کد خبر: ۴۱۵۱۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

ده زن با حقوق های میلیون دلاری /آشنایی با موفق ترین مدیران زن جهان

شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی به ده زن موفق به عنوان مدیران اجرایی ثروتمند اشاره کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در رتبه نخست این زنان می توان نام سافرا کاتز را دید او مدیر اجرایی شرکت اورکل از اوریل سال ۱۹۹۹ میلادی بوده است و اصالتا اسرائیلی امریکایی است. او از سال ۲۰۰۱ میلادی عضو هیئت مدیره اوراکل است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا در سال ۱۹۸۳ میلادی دریافت کرد. در سال ۲۰۰۹ میلادی فورچون او را به عنوان دورازدهمین زن مقتدر جهان در حوزه تجارت و کسب و کار معرفی کرد. در سال ۲۰۰۹ میلادی نشریه فوربس او را در میان ۱۶ زن قدرتمند جهان قرار داد. در سال ۲۰۱۴ میلادی  نیز او در رتبه بیست و و چهارمین زن مقتدر جهان قرار رفت. مجموع ثروت این زن موفق ۴۱ میلیون دلار تخمین زده شده است.  

مریسا مایر
او مدیر تجاری و مدیر عامل یاهو است. او در گذشته برای مدت زیادی از مدیران و سخنگوهای اصلی گوگل بود و سال‌ها در پروژه‌های مختلف "گوگل" مسئولیت داشته و اولین مهندس زنی است که به استخدام گوگل درآمد. مریسا مایر لیسانس سیستم‌های نمادین و فوق لیسانس علوم کامپیوتر را که در زمینهٔ هوش مصنوعی بود از دانشگاه استنفورد آمریکا دریافت کرد. او به عنوان یک طرفدار پروپاقرص دنیای مد مشهور است. مریسا مایر که در اولین سال‌های استخدام در گوگل با لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران اصلی گوگل رابطه داشت، به مهارت حرفه‌ای بالا در گفتگوی با رسانه‌ها نیز معروف است. مایر یکی از مسئولان اصلی پروژهٔ آی گوگل نیز بود که به کاربر گوگل امکان می‌دهد به همهٔ سرویس‌های گوگلی که استفاده می‌کند، به آسانی دسترسی داشته باشد. او در توسعهٔ گوگل مپ و جی میل نیز نقش بسزایی داشته‌است. مؤسسه فناوری ایلینوی در ۲۰۰۹، دکترای افتخاری خود را به پاس فعالیت‌های او در زمینهٔ جستجو به او اهدا کرد.
میزان ثروت کلی او ۳۶ میلیون دلار تخمین زده شده است. 



روث پورات 
او یک مدیر اجرایی  بریتانیایی تبار مقیم امریکا است  در حال حاضر مدیر عامل الفابت یکی از شرکت وابسته به گوگل است. او پیش تر از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی رییس امور مالی و معاون اجرایی رییس مورگان استنلی بود. پورات در خانواده ای  یهودی در منچستر برتیانیا به دنیا آمد.او در مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه اقتصاد لندن تحصیل کرده بود. ارزش کلی سرمایه او  ۳۱ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

مری بارا 
او کارافرین و مدیر ارشد اجرایی امریکایی است که اکنون مدیر عامل اجرایی شرکت جنرال موتورز است. بارا نخستین زنی می‌باشد که تاکنون به ریاست یکی از خودروسازان اصلی منصوب شده‌است. پدر او ۳۹ سال در شرکت پونتیاک که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز به‌شمار می‌آید، مشغول بکار بود. بارا نیز از ۱۸ سالگی به جنرال موتورز پیوست. او مدرک کارشناسی‌اش را از انستیتوی جنرال موتورز (که امروزه دانشگاه کترینگ نام دارد) اخذ نمود. سپس در سال ۱۹۸۸ با بورسیه کمپانی جنرال موتورز، وارد دانشگاه استنفورد شد و در ۱۹۹۰ در رشته ام‌بی‌ای فارغ‌التحصیل گردید. مری بارا در ماه ژانویه ۲۰۱۴ از سوی هیئت مدیره جنرال موتورز، به ریاست این شرکت انتخاب شد و جانشین دنیل آکرسون گردید. وی در سال ۲۰۱۳ از سوی مجله فوربز در فهرست قدرتمندترین زنان جهان، در رتبه ۳۵ قرار گرفت.

ارزش کلی سرمایه او ۲۸.۶ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

انجلا ارنتس 

بازرگان امریکایی و معاون رییس شرکت اپل است او در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ میلادی مدیرعامل برند بربری بود و پس از آن به اپل پیوست. در فهرست فوربس در سال ۲۰۱۵ میلادی او در رتبه بیست و پنجمین زن قدرتمند جهان قرار گرفت. رادیو بی بی سی نیز او را در فهرستی مشابهی  در جایگاه نهم قرار داده است و در سال ۲۰۱۴ میلادی در جایگاه بیست و نهمین زن موفق جهان قرار گرفت. ارزش سرمایه او ۲۵.۸ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

ایندرا نویی 
او کارافرین، بازیگران و مدیر ارشد اجرایی امریکایی هندی تبار است که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت پپسی کو فعالیت می کند. پپسی کو هم اکنون دومین شرکت تولید کننده نوشیدنی در جهان است. 

او در سال ۲۰۱۳ در رتبه ۱۳ از فهرست قدرت‌مندترین زنان جهان نشریه فوربز قرار گرفت. او سابقه مدیریت در شرکت‌های معتبری چون جانسون و جانسون، بوز آلن همیلتون،گروه مشاوره بوستون، موتورولا و گروه آب‌ب را در کارنامه خود دارد. در رتبه‌بندی‌های سالیانه که توسط مجلات معتبر جهان منتشر می‌شود، از سال ۲۰۰۶ تاکنون همواره نام نویی در فهرست قدرت‌مندترین زنان جهان ذکر شده، که برای نمونه می‌توان به فهرست ۵۰ زن قدرتمند جهان وال استریت ژورنال سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، رتبه نخست سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ مجله فرچون، رتبه سوم مجله فوربز در سال ۲۰۰۸ اشاره کرد. او همچنین دو بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در فهرست تایم ۱۰۰ از ۱۰۰ فرد قدرتمند جهان قرار داشت.

ارزش کل سرمایه او ۲۲.۲ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

فب نوواکوویچ 
او مدیر ارشد اجرایی و رییس شرکت جنرال دینامیکز است و از سال ۲۰۱۴ میلادی در این مقام بوده است و پنجاه و ششمین زن قدرتمند جهان توسط نشریه فوربس شناخته شده است. او اصالتا صربستانی تبار است و در دانشکده وارتون در پنسیلوانیا تحصیل کرده است. او مدتی نیز برای وزارت دفاع و هم چنین سیا کار کرده است. 

ارزش کلی سرمایه او ۲۰.۴ میلیون دلار است. 

ماریلین هیوسن 
او مدیر ارشد  اجرایی امریکایی است که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت لاکهید مارتین فعالیت می کند. او از اعضای هیئت میدره شرکت های دوپونت و سندیا کورپوریشن نیز به‌شمار می‌آید. 
ارزش کلی سرمایه او ۲۰.۱ ملیون دلار است. 

جینی رامتی 
او یک کارافرین امریکایی است و رییس کنونی و مدیر عامل «آی بی ام» محسوب می شود و اولین زنی است که رهبری این شرکت را برعهده گرفته است. پیش از اینکه در ژانویه ۲۰۱۲ رئیس و مدیرعامل شود، او پست های معاون ارشد و مجری گروه فروش، بازاریابی و استراتژی را در آی بی ام بر عهده داشت. از او برای هشت سال متوالی در بین "۵۰ زن قدرتمند در کسب و کار” مجله فورچون نام برده شده است که در سال ۲۰۱۲ رتبه نخست را داشت. و در بین "۱۰۰ زن قدرتمند جهان” مجله فوربز رتبه دهم را در سال ۲۰۱۴ بدست آورد. همچنین از او در تایم ۱۰۰ در سال ۲۰۱۲ نام برده شده است. و در لیست ۵۰ تاثیر گذار برتر محله بازار بلومبرگ در سال ۲۰۱۲ گرفت.
ارزش کلی سرمایه او ۱۹.۸ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

پاتریسیا وئرتز 
او کارافرین و مدیر ارشد اجرایی امریکایی است و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت ارچر دانیلز میدلند فعالیت می کند. او سابقه ۲۹ سال فعالیت را در شرکت نفتی شورون دارا می باشد. هم چنین، سابقه مدیریت در شرکت های ارنست اند یانگ و گلف اویل را نیز در کارنامه خود دارد. 

رقم کلی سرمایه او ۱۹.۷ میلون دلار تخمین زده شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
6
2
مهم اینه نه هیچکدوم از این کسب و کارها و نه هیچ چیزی از دانشی که اونها رو به این جایگاه رسونده بدست زنها پایه گذاری نشده و تمام آرزوهای اینها واسه آقایون خاطرس...!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
حسود هرگز نیاسود
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
4
همه آمريكايي!!!؟؟؟
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
1
بله وقتی فضای کسب و کار خوب باشه همه موفق هستن نه در اقتصاد دولتی و رابطه بازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
پس حقوق های نجومی بلا اشکال است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین