کد خبر: ۴۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۵۴

وحدت برای استقلال و آزادی

آفتاب‌‌نیوز :  امسال عاشورا و 22 بهمن در شرایط خاصی فرا می رسد زیرا کشور ما در موقعیتی قرار گرفته که نیاز به نمایش قدرت و همبستگی دارد.
ایران در منطقه ای استراتژیک واقع شده که هرگونه سستی و بی توجهی نسبت به همسایه ها و تحولاتی که در آنها صورت می گیرد می تواند ضررهای جبران ناپذیری در پی داشته باشد. آنچه منجر به 8 سال جنگ خونین و ویرانگر شد نمونه ی بارزی از این مساله است که نباید چشم به روی واقعیت ها ببندیم.
ایران از دیرباز مورد توجه جهانیان خصوصا قدرت های بزرگ و غاصب قرار داشته و آنها سعی کرده اند از هر موقعیتی برای ضربه زدن به این کشور و یا جدا کردن بخش هایی از آن بهره بگیرند.
ایران سالها در منگنه روسیه تزاری ‌و انگلیس قرار داشت ولی پس از آن در عصر جدید که پس از جنگ دوم جهانی آغاز شد تحت فشار آمریکا و شوروی که دو ابرقدرت جهان بودند قرار گرفت. ایران با وجود این که پس از پیروزی انقلاب سعی کرد سیاست نه شرقی – نه غربی را پیش بگیرد اما با مشکلات و موانعی مواجه شد که در نهایت به جنگ با عراق انجامید.
امروزه ایران با شرایط جدیدی مواجه است و سعی دارد در جهانی تک قطبی که آمریکا قدرت برتر آن است به بقای خود ادامه دهد. سیاستی که ایران در پیش گرفته خصوصا در زمینه هسته ای چندان به مذاق واشنگتن و دوستانش خصوصا اسراییل خوش نیامده است ولی این گونه نیست که مردم ایران تمایلی به دست برداشتن از آرمانها و اهداف متعالی خود داشته باشند.
اگر چه در این راستا فشارهایی وارد می شود اما وارد شدن فشارها و ایجاد محدودیت ها به منزله تن دادن ایران به خواسته های آنها نیست بلکه ایران نیز مصمم است همان روندی را که پیش گرفته ادامه دهد. ولی برای مقابله با فشارهای دیگران نیاز به وحدت و همبستگی ملی است. که مردم باید در روزهای عاشورا و 22 بهمن به نمایش بگذارند.
مردم ایران معتقد و مصمم به حفظ تمامیت ارضی و حرکت در چارچوبی است که استقلال و آزادی آن را تضمین کرده و اجازه نمی دهد هیچ کس خللی به آن وارد سازد.
اگر چه ممکن است از نظر سیاسی، دیدگاههای مختلفی میان مردم و یا احزاب و گروهها وجود داشته باشد اما آنچه برای همه یکسان و مقدس و غیر قابل انکار است اعتلای نام ایران و اسلام است.
تجربه نشان داده که ملتی پیروز و موفق است که اتحاد و همبستگی خود را حفظ کرده و با به نمایش گذاردن آن مانع دخالت دیگران در امور داخلیش بشود.
ایرانیان بارها از همسایگان و دشمنان ضربه خورده اند به همین دلیل باید با درایت و هوشیاری به مقابله با توطئه گران برخاسته و اجازه دخالت آنها را در امور داخلی خود ندهند.
ایران باید به جهانیان نشان بدهد که متحد و هماهنگ است و می تواند هم چون سدی استوار در برابر بیگانگان ایستادگی کند.
این روزها، روزهایی است که ما باید نمایش قدرت و اتحاد بدهیم و به دشمنان ثابت کنیم که قادر به ایجاد ناامنی و کارشکنی در خواسته های بر حقمان نیستند.
لذا بیایید دست در دست هم یکبار دیگر عاشورا و 22 بهمن را به صحنه های پرشکوهی از وحدت و همبستگی تبدیل کرده و دشمن را که می خواهد ما را سست و ناتوان ببیند ناامید کنیم.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین