کد خبر: ۴۰۹۱۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
از ضدیت با برجام و ایران تا اتهام نژادپرستی و ضدیت با سیاه‌پوستان

هر آن‌چه باید درباره سه فرد منصوب‌شده دولت‌ترامپ بدانید/ درباره ایران چه‌نظری دارند؟

ترامپ اخیر مایکل فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو را به عنوان رییس سازمان سیا و جف سشنز را به عنوان دادستان کل منصوب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- رسانه‌های خبری جهان و امریکا نسبت به سه مقام منصوب‌شده تازه توسط دونالد ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا واکنش نشان داده‌اند. ترامپ اخیر مایکل فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو را به عنوان رییس سازمان سیا و جف سشنز را به عنوان دادستان کل منصوب کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این انتصاب اما به دور از انتقاد و جنجال نبوده است. روزنامه بریتانیایی «گاردین» با انتشار گزارشی به پیشینه هر یک از این افراد اشاره کرده است: 

هر آن‌چه باید درباره سه فرد منصوب‌شده دولت‌ترامپ بدانید/ درباره ایران چه‌نظری دارند؟

جف سشنز 

او یکی از مهم‌ترین اعضای راستگرا و ضد‌مهاجرت در مجلس سنا امریکا بود است. او در سال ۱۹۴۶ میلادی در آلاباما به دنیا آمده است. در سال ۱۹۸۶ میلادی در اقدامی نادر نامزدی او از سوی رونالد ریگان رییس‌جمهوری وقت برای برعهده‌گیری مقام قاضی فدرال توسط کنگره رد شد. پس از آن چند دادستان شهادت دادند که او اظهارنظرهای نژادپرستانه را بیان کرده است. ادعا شده که او گفته است انجمن ملی برای پیشرفت رنگین‌پوستان و اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا متشکل از عده‌ای کمونیست و غیر‌امریکایی است و مخالف فعالان آن بوده است. 

همچنین گفته شده که یک امریکایی افریقایی‌تبار شهادت داده است که سشنز به او گفته «پسر»؛اصطلاحی که در دوران برده‌داری سفید‌پوستان برای خطاب قرار دادن و تحقیر سیاه‌پوستان به کار می‌بردند. سشنز تمام این اتهامات را رد کرده است و گفته که منصفانه نبوده‌اند. 

سشنز همچنین در دورانی که سناتور الاباما بوده است گزارشی ۲۵ صفحه‌ای را آماده کرده است و در آن مهاجران را به دلیل عدم توان دستیابی به شغل و رفاه سرزنش کرده است. او معتقد است که باید مجوز کار مهاجران و صدور ویزا برای آنان محدود شود. 

روزنامه «ایندیپندنت» نیز با انتشار گزارشی از سشنز به عنوانی یکی از راست‌ترین، ملی‌گراترین و افراطی‌ترین سفیدپوستان کابینه ترامپ یاد کرده است و می‌نویسد: «ترکیب کابینه ترامپ به گونه‌ای است که تحسین نئونازی‌ها و طرفداران برتری سفید‌پوستان را برانگیخته است. 

مایکل فلین 

 مایکل فلین ۵۷ ساله تنها شخصیتی در حوزه امنیت ملی بوده است که به طور علنی حمایت خود را از ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی او اعلام کرده بود. این در حالیست که سایر کارشناسان امنیت ملی به شدت از نامزد جمهوریخواهان در طول برگزاری انتخابات انتقاد کرده بودند و هیلاری کلینتون را به او ترجیح می‌دادند. فلین دارای مقام‌های بالارده‌ای در ستاد مشترک ارتش در پنتاگون و در فرماندهی مرکزی ایالات متحده و مامور اجرای عملیات نظامی در خاورمیانه بوده است. 

او مشاور اطلاعاتی ژنرال استنلی مک کریستال در عراق و افغانستان در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی بوده است. او بیشترین انتقادات را از سیاست خارجی اوباما مطرح کرده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی کتابی در زمینه چگونه می‌توانیم جنگ علیه اسلام افراطی را به نفع خود و متحدان‌مان به پایان رسانیم را با همکاری مایکل لدین مقام سابق دولت ریگان نوشته است. او درباره شیوه غرق مصنوعی و تکتیک‌های شدید بازجویی در قبال متهمان تروریسم گفته است که باید دید شرایط چگونه اقتضا می‌کند. 

روزنامه ایندیپندنت درباره ژنرال بازنشسته فیلن می‌نویسد: «او معتقد بوده که اوباما یک دروغگو است و برنامه‌ای برای شکست داعش نداشته است. به نظر می‌رسد او تهدید اصلی برای امریکا را برخی گروه‌های اسلامگرا در خاورمیانه، چین و کره شمالی می‌داند.»

سایت «لوب لاگ» که از رسانه‌های حامی بهبود روابط ایران و امریکا است که به نفع برجام مطلب منتشر کرده است. این سایت با انتشار گزارشی درباره فلین نوشته است او علاوه بر این‌که فردی مروج اسلام‌هراسی است، فردی مروج «ایران‌هراسی» نیز می‌باشد. این سایت اشاره می‌کند که در گزارشی ۱۶ صفحه که او تقدیم کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا کرده بود  اتهامات زیادی را علیه ایران مطرح ساخته بود و در این‌باره می‌نویسد: «برای مثال، او گفته است که رفتار ایران در منطقه منفی است و آن کشور در حال افزایش نفوذ خود است. او هشدار داده که ایران واقعا می‌خواهد به اسرائیل حمله کند و آن رژیم را نابود کند و اشاره کرده که اسرائیل جدی‌ترین دوست امریکا است و باید از آن دفاع کرد. او همچنین مدعی شده که ایران در راستای ساخت سلاح هسته‌ای گام بر‌می‌دارد. او در این گزارش اشاره کرده است که ایران خطری برای منطقه است. او مدعی شده که ایران در همکاری با کره شمالی خواستار دستیابی  به سلاح‌های مهیب است.»

مایک پمپئو 

او به عنوان رییس جدید سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) از سوی ترامپ منصوب شده است. پمپئو از سال ۲۰۱۱ میلادی نماینده کنگره از ایالت کانزاس بوده است. ۵۲ ساله است و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است. او عضو حزب محافظه‌کار افراطی «تی پارتی» یا جناح راست حزب جمهوریخواه است. او در اصل حامی مارکو روبیو در انتخابات بود اما پس از آن از ترامپ حمایت کرد. او عضو انجمن ملی حامیان اسلحه است. او درباره ممنوعیت سقط جنین فردی تندرو محسوب می‌شود و در همه موارد به جز مواردی که زندگی و جان مادر تهدید شود مخالف سقط جنین است. او همچنین علیه طرحی که خواستار منع خشونت عیله زنان بود رای داده است. پمپئو همچنین مخالف بستن بازداشتگاه گوانتانامو بوده است. این موضوع به قدری باعث هراس ناظران سیاسی شده که سایت امریکایی «ووکس» در گزارشی نوشته است که آیا باید منتظر بازگشت روزهای سیاه به سیا و از سرگیری شکنجه‌هایی چون غرق مصنوعی برای متهمان تروریسم باشیم. 

پمپئو همانند فلین سابقه اظهارات ضد‌مسلمانان را دارد. او در سال ۲۰۱۳ میلادی به طور مستقیم از دموکرات‌ها و شورای امریکایی‌های مسلمان انتقاد کرد.

او یکی از سرسخت‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای بوده است و در مقاله‌ای در  فاکس‌نیوز در ماه ژوئیه این موضوع را بیان کرد و مدعی شد که توافق هسته‌ای امریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد. او نوشت که کنگره باید برای تغییر رفتار ایران و در نهایت تغییر حکومت ایران تلاش کند. او در آن مقاله از حمایت ایران از حزب الله لبنان انتقاد کرده بود. 

علیرغم انتقادات از او اما سایت نئومحافظه کار «واشنگتن فری بیکان» نوشته است که نمایندگان کنگره امریکا به احتمال زیاد ترامپ را به دلیل انتصاب به عنوان رییس سازمان سیا تحسین خواهند کرد. این سایت می‌نویسد: «مایکل لدین باور دارد که او کابوسی برای ایران خواهد بود. پمپئو همچنین در میان جامعه یهودیان امریکا فردی مورد احترام است. پمپئو همچنین گفته بود که تداوم تحریم‌های علیه ایران یک اهرم مهم برای تامین امنیت امریکا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
3
2
یاد این حکایت آدم میوفته...
سنگ را بسته و سگ را گشاده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
10
3
این ها هنگام مرگ خواهند فهمید که چقدر در اشتباه بودند ولی دیر خواهد بود و فایده ای هم نحواهد داشت.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
2
6
ببخشید که از ایران مشورت نگرفتن که یه رحیمی و مشایی بذاریم تو کاسه شون .
....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین