کد خبر: ۴۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۰

اعظم طالقانی :راه دولت راه حسینی نیست

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، اعظم طالقانی که در حسینه ارشاد سخنرانی می کرد مهم ترین ویژه گی قیام عاشورا را خاصیت الهام بخشی آن برای کلیه مبارزان تاریخ عنوان کرد و توضیح داد:" حتی خسرو گلسرخی نیز در دفاعیه گفت که مبارزه را از مکتب حسین آموخته است و حالا مهم نیست که مارکسیست هم بوده باشد." 

فرزند آیت الله طالقانی با یاد از پدر مرحوم خود گفت:" بعد از مرگ آیت الله طالقانی شاه در مصاحبه ای اعلام کرد که من از دست طالقانی مصیبت های زیادی کشیدم و بارها تصمیم گرفتم که او را از بین ببرم اما سازمان سیا اجازه نمی داد. و حالا فلسفه این عمل سیا را تنها می توان در بازخوانی عاشورا یافت که وقتی یزید هم امام حسین را کشت ، 3 سال بعد حکومت و خانواده اش از هم پاشید." 

طالقانی در پایان سخنرانی خود با انتقاد از روند سیاسی کشور گفت:" این راه حسین نیست. راه حسین راهی نبود که بخشی از مسائل را ببیند و بخش دیگر را نادیده بگیرد. اینکه تنها قسمت هایی از قانون اجرا شود و با شعار " مهرورزی " بدون توجه به قانون ، گذشته را زیرذسئوال برد، تحقیر و ساده لوح انگاشتن مردم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۸۴/۱۱/۲۱
0
0
به خانم محترم بايد گفت اگه حسين را شناخته بودي چنين نميگفتي يا حسين را نمي شناسي يا شما نيز دستتان از بيتالمال بريده شده است
از خدا هدايتتان را خواهانم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین