کد خبر: ۴۱۷۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

جزییات دستگیری قورباغه مکران / در تهران روزانه 200 خرده‌فروش دستگیر می‌شوند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده، در سال جاری میلادی، بیش از هفت هزار تن تریاک از مزارع افغانستان برداشت خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست خبری امروز (سه شنبه) اظهار داشت :طبق بررسی‌ها و گزارش‌های به عمل آمده تا امروز، در سال جاری میلادی بیش از 7 هزار تن تریاک از مزارع افغانستان برداشت خواهد شد که این امرنشان از سونامی مواد مخدر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، وی بیان داشت: پلیس ایران بزرگ‌ترین کاشف مواد مخدر در سطح دنیا شناخته شده است و به همین دلیل برای پلیس‌های سایر کشورها به عنوان یک مرجع شناخته شده است، پلیس ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر الگوی پلیس سایر کشورهاست که آموزش و دستاوردهای خود را در اختیار پلیس سایر کشورها قرار داده است.

سردار زاهدیان بیان داشت: در سال‌های گذشته در کشور افغانستان که در همسایگی ایران قرار دارد تولید مواد مخدر به شکل تصاعدی افزایش یافته است که این میزان یک آسیب جدی برای جامعه جهانی تلقی می‌شود. علی‌رغم حضور کشورهای غربی در افغانستان شاهد رشد تصاعدی مواد مخدر در این کشور بوده‌ایم، سال گذشته حدود 3 هزار و 300 تن مواد مخدر در این کشور تولید شده است.

وی افزود: بر طبق آخرین گزارش‌ها پیش‌بینی شده که در سال جاری میلادی، بیش از 7 هزار تن تولید مواد مخدر در این کشور وجود داشته باشد، بنابراین در راستای مقابله این پدیده شوم چه در بعد مواد مخدر سنتی مانند تریاک که ریشه گیاهی دارد و چه صنعتی مانند شیشه که باید ظرفیت اجتماعی را افزایش و با اجتماعی کردن موضوع و برجسته کردن نقش مردم که موضوعی کلیدی است شاهد ریشه کن کردن قاچاق مواد مخدر باشیم.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال بالغ بر 482 تن و 500 کیلو انبار مواد مخدر در کشور کشف شده که این میزان رکورد بی‌نظیری در دنیا محسوب می‌شود.

سردار زاهدیان اظهار کرد: کشفیات پلیس نزدیک به 510 تن رسیده و در روز حدود 2 تن در حوزه مواد مخدر به کشفیات دست می‌یابیم، البته دستگاه‌های ذیربط دیگر همچون اطلاعات، سپاه، گمرک و سازمان زندان‌ها نیز در حوزه مواد مخدر کشفیاتی دارند که با این حساب میزان کشفیات کشور به 550 تن در روز می‌رسد.

 انهدام یکهزار و 825 باند قاچاق

سردار زاهدیان گفت: هزار و 825 باند و شبکه فعال در حوزه قاچاق مواد مخدر در 9 ماهه امسال متلاشی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 108 هزار معتاد پر خطر و متجاهر تا کنون جمع آوری و به مراکز درمان، بازپروری و بعضاً به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در جمع آوری معتادان پر خطر نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته‌ایم. البته این اتفاق علی رغم ظرفیت‌ها و محدودیت‌های کم مناطق جمع آوری رخ داده ولی با این حال کافی نیست و ما قول می‌دهیم اگر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها آماده باشد ظرف مدت 1 هفته تمام شهر را از مظاهر علنی اعتیاد پاک خواهیم کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر بیان داشت:‌ در حوزه دستگیری قاچاقچیان شاهد افزایش 2 درصدی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم که این امر نشان از تمرکز پلیس در انسجام اطلاعاتی و کیفی شدن برخورد با شبکه‌هاست.

جزييات دستگيري قورباغه مكران

سردار زاهدیان گفت: یکی از قاچاقچیان بین المللی به نام نصیر بامری (قورباغه مکران) در خرداد ماه امسال در سیستان و بلوچستان دستگیر شد، این فرد 11 شبکه بین‌المللی را هدایت و ارتباطات سنگینی در قاچاق مواد و پولشویی داشته است. بیش از 200 میلیارد تومان اموال این شخص توسط مراجع قضایی توقیف شده و پرونده او هنوز در جریان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تعداد زیادی از قاچاقچیان داخلی با این فرد مرتبط بوده‌اند، افزود: 300 عنصر داخلی شناسایی و تحت پیگیری قضایی قرار گرفته‌اند.

وی بیان داشت: این فرد 50 ساله و سابقه 15 ساله در این حوزه داشته و در 4 سال گذشته فعالیتش را گسترش داده و مواد مخدر را از خارج مرزها به داخل کشور وارد می کرد. این فرد در کشورهای آفریقایی و حوزه خلیج فارس فعال بود و به این مناطق مواد مخدر قاچاق می کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: 15 عضو اصلی این باند که همدست "نصیر" بودند، شناسایی و دستگیر شدند. همچنین باند تمساح خلیج هم یکی از افراد مرتبط با این شخص بوده است.

وی با اشاره به سختی کار پلیس در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، افزود: تا به امروز 3هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز جان خود را تقدیم کردند تا سلامت مردم در مقابله با پدیده شوم مواد مخدر حفظ شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: تنها در 9 ماهه امسال، یکهزار و 279 مورد عملیات برای مبارزه با قاچاقچیان انجام شده که در نتیجه این مبارزات تلفات قاچاقچیان 24 درصد افزایش یافته است.

دستگیری روزانه 200 نفر از خرده‌فروشان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز گفت: در تهران روزانه 200 نفر از خرده‌فروشان دستگیر می‌شوند و پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی می‌شوند اما مشکل قانونی وجود دارد که اگر مواد مخدر همراه فرد از یک حدی کمتر باشد تنها شامل جریمه یا شلاق می‌شود.

وی ضمن انتقاد از نبود اردوگاههایی برای محکومان مواد مخدر بیان داشت: طبق اصل 42 قانون، محکومان مواد مخدر باید به اردوگاههایی با شرایط سخت یا عادی اعزام شوند ولی ما در این باره اقدامی نداشته ایم.

حذف اعدام از لیست مجازات قاچاقچیان مواد مخدر

زاهدیان در خصوص حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان گفت: اعدام در شرایط فعلی کشور باید با دقت نظر مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر نیز گروه‌های کارشناسی در مجلس،دادستانی کل و مجموعه دولت در حال بررسی این موضوع هستند اما پلیس مجری قانون است.

سردار زاهدیان در پایان گفت: به نظر من در شرایط فعلی حذف مجازات اعدام ممکن است در تشدید قاچاق مقداری موثر باشد و باید هدفمند کردن این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
پس چرا همون آش و همون کاسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین