کد خبر: ۴۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

موفقیت دولت در کاهش سن ناوگان هوایی/ هما به اقتدار سابق بازمی‌گردد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به توفیق دولت در ‌نوسازی و کاهش سن ناوگان هواپیمایی کشور، گفت: اینکه امروز غرب به دنبال ایران برای خرید هواپیما است، یک موفقیت محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا از خانه ملت، «مهرداد بائوج ‌لاهوتی» با اشاره به خرید ایرباس جدید و تاثیرهای آن در امنیت سفر گردشگران گفت: ورود هواپیمای ایرباس، فقط ورود یک هواپیما نبود و پیام‌های مختلفی داشت که از جمله آن می‌توان به اطمینان کشورهای مهم دنیا به ایران نام برد؛ زیرا کشورهای مختلف جهان به ایران قطعه نمی‌فروختند، چه رسد به اینکه هواپیمای نو تحویل دهند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا باید این پنج میلیارد دلار از منابع ارزی کشور خارج شود، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین ایرلاین‌های جهان، هما بود و اکنون با این شرایط و خرید هواپیماهای جدید، هما به حال و هوای سابق خود بازمی‌گردد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به توفیق دولت در هدف گردشگری، تصریح کرد: فرانسوی‌ها به ایران قطعه نمی‌فروختند تا هواپیمایی ایران زمین بخورد، اما اکنون به دنبال آن هستند که از آنها هواپیما بخریم و این یک موفقیت است.
وی ادامه داد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند هواپیماها را دولت خریداری کرده، در صورتی که ربطی به دولت ندارد و شرکت‌های ایرانی هواپیماها را اجاره به شرط تملیک خریده‌اند؛ اینک شرکت هواپیمایی هما هواپیماها را خریداری کرده و ممکن است شرکت‌های دیگر نیز مثل شرکت ماهان در آینده هواپیما خریداری کند.
عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حمل‌ونقل هوایی کشور ایمن شده، در حالی که سن هواپیماهای ایران بسیار بالا بود و میانگین هواپیماهای ایران 25سال است و به یک مرحله خطرناک رسیده بودیم. 
وی با اشاره به مزیت‌های خرید هواپیمای ایرباس، تصریح کرد: با این کار هم سن هواپیماهای کشور را پایین آوردند و هم توانستند سفرهای ایمن برای مردم ایران ایجاد کنند تا با آرامش خاطر سفر کنند.
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید 200فروند هواپیما را با شرکت های ایرباس ، بوئیگ و آ تی آر امضا کرده است. نخستین فروند از یک صد فروند هواپیمای خریداری شده از شرکت ایرباس روز بیست و سوم دی ماه وارد ناوگان شرکت هما شد.
نوسازی ناوگان افزون بر ایجاد رقابت در کاهش هزینه های شرکت های هوایی، هزینه های سفر را کاهش می دهد تا هموطنان بتوانند با هزینه های کمتری سفرهای داخلی و خارجی خود را با شرکت های هوایی داخلی انجام دهند. 
همچنین امضای این قراردادها نخستین گام برای نوسازی ناوگان هوایی در ایران است که به تدریج شاهد کاهش تاخیر پروازها در سطح کشور باشیم. 
افزایش تاخیر پرواز شرکت های هواپیمایی داخلی و پایبندی اندک آنها به اجرای دستورالعمل رعایت حقوق مسافران در فرودگاه های پرتردد کشور، مشکلات و نارضایتی زیادی را برای مردم به وجود آورده که ناشی از فرسوده بودن 90درصد هواپیماهای موجود کشور است. 
با ورود تدریجی 200 فروند هواپیما به ایران ایر و خریدهای دیگر شرکت های هوایی، صنعت هوانوردی ایران ارتقا می یابد و برای جوانان متخصص و تحصیلکرده ایرانی فرصت های زیادی را برای اشتغالزایی فراهم می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین