کد خبر: ۳۹۵۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

لاوروف: باید توافق آتش‌بس در سوریه تبدیل به قطعنامه‌ای بین‌المللی شود

روسیه تصمیم دارد برای علنی کردن توافق‌ها با آمریکا پیرامون سوریه تلاش کند اما واشنگتن همچنان ترجیح می‌دهد که این توافق‌ها محرمانه باقی بماند.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روابط آمریکا با جبهه النصره به صحبت جدی نیاز دارد، گفت که نباید در مذاکرات مستقیم میان طرف‌های سوری تعلل ورزید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با جان آسلبورن، همتای لوکزامبورگی‌اش عنوان داشت: مسکو از اظهارات واشنگتن مبنی بر اینکه آمریکا نسبت به وفادارای روسیه به توافق آتش‌بس در  سوریه مطمئن نیست، تعجب کرده است.

وی گفت: روسیه پیشنهاد می‌کند که از توافق مسکو و واشنگتن پیرامون آتش بس در سوریه با قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل بدون انجام هیچ گونه تغییراتی در این توافق حمایت شود.

لاوروف عنوان داشت: روسیه تصمیم دارد برای علنی کردن توافق‌ها با آمریکا پیرامون سوریه تلاش کند اما واشنگتن همچنان ترجیح می‌دهد که این توافق‌ها محرمانه باقی بماند.

لاوروف گفت: ما به آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنیم که توافق روسیه و آمریکا را همان‌گونه که هست در اختیار افکار عمومی قرار دهند و این توافق به عنوان یک قطعنامه بین‌المللی منتشر شود. مسکو خواهان علنی کردن توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه است تا مبادا به منظور حمایت از النصره در برابر حملات روسیه و آمریکا تحریفی در این توافقنامه صورت نگیرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: نباید در مذاکرات مستقیم میان گروه‌های سوری تعلل ورزید.

وزیر خارجه روسیه همچنین نگرانی خود را نسبت به رویکرد برخی برای حذف نام جبهه فتح‌الشام (همان جبهه النصره) از فهرست تروریست‌ها پنهان نکرد.

لاوروف با بیان اینکه آتش بس در سوریه شامل حال تروریست‌ها نمی‌شود، اظهار داشت که تروریست‌های در بلندی‌های جولان حضور دارند و باید با آنها مبارزه کرد و مبارزه با تروریست‌ها در جولان باید براساس تعهد به قطعنامه‌های شورای امنیت صورت بگیرد.

لاوروف با بیان اینکه روابط آمریکا با جبهه النصره به صحبت جدی نیاز دارد، گفت که نمی‌توان اجازه داد که اسامی برخی از گروه‌ها از فهرست سازمان‌های تروریستی در سوریه برداشته شود.

سرگئی لاوروف در مورد پاسخ ارتش سوریه به پرواز جنگنده‌های اسرائیلی نیز افزود: ما با طرف‌های سوری و اسرائیلی در تماس هستیم و آنها را به خویشتن‌داری و خودداری از اقدامات تحریک‌آمیز ترغیب می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین