کد خبر: ۴۲۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

بازتاب سفر روحانی به کویت در رسانه‌های کویتی

سفر رییس‌جمهور کشورمان به عمان و کویت بازتاب زیادی در رسانه های کویتی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، کونا نوشت: حسن روحانی رییس جمهور ایران در پاسخ به دعوت جابرالصباح امیر کویت به کویت می آید تا در مورد راه های تقویت روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کنند.

کونا در ادامه به روابط محکم و تاریخی ایران و کویت پرداخت.

رونامه الوطن کویت نوشت: سفر روحانی رییس جمهور ایران به کویت کوتاه مدت خواهد بود اما در آن درباره تمام مسائلی که به دو کشور و منطقه مربوط است بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

الوطن در ادامه نوشت: سفر روحانی به همراه هیاتی بلندپایه از وزرا و کارشناسان و مستشاران خواهد بود.

این روزنامه در پایان نوشت: به روحانی، رییس جمهور ایران می گوییم به کشور کویت سرزمین انسانیت و صلح خوش آمدی و امیدواریم که این سفر نتیجه بخش باشد و صلح را در کشورهای منطقه ایجاد کند.

روزنامه الرای در یک گزارش تحت عنوان «گفت‌وگوی رسمی ایران و کویت» نوشت: امیر کویت در مورد روابط دوجانبه و پیشرفت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با حسن روحانی رییس جمهور ایران گفت‌وگو می کند.

این سفر اولین سفر روحانی به کویت است در حالیکه امیر کویت در سال 2014 به ایران سفر کرد و ایران آن سفر را به سفر تاریخی توصیف کرد و شیخ صباح الخالد برای تحویل نامه امیر کویت ماه گذشته به ایران سفر کرد و در آن سفر گفت: ما در منطقه شریک هستیم و منافع مشترکی داریم و ایجاد گفت‌وگو به نفع هر دو کشور خواهد بود.

همچنین در این گزارش آمده است که خالد الجارالله وزیر خارجه کویت از سفر روحانی رییس جمهور ایران استقبال کرد و گفت: امیدوارم که کشور کویت بتواند بین ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو ایجاد کند و افزود: امیدوارم که سفر رییس جمهور ایران موجب ایجاد امنیت، ثبات و شکوفایی در منطقه شود.

روزنامه القبس نوشت: امیر کویت با حسن روحانی رییس جمهور ایران که برای اولین بار به کویت سفر می کند بحث و تبادل نظر می کند.

القبس در ادامه به اظهارات علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت پرداخت. روزنامه الشاهد نوشت: امروز حسن روحانی رییس جمهور ایران و هیات همراه به کویت می آیند تا گفت‌وگوی رسمی با شیخ صباح الاحمد امیر کویت داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین