کد خبر: ۴۱۰۷۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

موضوعی که باعث شد فیدل کاسترو، احمدی‌نژاد را سرزنش و نقد کند

آفتاب‌‌نیوز : شرق در بخشی از گزارش خود درباره رابطه فیدل کاسترو با روسای جمهور ایران نوشت:دومین رئیس‌جمهوری ایران که رابطه خوبی با کشورهای آمریکای لاتین داشت و دوبار هم به کوبا رفت، محمود احمدی‌نژاد بود.

سفر نخست در چارچوب شركت در اجلاس سران عدم‌تعهد و سفر دوم يك ديدار دوجانبه بود. احمدي‌نژاد و كاسترو در اين ملاقات (سال ١٣٩٠) بيش از سه‌ساعت درباره مهم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ویژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاکم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌ای، تقویت روابط ملت‌های انقلابی، تلاش برای برپایی صلح و امنیت در جهان و مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و... گفت‌وگو كردند.

گفتني است در سال ٨٩ خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: «یک روزنامه‌نگار آمریکایی که به کوبا سفر کرده و ملاقات‌های طولانی با کاسترو داشته، در مطلبی در وب‌سایت آتلانتیک مدعی شده که رهبر انقلاب کوبا در ملاقات با وی، انتقاداتی را نسبت به احمدی‌نژاد بیان کرده و گفته که رئيس‌جمهوری ایران گرایش‌های یهودستیزانه دارد».

خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از «جفري گلدبرگ»، عضو شوراي سردبيري مجله معروف «آتلانتيك» كه به‌همراه خانم «جوليا سوييگ»، كارشناس روابط آمريكا و كوبا در شوراي روابط خارجي آمريكا، به كوبا سفر كرده بود، درباره نظرات کاسترو درباره اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره نفی هولوكاست نوشت: «کاسترو به طور مداوم احمدی‌نژاد را به دلیل نفی هولوکاست سرزنش می‌کرد.»

گلدبرگ به نقل از کاسترو نوشته بود: «من فکر نمی‌کنم در طول تاریخ هیچ قوم و مذهبی بیش از یهودی‌ها مورد تهمت و افترا قرار گرفته باشند، من می‌خواهم بگویم که حتی بیش از مسلمانان. ایران باید بداند که یهودی‌ها از سرزمین خود به بیرون رانده شدند و در تمام مناطق جهان به‌عنوان مردمی که پسر خدا را کشته‌اند، مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
3
احمدي نژاد بعد ها گفت كه در مورد نفي هولوكاست فيلم بازي كرده و همه را دست انداخته است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
سلام
کم گوی وگزیده گوی چون در
نفی هولوکاست
زمینه گستاخی وشمشیرکشیدن غربیان نسبت به نظام را سهل واسان نمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
احمدي نگو. هلو بگو. بلا بگو
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
باسلام سخن حق همیشه تلخ است یاعلی مدد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین