کد خبر: ۴۰۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

روسیه انتقادهای ترامپ از برجام را رد کرد

معاون وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که موضع مسکو در قبال برجام با وجود انتقادهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا تغییری نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در جمع خبرنگاران گفت: بر این باوریم که توافق گروه 5+1 با ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور (برجام) متوازن است و سهم جدی در تحکیم امنیت بین المللی دارد.

ریابکوف روز دوشنبه در پاسخ به این پرسش خبرگزاری روسی اینترفاکس که مسکو با توجه به اظهارات ترامپ در مورد برجام که امکان خروج آمریکا از آن را مطرح کرده بود، تهدیدی برای این توافق می بیند؟ تاکید کرد که موضع روسیه در مورد برجام تغییری نکرده است.
دونالد ترامپ در دوره مبارزات انتخاباتی از سیاست دولت اوباما در مورد برنامه هسته ای ایران و عقد برجام انتقاد کرده و گفته بود در صورت پیروزی این سیاست را تغییر خواهد داد.
روسیه برای عقد برجام تلاش کرده و در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 برای عقد این توافقنامه مشارکت فعال داشت.

مقام های روس بارها اعلام کرده اند که برجام توافقی منصفانه است که از یک طرف حق ایران برای اجرای برنامه هسته ای صلح امیز را تضمین کرده و از سوی دیگر امکان انحراف این برنامه از مسیر اعلام شده را از بین می برد و به همین دلیل باید بطور کامل اجرا شود.
فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بارها تاکید کرده برجام به عنوان یک سند بین المللی لازم الاجرا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین