کد خبر: ۴۱۱۱۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
گزارش تصویری روزنامه امریکایی از زندگی عادی مردم در ایران و زیبا خواندن این کشور:

از اشتباه نوشتن میدان آزادی تا عشق دختران ایرانی به کارهای پازولینی و تارکوفسکی

یکی از نکات جالب در گزارش به اشتباه نوشته شدن میدان ازادی است. واشنگتن پشت در اشتباهی تایپی ازادی را هازادی (HAZADI) نوشته است که با واکنش انتقادی کاربران ایرانی در بخش نظرات مواجه شده و خواسته اند که این غلط اصلاح شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه امریکایی «واشنگتن پست» در گزارش تصویری تازه ای عکس هایی را از زندگی عادی مردم در ایران منتشر کرده است. این روزنامه از این تصاویر به عنوان نمادی از زندگی «بسیار زیبا» در ایران یاد می کند.

 کنت دیکرمن خبرنگار این روزنامه امریکایی می نویسد:«اکثر عکس ها درباره ایران متمرکز بر روی عکس های سیاسی هستند که تلاش دارند بیلبوردهای ضد غربی در شهرهای ایران را نشان دهند یا زنان محجبه یا مردان در حال نوشیدن چای و کشیدن قلیان. با این حال، کارهای «فرانچسکا مانولینو» متفاوت است. ارام، صمیمی و شاعرانه است. او به ایران سفر کرده و فراتر از عکس های روزانه و معمول که ما از آن کشور می بینیم و اکثرا کلیشه ای هستند از زاویه ای متفاوت به زندگی مردم عادی در ایران پرداخته است». 

این روزنامه در ادامه می نویسد:«او ده سال پیش بدنبال تماشا یک فیلم که توسط کارگردانی ایرانی ساخته شده بود تصمیم گرفت به ایران برود. او در رشته انسان شناسی تحصیل کرده بود و خوشنویسی فارسی مجذوبش کرده بود. پس از آن زمانی که برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته عکاسی تحصیل کرد به کارهای «شیرین نشاط» هنرمند ایرانی علاقمند شد. او اخیرا به ایران سفر کرده است. صهبا دوست او در شمال تهران میزبانش بوده است». 

او به نقل از این عکاس می افزاید:«واقعیت ایران واقعا متفاوت از کلیشه هایی است که مطرح می شد و تا پیش از سفر به آن کشور دچار توهم درباره واقعیت آن هستیم. او می افزاید:«در ایران محدودیت ها وجود دارند اما از دیدن زنان جوان باهوش و با فرهنگ بالا متعجب می شوید». او می افزاید:«صهبا عاشق آثار نقاشی پولاک است که در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود. 

نگار ۲۰ ساله دختر دیگری است که عاشق سینماست و عاشق کارهای پازولینی و تارکوفسکی». 

یکی از نکات جالب در گزارش به اشتباه نوشته شدن میدان ازادی است. واشنگتن پشت در اشتباهی تایپی ازادی را هازادی (HAZADI) نوشته است که با واکنش انتقادی کاربران ایرانی در بخش نظرات مواجه شده و خواسته اند که این غلط اصلاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
اميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
1
اقا شما هم نوشتي واشنگتن پشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
آفرین به این دقتت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین