آفتابنیوز : بهزعم وي، كار ابراهيم حقيقتي در پوستر فيلم، كاري است كه با مهارت انجام شده و ملاحظهي بيشتري دارد، اما كار سيامك احصايي در پوستر تئاتر، نه صورت ظاهري خوبي دارد، نه ايده خوبي؛ كار مغشوشي است كه اگر تيتر آن نباشد، نميتواند حدس زد دربارهي چيست. اما پوستر موسيقي از لحاظ ايده بهتر از همهشان است. دست كم ايده موسيقي را واضح ميبينيم، اما متاسفانه طراح اين اثر نيز خواسته است موتيفهاي ايراني اضافه كند، نسبتهايش نسبتهاي خوبي نيستند، اجرا ناآگاه، بي ملاحظه و گيج است.
وي گمان ميكند كه در پوستر فيلم فجر، جاي ايده خالي است. ميتواند درباره فرش ايران باشد، هواي پاك يا ميراث فرهنگي باشد و اگر آرم سيمرغ را برداريم، به سينما هيچ ربطي ندارد و اين اشكالي اساسي است. جذابيت هم مهمترين ويژگي اصلي پوستر است، اما هيچكدام اينگونه نيست.
او به پوستر تئاتر اشاره دارد كه به گفته وي خواسته خلاصه گويي كند؛ اما فكري ندارد، بدون جذابيت بسيار بيملاحظه است.
اين گرافيست و طراح باسابقه ايراني تاكيد دارد كه يكي از بنياديترين نكاتي كه در گرافيك ما غايب است، ايده است. همان چيزي كه سمبل، فكري پيام را به مخاطب القا كند، ممكن است تكنيك و خلاقيت در نوع رنگها كمك كنند تا كار بهتر و جذابتر باشد.
ساعد مشكي - طراح گرافيست - هم در اينباره ميگويد، از ديدن پوسترهاي جشنواره لذت نبرده است؛ چراكه كارهاي درخشاني نبودهاند و در حد كارهاي عادي ارايه شدهاند.
به گمان او، اين امكان و شانس كمتر نصيب فرد ميشود كه پوستر مهمترين اتفاق سينمايي كشور را طراحي كند.
او به صراحت ميگويد كه پوستر تئاتر خيلي خيلي بد بود، موسيقي هم همينطور و به موضوع هيچ ربطي نداشته است و از طراح پوستر سينما هم توقع بيش از اين ميرفت؛ بخصوص كه وي هميشه منتقد نسل ما و نسل پس از ما بهخاطر پوسترها و كارهايمان بوده است.
ابراهيم حقيقي گرافيست شناخته شدهاي است كه طراحي 13 پوستر جشنواره بين المللي فيلم فجر را در كارنامه حرفهيي خود ثبت كرده است.
وی معتقد است: وقتي يك نفر يك كاري ميكند كه نبايد بپرسيم چرا اين كار را كردي. بلكه ميتوان او را نقد كرد.