کد خبر: ۳۹۵۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز کره جنوبی به پرواز درآمدند

آفتاب‌‌نیوز : پرس تی وی نوشت: امریکا در واکنش به آزمایش هسته‌ایِ اخیرِ کرۀ‌شمالی، دو بمب‌افکن مافوق صوتِ هسته‌ای خود را برای نمایش قدرت به آسمانِ کرۀ‌جنوبی، متحد خود، اعزام کرده است.

آسوشیتدپرس نوشت عکاس این خبرگزاری، تصاویری از بمب‌افکن‌های بی-1 بی امریکا که با اسکورت جنگنده‌های ایالات‌متحده و کرۀ جنوبی بر فراز پایگاه هوایی اوسان پرواز می‌کردند، ثبت کرده است.

پایگاه اوسان در استان گیونگی-دو در حدود 120 کیلومتریِ مرز کرۀ‌شمالی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، احتمالاً بمب‌افکن‌های امریکایی بدون فرود آمدن در خاک کرۀ‌جنوبی، به پایگاه نیروی هوایی اَندِرِسِن ایالات‎متحده در کشور گوام بازگشته‌اند.

امریکا به طور معمول در زمان بالا گرفتن تنش در شبه‌جزیرۀ کره، بمب‌افکن‌های خود را برای تهدید کرۀ‌شمالی به آسمانِ متحدِ خود می‌فرستد. دو کره پس از جنگی که بین سال‌های 1950 تا 1953 رخ داد، هرگز پیمان صلحی امضاء نکردند و تنش میان این دو کشور تداوم یافته است.

کرۀ‌جنوبی برخلاف کرۀ‌‎شمالی، تسلیحات هسته‎ای ندارد و به «چتر هسته‌ای» امریکا به عنوان یک عامل بازدارنده علیه کرۀ‌شمالی، متکی است.

واشنگتن 28 هزار نیروی نظامی در کرۀ‌جنوبی و هزاران نیروی خود را در ژاپن مستقر کرده است.

ژنرال وینسنت بروکس، فرمانده نیروهای امریکا در کرۀ‌جنوبی، پرواز نمادین بمب‌افکن‌های ایالات متحده بر فراز کرۀ‌جنوبی را نشان‌دهندۀ اتحادِ قوی میان واشنگتن و سئول دانست.
نشست خبریِ ژنرال وینسنت بروکس، فرمانده نیروهای امریکا در کرۀ‌جنوبی، در پایگاه هوایی اوسان در شهر پیونگتائک در استان

این فرمانده امریکایی روز دوشنبه با قرائت بیانیه‌ای، اعلام کرد: «نمایش امروز، تنها نشان‌گر یک نمونه از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های نظامی در ... این اتحاد قوی، برای ارائه و تقویت بازدارندگیِ گسترده است.»

آزمایش هسته‌‎ایِ هفتۀ گذشتۀ کرۀ‌شمالی که جمعه (19 شهریور) اجرا شد، پنجمین و قدرتمندترین آزمایش اتمیِ پیونگ‌یانگ تاکنون بوده است.

براساس اعلام مقامات کرۀ‌جنوبی، بمبِ استفاده‌ شده در این آزمایش تقریباً همانند بمب‌هایی بود که امریکا در پایان جنگ جهانی دوم در شهرهای هیروشیما و ناگازاکی ژاپن انداخت.

دولت پیونگ‌یانگ در همان روز اعلام کرد یک «کلاهک هسته‌ای» را که امکان نصب آن روی موشک‌های بالستیک وجود دارد، آزمایش کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکوم کردن این اقدام کرۀ شمالی، بلافاصله بررسی قطعنامه‌ای جدید را علیه این کشور در دستور کار قرار داد.

کرۀ شمالی از سال 2006 به دلیل انجام آزمایش‌های اتمی و موشکی، با تحریم‌های سازمان ملل روبرو است.

این کشور در ژانویه 2016 (دی 1394) چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داد و سپس اقدام به چند آزمایش موشکی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین