کد خبر: ۳۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۰

مراقب ویروسهای گوشی موبایلتان باشید!

آفتاب‌‌نیوز : درحال حاضر بسياري از مدل‌هاي مختلف گوشي‌هاي نوكيا، سوني-اريكسون، زيمنس، موتورلا و پاناسونيك از سيستم عامل سيمبيان استفاده كرده و در نتيجه در برابر ويروس‌ها و تراواهاي تازه شناسايي شده آسيب پذيرند.

نخستين تراواي شناسايي شده توسط شركت سيمانتك با نام SymbOS.Sendtool.A پس از راه يافتن به گوشي‌هاي موبايل از هر طريق ممكن، امكان راه يابي ديگر كدهاي مخرب به گوشي تلفن همراه را از طريق تكنولوژي BlueTooch فراهم مي‌كند. 

اين كد مخرب به صورت يك فايل به نام Fspreader.SIS وارد گوشي‌هاي موبايل شده و چنانچه كاربر اين فايل را باز كند، ويروس فعال شده و گوشي را آلوده مي‌سازد.

دومين تراواي شناسايي شده توسط شركت سيمانتك، SymbOS.Pbstealer.D نام دارد كه پس از آلوده كردن گوشي موبايل، تمامي اطلاعات شخصي، شماره‌هاي تلفن و اطلاعات موجود در تقويم و دفترچه يادداشت گوشي را بدون اختيار كاربر و از طريق BlueTooth براي ساير گوشي‌ها و تجهيزات مجهز به BlueTooth موجود در محيط ارسال مي‌كند.

سومين تراواي شناسايي شده با نام SymbOS.Bootton.E نيز مي‌تواند پس از اجرا شدن، گوشي موبايل را بدون اختيار كاربر روشن و خاموش كرده و يا حتي راه‌اندازي مجدد گوشي را دچار مشكل كند.

در حالي كه سال گذشته ميلادي كاربران گوشي‌هاي مبتني بر سيستم عامل سيمبيان شاهد گسترش انواع مختلف ويروس Cabir بوده‌اند، به نظر مي‌رسد ويروس‌هاي موبايل در سال جديد از تنوع ببش‌تري برخوردارند كه اين امر مي‌تواند سرمايه‌گذاري شركت‌هاي توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس در زمينه توليد محصولات ويژه گوشي‌هاي موبايل را توجيه كند.

در حال حاضر، اغلب مهم‌ترين شركت‌هاي توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس كه در گذشته تنها به توليد محصولات ويژه كامپيوتر‌ها مي‌پرداختند، به توليد نرم‌افزارهاي ضد ويروس ويژه گوشي‌هاي موبايل نيز روي آورده‌اند.

از جمله شركت‌هاي فعال در اين زمينه مي‌توان به سيمانتك، ترند مايكرو، مك كافي، اف_سكيور و كاسپرسكي اشاره كرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۸
0
0
مطالبتان بسيار مفيد واقع شد بسيار ممنونم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین