کد خبر: ۴۰۷۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

بوئینگ757 ترامپ یا بوئینگ737 کلینتون؟

هنگامی که کلینتون در فرودگاه تارماک شهر کلیولند فرود آمد، به‌طور ناخواسته سوژه‌ای بزرگ و عجیب و غریب نصیب رسانه‌های دسته جمعی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هیلاری کلینتون کمپین انتخاباتی خود را با بهره‌گیری از یک هواپیمای «بوئینگ 737»، با شعار «با هم، قوی‌تر» که در کنار آن درج شده بود، آغاز کرد. کمی بعد از پرده‌برداری از هواپیمای کلینتون، ستاد انتخاباتی وی برای برگزاری تجمعات تبلیغاتی عازم ایالت اوهایوی آمریکا شد.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، هنگامی که کلینتون در فرودگاه تارماک شهر کلیولند فرود آمد، به‌طور ناخواسته سوژه‌ای بزرگ و عجیب و غریب نصیب رسانه‌های دسته جمعی شد. هواپیمای «بوئینگ 757» ترامپ که در کنار آن نام وی با اندازه‌ای چشمگیر روی آن خودنمایی می‌کرد، در چند قدمی هواپیمای کلینتون قرار داشت. با رخ به‌رخ شدن این دو هواپیما بسیاری از رسانه‌ها به مقایسه هواپیمای این دو رقیب جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا پرداخته‌اند.

کلینتون از یک فروند «بوئینگ 737»، ملقب به «هیل‌فورس‌وان» برای کمپین انتخاباتی خود بهره می‌برد. مدل «737» بوئینگ پرفروش‌ترین هواپیمای ساخته شده در دنیا از سال 1967 تا امروز است. این مدل هواپیما همواره با لقب‌هایی از جمله «کارآمد» و «قابل اعتماد» شناخته شده است. شرکت هواپیماسازی بوئینگ تا سال 2016 حدود 9 هزار فروند از این هواپیما را به بازار هوایی دنیا عرضه کرده است.

هواپیمای کلینتون برای نخستین‌بار در سال 2002 به شرکت هواپیمایی «ایربرلین» تحویل داده شد اما امروز این هواپیما در ناوگان شرکت «اکسترا ایرویز» که در حوزه چارتر هواپیما مشغول به کار است، عضویت دارد. سری «737» که نسل بعدی این هواپیماست و در مقایسه با رقبای قبلی خود امکانات بیشتری را پیشنهاد می‌دهد، این روزها در حال اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کره‌زمین است. از آخرین کاندیداتورهایی که از این پرنده بهره می‌بردند، می‌توان به جان مک‌کلین در انتخابات سال 2008 اشاره کرد.

دونالد ترامپ از هواپیمای شخصی که در سال 2011 خریداری کرده است، به‌عنوان هواپیمای کمپین تبلیغاتی خود استفاده می‌کرد. این «بوئینگ 757» که در سال 1991 ساخته شده است، از پاول آلن، میلیاردر معروف آمریکایی و معاون بیل گیتس خریداری شده است. البته پیش از اینکه این هواپیما در تصاحب آلن باشد، در «خطوط هوایی استارلینگ» دانمارک و «تائسا»ی مکزیک به فعالیت می‌پرداخت. هواپیمای وی یکی از سریع‌ترین هواپیماها در دنیا به شمار می‌رود.

«757» بزرگ‌ترین هواپیمای تک‌راهروی مسافربری شرکت بوئینگ است که بین سال‌های 1981 تا 2004 ساخته می‌شد. این مدل از دو موتور متعلق به شرکت «رولزرویس» بهره می‌برد و قادر است با یک باک پر از بنزین، مسافتی در حدود 4 هزار و 100 مایل هوایی را طی کند. این هواپیما دارای کابین خلبان (کاکپیت) تمام‌شیشه‌ای است که تمام اطلاعات پرواز به‌صورت الکترونیکی روی آن درج می‌شود. این هواپیما معمولا در فرودگاه «لاگواردیا»، واقع در شهر نیویورک، پارک است.

«بوئینگ 737» هیلاری دارای 96 صندلی است که به چهار قسمت مختلف تقسیم شده‌اند. قسمت اول مخصوص وی و مشاورانش، قسمت دوم مخصوص اعضای اصلی کمپین، قسمت سوم مخصوص تیم امنیتی همراه و قسمت چهارم مختص خبرنگاران است. فضای داخلی این هواپیما دارای نکته چشمگیری نیست و بخش مختص به خبرنگاران دارای سه ردیف صندلی سه‌ردیفه است.

اگرچه فضای داخلی هواپیمای ترامپ بزرگ‌تر است اما این هواپیما تنها 43 صندلی دارد. البته از این نکته نمی‌توان غافل شد که این هواپیما در دسته‌بندی هواپیماهای لوکس قرار می‌گیرد. در این هواپیما از صندلی‌های فرست‌کلاسی استفاده شده که روی استراحتگاه سر هر یک از آن‌ها لوگوی خانوادگی ترامپ درج شده است. هواپیمای ترامپ علاوه‌بر امکانات ذکرشده، دارای چند تخت‌خواب و اتاق‌ پذیرایی است.

«757» ترامپ دارای سرویس بهداشتی و کمربندهایی از جنس طلاست. از سوی دیگر، حمام تعبیه شده در این هواپیما توجه همگان را به خود جلب می‌کند. این هواپیما دارای اتاق‌خواب، اتاق غذاخوری، اتاق خصوصی مهمان و یک اتاق مختص به امکانات سرگرم‌کننده است. به گفته متخصصان هوانوردی، این هواپیما موردعلاقه بسیاری از کاندیداتورهای ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است. جورج بوش و باراک اوباما، هر دو از این مدل هواپیما برای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کردند. از سوی دیگر، گرچه هواپیمای کلینتون امکانات لوکس چشمگیری ندارد اما نمی‌توان از این نکته غافل شد که این پرنده دارای «وای‌‌فای» است!

گویا ترامپ نه‌تنها در انتخابات ریاست جمهوری، بلکه در هواپیمای مورد استفاده در کمپین انتخاباتی نیز با اختلاف زیادی پیشتاز است اما به‌واقع می‌توان گفت این موضوع دیگر نمی‌تواند برای وی نکته‌ای قابل اهمیت باشد، زیرا از این پس به جای استفاده از هواپیمای شخصی، سکاندار ناوگان «ایرفورس‌وان»، هواپیمای شخصی ریاست‌جمهوری آمریکا، خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین