کد خبر: ۴۰۸۲۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
متهم به اسلام‌هراسی، یهودستیزی و نژادپرستی، مشاور عالی ترامپ در کاخ سفید خواهد بود

مردی که می‌خواهد ترامپ را به «گیوتین» تبدیل کند/مشاور ضد‌ایرانی ترامپ کیست‌؟

دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا «رینس پرایباس» رئیس حزب جمهوریخواه آمریکا را در سمت رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و «استیو بانون» را به عنوان مشاور عالی خود معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل-انتخاب بانون با واکنش‌های منفی و تردید و گمانه‌زنی‌هایی همراه شده است. روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی در این باره اشاره می‌کند که او مدیر سایت «بریت بارت»، اصلی‌ترین سایت حامی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بوده است که به ترویج شعارهای اسلام‌هراسانه و ضد‌مهاجران مشهور است. این روزنامه اشاره می‌کند او در حالی سمت مهم مشاور عالی رییس‌جمهوری را در کاخ سفید برعهده می گیرد که به نژادپرستی و یهودستیزی متهم شده است. 

مردی که می خواهد ترامپ را به «گیوتین» خود تبدیل کند/مشاور عالی ضد ایرانی و مروج اسلام هراسی ترامپ کیست ؟

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: «او به تازگی با انقلابیون فرانسه مقایسه شد و منتقدانش می‌گویند که می‌خواهد دونالد ترامپ را به گیوتینی مدنظر خود برای حذف مخالفان و رقبایش تبدیل کند. استیو بانون مدیر سایت بریت بارت است و مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ نیز بوده است.  

سایت او یک سایت به شدت راستگرا و طرفدار دیدگاه های ملی گرایانه است که در حمایت از سفید پوستان مطلب می نویسد. او هم چنین به نژادپرستی و یهودستیزی متهم شده است و در حال حاضر استراتژیست ارشد تازه منصوب شده از سوی ترامپ است». 

این روزنامه در ادامه درباره او می نویسد:«او یک افسر سابق نیروی دریایی امریکا، فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد در رشته حقوق است و یکی از سهام داران در بانک سرمایه گذاری «گلدمن ساکس» بوده است و از تهیه کنندگان هالیوود نیز می باشد. او فعالیت هایش در جناح راست حزب جمهوریخواه را با ساخت مستندهایی جنجال برانگیز آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۲ میلادی مدیریت سایت «بریت بارت» را برعهده گرفت و اکنون برای برعهده گیری سمت جدیددر کاخ سفید این سایت را ترک می کند». 

این روزنامه اشاره می‌کند که سایت مذکور همواره علیه «لیبرل»‌ها و فمینیست‌ها (مدافعان حقوق زنان) می‌نویسد. برای مثال، در مطلبی نوشته بود: «می‌خواهید فرزندان تان فمینیست باشند یا بیماری سرطان داشته باشند؟» و یا علیه کنترل بارداری و در مخالفت با سقط جنین نوشته بود:«کنترل زاد و ولد سبب می‌شود تا زنان غیر جذاب و دیوانه به نظر برسند». این سایت همچنین پرچمی از کنفدراسیون را به عنوان نمادی از یک «میراث باشکوه» منتشر کرده بود پرچمی که کوکلاکس کلان‌ها یا سفیدپوستان نژادپرست ضد سیاه پوستان از آن استفاده می کنند. بریت بارت هم‌چنین اشک‌های اوباما در جریان کشته شدن کودکان پس از تیراندازی دسته جمعی را «اشک‌های ساختگی فاشیستی» قلمداد کرده بود. ایندیپندنت اشاره می کند که بانون سابقه خشونت خانگی و بزهکاری را نیز در سال ۱۹۹۶ میلادی پس از شکایت همسر سابقش داشته است. این پرونده از دستور کار خارج شد چرا که دادستان نتوانسته بود با همسر سابق او برای تحقیقات بیش‌تر ارتباط برقرار کند. یک دهه پس از آن در سال ۲۰۰۷ میلادی همان همسر بانون او را متهم به اظهارنظرهای یهودستیزانه در یک مدرسه خصوصی کرده بود جایی که آن زوج تصمیم گرفته بودند که دختران شان را برای ادامه تحصیل اعزام کنند. 

همسر سابق او مدعی شده است که بانون در مشاجره در مدرسه گفته است که نمی خواهد دخترانش با یهودیان درس بخوانند. در زمینه خشونت داخلی بانون گفته بود ک مرتکب خشونتی نشده است با این حال، اظهارات توهین آمیز، یهودستیزانه و نژادپرستانه او را «جان کسیچ» رقیب سابق ترامپ و فرماندار اوهایو نیز تایید کرده است. او در توئیتی از بانون به عنوان فردی نژادپرست و یهودستیز یاد کرده است که صلاحیت برعهده گیری سمت مشاور عالی رییس جمهوری را ندارد. 

بانون علیه جنبش زنان در سال ۲۰۱۰ میلادی در یک مصاحبه گفته بود:«زنان باید همسران شان را دوست داشته باشند طرفدار خانواده باشند و فرزندان شان را بزرگ کنند». 

این روزنامه اشاره می کند که بانون ۶۲ ساله علاوه بر مخالفت با جریان اصلی جزب جمهوریخواه ضد لیبرال های چپ امریکایی نیز می باشد که اوباما از آن جا برخاسته است. او در یک گردهمایی در سال ۲۰۱۳ میلادی با حضور محافظه کاران جمهوریخواه خواستار شورش مردمی در درون حزب شده بود. 

ایندیپندنت اشاره می‌کند که در روزهای پایانی انتخابات او تصاویری را در سایت خود از جورج سوروس سرمایه دار یهودی منتشر کرده بود و ادعا کرده بود که توطئه جهانی برای شکست دادن ترامپ وجود دارد و به همین‌خاطر است که گمانه‌زنی درباره روحیات یهودستیزانه او تقویت شده است. 

گفتنی است که درباره ایران و توافق هسته‌ای بریت بارت یکی از اصلی ترین مخالفان برجام بوده است و قرارگیری بانون رییس این سایت در مقام مشاور عالی ترامپ می تواند این گمانه زنی را تقویت کند که او علیه ایران و برجام به ترامپ مشاوره خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
خب اگه ضد يهوديت چجوري ضد ما هم هست؟ يني ما آخر نفهميديم كجاي كاريم هركي از راه ميرسه مخالف ماست..
seyed mahmoud
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
سایت آفتاب نیوز دقت کنید، با هر که مخالف هستید او را با هر تیری نزنید!!! کسی که مخالف سقط جنین است، سایت آفتاب نیوز آیا شما موافق سقط جنین هستید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین