کد خبر: ۴۲۶۷۹۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
روحانی دریچه‌ای مهم برای دسترسی ایرانیان به جهان خارج گشود

خلیج‌تایمز: بدون‌ روحانی، ایران به‌ روزهای بدتر از زمان احمدی‌نژاد باز خواهد گشت/اگر تندروها کرسی ریاست‌جمهوری را ازآن‌خود کنند باید منتظر فشار بیشتر بر شهروندان بود

آیا روحانی می‌تواند بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهری پیروز شود؟/ روحانی دریچه‌ای مهم برای دسترسی ایرانیان به جهان خارج را گشود/بدون روحانی، ایران ممکن است به سوی وضعیتی بدتر از گذشته و روزهای انزوای زمان احمدی‌نژاد باز خواهد گشت/چهار سال ریاست‌جمهوری روحانی سبب شده تا حافظه روزهای دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد قدری از ذهن مردم ایران دور شود با این حال، باید دانست که دستاوردهای دولت میانه‌رو روحانی در چند سال گذشه به‌راحتی می‌تواند معکوس شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزنامه اماراتی «خلیج تایمز» با انتشار گزارشی به گمانه‌زنی و تحلیل و ارزیابی درباره احتمال پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخته است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه با اشاره به ثمرات حضور روحانی در قدرت برای منطقه می‌نویسد: بدون روحانی، ایران ممکن است به سوی وضعیتی بدتر از گذشته سوق یابد و بار دیگر از نظر بین‌المللی منزوی شده و در وضعیت بدی قرار گیرد و جهان دیگر نگاه مثبتی به آن کشور نداشته باشد. حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران قطعا در حال حاضر چشم‌هایش را نمی‌تواند بر روی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مه آینده ببندد؛ این انتخابات سرنوشت درقدرت‌بودن او و همچنین پروژه‌هایش برای تغییر موقعیت بین‌المللی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

خلیج‌تایمز: بدون‌روحانی، ایران به‌روزهای زمان احمدی‌نژاد باز خواهد گشت

این روزنامه در ادامه افزوده است: اکنون کم‌تر از دو سال از زمانی که شهروندان ایرانی به خیابان‌ها ریختند تا توافق هسته‌ای را جشن بگیرند می‌گذرد. اکنون امریکا هدف انتقاد قرار گرفته است؛ چرا که پس از صدور فرمان ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده، ممنوعیت و محدودیت‌های زیادی برای ایرانیان و سفرشان به امریکا ایجاد شده است. اکنون مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ است. او پس از آزمایش موشکی اخیر تهران به آن کشور هشدار داد. جای تعجب ندارد که روحانی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه او علیه تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر مسلمانان از جمله اتباع ایران به امریکا از خود واکنش نشان دادند. روحانی، ترامپ را یک تازه‌کار سیاسی و فردی که نمی‌داند در جهان چه اتفاقاتی می‌افتد خواند و ظریف نیز ادعای دولت امریکا درباره ممنوعیت سفر اتباع ایرانی به امریکا را بی‌پایه و بی‌اعتبار خواند. او همچنین گفت که این اقدامات نشان می‌دهد که ادعاهای دولت امریکا درباره دوستی با مردم ایران بی‌پایه و  پوچ هستند. 

هر دوی آنان (روحانی و ظریف) دلایلی منطقی و واقعی برای نگرانی دارند. از زمان قدرت‌گیری روحانی در سال ۲۰۱۳ میلادی توافق هسته‌ای یک دستاورد واقعی برای روحانی بوده است. شکست در بهبود روابط با امریکا می‌تواند شرایط و ظرفیت‌های ایران برای پیوستن دوباره به اقتصاد جهانی را کاهش دهد. پس از یک دهه تحریم، روحانی با وعده رفع موانع توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی در انتخابات پیروز شد. با این حال، اقتصاددانان محافظه‌کار از سوی دیگر بر دولت روحانی فشار می‌آورند. آنان مدعی شده‌اند که کاهش نرخ تورم که توسط دولت روحانی عملی شد و یکی از موفقیت‌های اصلی او در حوزه اقتصاد بود نیز سبب تعمیق رکود اقتصادی شده است». 

این روزنامه در ادامه با اشاره به رابطه دیرینه روحانی و رهبری، می‌نویسد: «روحانی‌ از حملات بی‌امان محافظه‌کاران مصون نمانده است. اخیراً آیت‌الله هاشمی به‌طور غیر‌منتظره‌ای درگذشت. فقدان او یعنی از دست دادن یکی از متحدان قدرتمند روحانی؛ این موضوع در بلند‌مدت می‌تواند او را آسیب‌پذیر سازد. همچنین رفع حصر یکی از وعده‌های مهم داده‌شده توسط روحانی در دوران انتخابات بود.»

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که مخاطرات زیادی هنوز هم برای چشم‌انداز یک ایران بازتر وجود دارد. شورای نگهبان به احتمال بسیار زیاد اجازه حضور نامزدهای واقعا اصلاح‌طلب را نخواهد داد. این بدان معناست که روحانی محتمل‌ترین نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان خواهد بود. با این حال در صورتی که تندروها بتوانند کرسی ریاست‌جمهوری را از آن خود کنند باید منتظر فشار بیشتر دولت بر شهروندان در داخل و ارائه چهره‌ای ناخوشایند از ایران در افکار عمومی بین‌المللی‌ مشابه دروان ریاست‌جمهوری احمدی نژاد باشیم.»

این روزنامه در پایان می‌نویسد: «چهار سال ریاست‌جمهوری روحانی سبب شده تا حافظه روزهای دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد قدری از ذهن مردم ایران دور شود با این حال، باید دانست که دستاوردهای دولت میانه‌رو روحانی در چند سال گذشه به‌راحتی می‌تواند معکوس شود. باید دانست که روحانی دریچه‌ای قابل‌توجه را برای دسترسی ایرانیان به جهان خارج ایجاد کرد. اگر منتقدان بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری او را حذف کنند همان دریچه کوچک ایجاد شده نیز بسته خواهد شد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
مزاحم
|
United States of America
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
20
10
عجب .یعنی الان همه چیز عالیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
10
31
ما مردم ایران مثل 4 سال پیش با رای خودمان جواب این تند رو ها و اصواگرا ها رو خواهیم داد .

زنده باد روحانی / تا مردم در پای صندق های هستن آقای روحانی نیز حضور پر رنگی خواهد داشت .

فعلا کسی از مادر زاده نشده که بتونه اقای رو حانی رو خذف کنه؟
پاسخ ها
خلیج فارس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
اولا این بی‌اخلاقی است که اصول‌گراها که بخش قابل توجهی از جامعه هستند رو ناسزا داد و به تندوری متهم کرد!
دوماً این اماراتی‌های همون‌هایی هستند که هرچند وقت یک‌بار با زبان درازشون به خاک این سرزمین دست‌درازی می‌کنند (که دستشون بریده باد). مراقب باشید تحلیل چه کسانی را برجسته می‌کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
27
11
تبلیغ بی مورد نکن هیچ کس رضایت نداره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
4
6
روحانی ، وارث ویرانه ای است که از ۸ سال حکومت سیاه احمدی نژاد ، برجای ماند . آوار برداری از این ویرانه ، هنوز ادامه دهد چه رسد به بازسازی آن . هرگز عمق فساد دولت احمدی نژاد برای مردم بیان نشد . هرگز مردم نفهمیدند که احمدی نژاد ، فاجعه ای ملی بود . سالها طول میکشد تا این ویرانه ، آباد گردد . قطعا مردم در طول سالها ، سختی بسیار تحمل کرده اند و خواهند کرد . اما آیا معماری بهتر از دکتر روحانی برای ساختن دوباره ایران ، وجود دارد ؟ قطعا مرحوم هاشمی کبیر توانمند تر بود و شاید هم ناطق و خاتمی عزیز ، تا حدودی توانمند باشند اما فعلا در این دوره تنها مرد عمل ، روحانی است و لاغیر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
3
7
قطعا رای آقای روحانی مانند آقای خاتمی در انتخابات دوم افزایش پیدا خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
2
5
نمی دانم هیچ دقت کردید اخیرا این سایت های طرفدار دولت هم هیچ چیزی برای گفتن ندارند.یک مقدار مشکوک به نظر میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
نگران نباش. دلواپسان بسیار چیزها میسازند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
2
درپاسخ به آقای دومی که گفت اصول‌گراها بخش قابل توجهی از جامعه هستند بایدگفت اصول‌گراها
بخش قابل توجهی از جامعه نیستند وگرنه چه ضرورتی داشت که رقیبانشان باقوانینین ضدقانونی
ازصحنه حذف کنند دوم اینکه اصول‌گراهابه چه اصولی پابندهستند به ویرانی ایران ...................................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
1
متاسفانه يك جو غالبي بخصوص در صدا و سيما و در گفتمان اصولگرايي ايجاد شده و ان بزرگنمايي نقاط ضعف دولت اعتدال و بدگويي به هر صورت ممكن كه البته از ان فقط به فحاشي تعبير نشود يك نمونه نمي توانيد پيدا كنيد كه در ان از خوبيهاي دولت اعتدال سخن گفته شود اگر بگويد تورم پايين امده بلافاصله از روش عوام فريبي كه مردم كه چنين حسي ندارند سخن گفته مي شود در حاليكه خودشان مي دانند كاهش تورم معني ارزاني نمي دهد اگر بگويد برجام باعث كاهش تحريمها و افزايش درامد نفتي كه نشانه اش كاهش روند قيمتي دلار است مي گويند هنوز بانكهاي مثلا انگليسي با ما كار نمي كنند در هر صورت بايد اثبات شود دولت روحاني يك دولت ناكارامد است و ادامه ان باعث بدبختي مردم خواهد شد ولي يكبار هم توضيح نمي دهند مثلا اگر مردم از انتخاب مجدد رو حاني مايوس شوند و مثلا به كانديد اصولگرايان راي دهند كدام روش را براي اداره كشور انتخاب خواهند كرد و اگر مثلا بعد از چهار سال رياستشان دلار به 10000 تومان رسيد مردم به كجا مراجعه كنند و چه كسي پاسخگو خواهد بود چرا كه ما نديديم در خصوص گرانيهاي شديد دولت احمدي نژاد كسي توضيحي بدهد ايا از اينكه ما مردم فهيمي داريم كه همه سختيها را در راه حفظ نظام پذيرا هستند يعني نبايد كاري كنيد كه زندگيشان با كمي اسايش همراه باشد مگر اين خواسته نامعقولي است اصولگرايان قول بدهند شرايط از اين كه هست بدتر كه نخواهد شد بهتر هم خواهد شد مردم با تمام وجود از انها استقبال خواهند كرد ولي همينطوري فقط از دولت انتقاد كنيد و هدف فقط كنار رفتن ان باشد ولي ته ان هر چي شد مهم نباشد مگر معني مي دهد خداوند آخر و عاقبتمان را ختم به خير گرداند !
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
1
0
مخلص خلیج تایمز!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین