار بیایم چرا که جودوی ایران با برترین جهان فاصله زیادی دارد و تنها با چندماه تمرین نمی توانیم به مدال المپیک فکر کنیم.»

وی افزود: «البته آمادگی جسمانی جودوکاران ما به قدری خوب و قابل قبول بود که نیم‌نگاهی به کسب مدال داشتیم و این امیدواری وجود داشت که شاید جواد محجوب و سعید مولایی بتوانند برای اولین ایران جودوی ایران را در تاریخ المپیک ماندگار کنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و جودوکاران ما در همان مرحله اول از دور رقابت ها حذف شدند.»

میراسماعیلی با بیان اینکه فدراسیون برنامه‌ریزی خوبی برای جودوکاران داشت، اظهار کرد: «بعد از کسب سهمیه آنها را به سه اردوی برون‌مرزی بردیم و با بهترین‌های جهان رقابت کردند و دو تورنمنت بین الملی هم برای آنها در نظر گرفتیم و همه هدفمان این بود که روح تازه‌ای در جودو به وجود بیاوریم اما این کارها تنها کار ناچیزی بود که ما برای این رشته بحران زده انجام دادیم. مگر در این سال‌ها برای جودو چه کارهایی انجام داده‌ایم که حالا منتظر نتیجه باشیم. متاسفانه جودوی ایران به قدری درگیر حواشی و بی نظمی است که سال هاست از مسیر اصلی خود دور شده است و به ویرانه ای تبدیل شده است.»

نایب رئیس فدراسیون جودو به وجود نصرت‌خان به عنوان مربی ازبکستانی در راس تیم ملی اشاره کرد و گفت:« به نظرم وجود این مربی خودش یکی دیگر از حاشیه های جودوی ایران بود چرا که این مربی با وجود رزومه خوبی که داشت نتوانست ارتباط خوبی با جودوکاران برقرار کند و در فاصله دوماه مانده به المپیک به ترکیب تیم اضافه شد اما جودوکاران با او نتوانستند کار کنند.»

وی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: «نصرت‌خان به توصیه درخشان ( رئیس سابق فدراسیون جودو) به ما معرفی شد و باتوجه به اینکه در کارنامه‌اش کسب یک مدال المپیک بود او را به ایران آوردیم تا در مدت باقی‌مانده به المپیک جودوکاران را به شرایط ایده‌آل برساند اما این تصمیم اشتباه بود چرا که این مربی نتوانست با جودوکاران ارتباط برقرارکنند ضمن اینکه حضور یک مربی در دوماه پایانی المپیک چندان مفید نبود. به هر حال همه این اتفاقات تجربه خوبی برای ما شد تا بیشتر به فکر جودو باشیم و به جای ایجاد حواشی تنها به موفقیت این رشته فکر کنیم.»

میراسماعیلی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: «شرایط جودی ایران به گونه‌ای شده است که هیچ کس دیگری را قبول ندارد و همه برای هم می زنند و به قول معروف زیر آب هم را می‌زنند. امروز همگی حضور مربی ازبکستانی را مورد انتقاد قرار می‌دهند و می‌گویند اگر او در راس تیم ملی نبود جودوکاران بهتر نتیجه می‌گرفتند. در صورتی که قبل از این هم ما این صحبت‌ها را می شنیدیم که مربیان عملکرد خوبی ندارند و نمی‌توانند ورزشکار را برای میدان بزرگی مثل المپیک آماده کنند. همین صحبت‌ها باعث شد ما هدایت تیم را به مربی ازبکستانی بسپاریم. به هر حال جودوکاران ایران همگی پتانسیل بالایی دارند ما هم اکنون در رده نوجوانان و جوانان جودوکاران قابل قبولی داریم که می‌توانند آینده این رشته را بسازند اما اگر به آنها بها ندهیم و درگیر حواشی شوند همین اتفاقی که برای بزرگسالان در میدان المپیک افتاد برای آنها هم می‌افتد.»

قهرمان پیشین جودو به عملکرد محجوب در رقابت‌های المپیک اشاره کرد و گفت:«محجوب در رقابت اول با حریفی روبه‌رو شده بود که او را در تورنمنت‌های قبل از المپیک ریو ضربه فنی کرده بود اما دیدیم که در المپیک مغلوب همان حریف شد. این موضوع نشان می‌دهد که جودوکاران ما توانایی دارند اما اوضاع روحی و روانی و درگیری‌های که در این مدت داشتند آنها را از مسیر اصلی شان دور کرده است.»

میراسماعیلی همچنین به وجود مربیان نابلد در جودو اشاره کرد و گفت:« متاسفانه ما در تربیت مربی بسیار ضعیف عمل کردیم و مربیانی که در سطح یک بین المللی هستند در کشور ما وجود ندارند. یک قهرمان برای اینکه در المپیک به مدال برسد باید مجموعه‌ای عوامل را در اختیار داشته باشد. مربیان قابل اعتماد که تمرینات و تکنیک‌های به‌روز دنیا را به ورزشکار یاد بدهند از سوی دیگر، حضور روانشناس، ماساژور در موفقیت ورزشکار نقش دارد.»

وی گفت: « در تاریخ جودوی ایران پنج مدال جهانی وجود دارد که چهار مدال آن را من کسب کردم. اگر این موفقیت به دست آمد به این دلیل بود که من همه امکاناتی را که یک قهرمان برای رسیدن به موفقیت نیاز داشت، با هزینه شخصی برای خودم فراهم کردم. ما برای اینکه ورزشکار قهرمان در این رشته داشته باشیم باید یک تیم مجرب و کامل را در کنار او بگذاریم تا بتواند بهترین نتیجه را کسب کند. متاسفانه جودوی ایران بیمار است و هر چه زودتر باید فکری به حال این رشته بکنیم.»

میراسماعیلی همچنین در مورد انتخابات این فدراسیون گفت:« خوشبختانه هر هشت نفری که برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کرده‌اند از خانواده جودو و به اوضاع کامل واقف هستند. امیدوارم بعد از رقابت‌های المپیک برگزاری انتخابات این فدراسیون جزو اولویت‌های وزارت ورزش باشد تا هر چه زودتر وضع نابسامان این رشته پایان بگیرد. در بحث ریاست فدراسیون ما باید به موضوعات کلی توجه کنیم تا بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم تا جودوی ایران را از این رخوت بیرون بیاوریم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
احمد رضا
|
United States of America
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
اقای میراسماعیلی شما بیشتر از همه زیر اب دیگران را میزنی
حرفهایتان هم برای کسب قهرمانی با هزینه شخصی جالب است
پول اردوها رامیدادید
حقوق مربیان را میدادید
سفرهای خارجی را با پول خود میرفتید
اقای میر اسماعیلی بابت یک مسابقه ندادن با اسراییلی به اندازهای پول گرفتید که هیچ جودوکاری در طول عمرش نگرفته
اینقدر مردم را ساده نپندارید و ارزش افتخارات خود را با این حرفها از بین نبرید
اكبر
|
Turkey
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
خودش زير اب زن اول
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین