کد خبر: ۳۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

اولین حضور ترامپ در یک کلیسای سیاهپوستان

نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا که اندکی پس از حضور در عرصه سیاسی و بیان سخنان تحریک‌آمیزی ضد مهاجران، برچسب نژادپرست خورد، از یک کلیسای سیاهپوستان در شهر دیترویت ایالت میشیگان بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرچه دونالد ترامپ خود را فردی به لحاظ سیاسی "درست و خوب" نشان نداده است اما تحلیلگران از مدت‌ها قبل پیش‌بینی کردند که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر، او برای مضطرب کردن هیلاری کلینتون دموکرات به راه‌هایی برای جلب آرای اقلیت‌ها روی می‌آورد.  

این میلیاردر جمهوری‌خواه در حرکتی که تایید سخنان ناظران بود، شنبه به همراه بن کارسون جمهوری‌خواه به کلیسای بین‌المللی دیترویت رفت. او به خاطر هیچکدام از حرف‌هایی که قبلا علیه سیاهان زده بود و موجب شد تا به شدت میان آنها نامحبوب شود، عذرخواهی نکرد اما در سخنانی که به دقت تنظیم شده بود، به چالش‌هایی که جامعه سیاهپوستان به دلیل تبعیض روزانه با آن مواجه هستند، اذعان کرد.       

به گزارش ایسنا، ترامپ در اولین کارزار انتخاباتی‌اش در یک کلیسای سیاهپوستان تلاش کردن تا قلب آنها را با بیان سخنانی از آبراهام لینکلن، جنبش‌های حقوق بشری و وعده اینکه او نیازهای سیاهپوستان را در صورت رئیس‌جمهور شدن نادیده نمی‌گیرد، به دست آورد. ترامپ گفت: کاملا درک می‌کنم که جامعه آفریقایی – آمریکایی‌ها از تبعیض رنج می‌برند و کارهای غلط بسیاری وجود دارد که باید درست شود. به کسانی که ستم دیده‌اند، می‌گویم که شرایط عوض می‌شود. فردا بهتر خواهد بود.‌

او خصوصا برای ساکنان دیترویت، "ساخت و بازسازی" این شهر را وعده داد. او گفت: «اینجا آمده‌ام تا به حرف‌های شما گوش کنم. در شرایطی که برای کارزار انتخاباتی در سراسر این کشور آماده می‌شوم، فرصت این را دارم تا طرح‌های اقتصادی‌ام را که برای دیترویت بسیار خوب است، بیان کنم.» با این حال بسیاری از ساکنان دیترویت باور ندارند که این نامزد جمهوری‌خواه درباره وعده‌هایش صادق باشد.

همزمان با سخنرانی ترامپ، ده‌ها تن از مخالفان او با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل این کلیسا تجمع کرده بودند که روی آنها نوشته شده بود: "آقای تنفر، از ایالتم خارج شو" و "خیر به تنفر در کاخ سفید". این معترضان باور دارند که ترامپ هیچ حمایتی در میان رای‌دهندگان سیاهپوست ندارد و اگر او می‌خواهد که رای‌دهندگان نظرشان عوض شود، آمدن هر از گاهی به یک کلیسای سیاهپوستان کافی نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین