کد خبر: ۴۱۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

مشخص شدن ۸۰ مسیر گردشگری در کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ۸۰ مسیر گردشگری در کشور مشخص شده است، توسعه صنعت گردشگری را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در حاشیه نشست هم‌اندیشی نمایندگان تاسیسات گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه «مدلی با عنوان بسته سفرهای تلفیقی جهت معرفی به گردشگران تعریف شده است»، گفت: در این طرح، کشور به هفت منطقه و ۸۰ مسیر گردشگری که شامل تمامی مناطق تاریخی و طبیعی و در کل، ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف است، تقسیم‌بندی شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در بسته‌های گردشگری مسیر تردد برای وسایل مختلف حمل و نقل برای مدت زمان یک تا پنج روز مشخص شده است و این بسته‌ها از طریق سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابل دسترسی هستند.

معاون گردشگریِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اضافه کرد: ظرفیت‌ها و موقعیت‌های گردشگری کشور از استان‌های مختلف شناسایی و اطلاعات مورد نیاز تهیه شده است؛ همچنین در این عرصه بانک اطلاعاتی مناسبی در اختیار داریم و جهت بهره‌مندی مناسب از این ظرفیت‌ها و توسعه صنعت گردشگری باید آژانس‌های گردشگری به صورت حرفه‌ای با بهره‌گیری از این بانک اطلاعاتی اقدام به برگزاری تورهای گردشگری کنند.

رحمانی موحد با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌ مناسب، تاکید کرد: توسعه گردشگری با ایجاد زیرساخت‌های لازم، از جمله اماکن اقامتی مناسب، ارتباط مستقیم دارد.

او در رابطه با گردشگری مذهبی نیز تصریح کرد: ۶۵ درصد گردشگران ورودی به کشور در سال گذشته را گردشگران مذهبی تشکیل دادند و کشور به دلیل وجود بقاع متبرکه ظرفیت مطلوبی در این شاخه از گردشگری دارد؛ البته در کنار گردشگری مذهبی می‌توان سایر شاخه‌های این صنعت را نیز، معرفی کرد و توسعه داد.

توسعه اصولی گردشگری، فرصتی برای رونق اقتصادی بدون وابستگی به نفت

معاون گردشگریِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «راهنمایان گردشگری» را حلقه‌های اصلی توسعه صنعت گردشگری دانست و بر لزوم توسعه صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پایدار و پاک تاکید کرد و گفت: توسعه اصولی صنعت گردشگری فرصتی برای رونق اقتصادی بدون وابستگی به نفت است.

او تاکید کرد: تحقق توسعه گردشگری به ارزیابی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود بستگی دارد. گام بعدی جهت رونق گردشگری ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله در نظر گرفتن مجموعه‌ای از خدمات برای رفاه حال گردشگران است.

رحمانی موحد با یادآوری این نکته که «توسعه صنعت گردشگری بستری جهت ایجاد اشتغال پایدار است»، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در توسعه صنعت گردشگری معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها با بهره‌گیری از روش‌های نوین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: تورگردانی و تصدیِ بخشِ گردشگری باید اصولی و توسط افراد مجرب انجام شود؛ بر این اساس ورود و دخالت بخش‌های فاقد مجوز در این حوزه که اقدامی غیرقانونی است، باید از طریق مراجع ذی‌صلاح مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در گسترش صنعت گردشگری بیان کرد: توسعه بوم‌گردی یکی از اولویت‌های دولت یازدهم است. توسعه این بخش از صنعت گردشگری به پایداری روستاها و ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند. همچنین ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی با هدف حمایت از صنعت‌گران این بخش و نیز ایجاد فرصتی جهت جذب گردشگر از جمله اقداماتی بود که در دولت یازدهم پیگیری و اجرا شد.

رحمانی موحد در پایان تصریح کرد: نیاز است که نظام بانکی کشور رویکردی تجاری محور، به صنعت گردشگری اتخاذ کند که به این طریق از طرح‌های گردشگری حمایت شود.

در ادامه این نشست، سید محمد حسینی - مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی - نیز اظهار کرد: با استقرار دولت یازدهم و پیگیری‌های انجام شده، مسیر گردشگری به ریل اصلی حرکت هدایت شده است.

او ادامه داد: در سال جاری سهمیه اشتغال استان در بخش گردشگری ۳۱۷ فرصت شغلی است که تا کنون ۲۵۳ مورد از این تعداد محقق و تا پایان سال تمامی این تعهد اجرایی می‌شود.

همچنین عصر روز گذشته، چهارم آذرماه از «مجتمع فدک گیتی» با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در اراک بهره‌برداری شد.

این مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که ۴۰ فرصت شغلی نیز ایجاد کرده، در زمینی به مساحت ۱۵۲۰متر مربع با فضای خدماتی سه هزار متر مربع در چهار طبقه در بخش‌های تفریحی و ورزشی ایجاد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین