کد خبر: ۴۲۵۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

مرغ‌های کوچکتر سالم‌ترند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پیشگیری از مصرف دارو و آنتی بیوتیک با کاهش سن کشتار مرغ امکان پذیر است.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهاد مشیر غفاری در جلسه طرح کاهش سن کشتار و مزایای مصرف مرغ سایز(1200 تا 1800 گرم)، گفت: با کاهش و پایین آوردن سن کشتار مرغ می‌توانیم از مصرف دارو و آنتی بیوتیک‌ها پیشگیری کنیم.

وی افزود: بهترین کیفیت گوشت مرغ در محدوده وزنی 1200 تا 1800 گرم است و در این محدوده با توجه به کم بودن بیماری طیور از دارو و آنتی بیوتیک‌ها کمتر استفاده می‌شود و علاوه بر این ضایعات و چربی مضر نیز در این اوزان کمتر بوده و گوشت مرغ ترد و لذیذتر است و از سوی دیگر هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده صرفه اقتصادی نیز دارد.

غفاری ادامه داد:  عوامل واسطه با عرضه مرغ با وزن بالاتر به دلیل سود مضاعف و با تلقین باور نادرست مرغ با وزن پایین به عنوان مرغ وارده، تمایل مصرف مرغ چاق را وارد فرهنگ مصرف کرده‌اند لذا جهت تغییر این وضعیت باید فرهنگ سازی لازم و مثبت انجام شود و مزایای استفاده از گوشت مرغ‌های محدوده ی وزنی 1200 تا 1800 گرم به اطلاع و آگاهی مردم رسانده شود.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص به کلیه شرکت‌های تعاونی مرغداران استان و واحدهای تولید مرغ گوشتی، رعایت سن کشتار (در محدوده پوشش بیمه‌ای) حداکثر 42 روز ابلاغ شده که در صورت رعایت نشدن نیز تدابیری اندیشیده شده است.

به گزارش ایسنا، مشیر غفاری یادآور شد: پیرو هماهنگی با مدیران و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه‌ها از بسته بندی کامل و خروج مرغ‌های با وزن بالای 2 کیلو و 200 گرم جلوگیری و با کلیه استان‌های همجوار در خصوص  ارسال نشدن لاشه مرغ استحصالی با وزن بیش از 2 کیلو و 200 گرم مکاتبه شده و در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به ضرورت ایجاد زیر ساختهای فرهنگی برای تقاضا محور شدن مصرف مرغ سایز، این معاونت در حال تدوین برنامه‌های ترویجی و آموزشی و فرهنگی است که امیدواریم با همکاری کلیه واحدهای تولیدی، تعاونیها، دانشگاه علوم پزشکی، کشتارگاه‌ها، شهرداری و فروشگاه‌های عرضه مرغ بتوانیم در تولید محصول سالم در جهت سلامتی مردم عزیز گام دیگری برداشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین