کد خبر: ۴۳۰۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

کویت پس از سه دهه به تحریم همکاری با معلمان فلسطینی پایان داد

وزارت آموزش و پرورش کویت پس از چراغ سبز مسئولان دستگاه سیاست خارجی این کشور و بعد از نزدیک به سه دهه از ممانعت حضور فلسطینیان، همکاری و جذب آموزگاران فلسطینی در مدارس این کشور را از سرگرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 فلسطینیان در دهه هشتم قرن گذشته میلادی بزرگترین تشکل اتباع خارجی مقیم کویت را تشکیل می دادند، اما پس از وقوع جنگ دوم خلیج فارس و حمایت یاسر عرفات از صدام حسین در اشغال کویت، همه فلسطینیان از کویت اخراج شدند.
به گزارش ایرنا ،پس از درگذشت یاسر عرفات نیز تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کرد به نوعی روابط با کویت را ترمیم کند و نتایج چند سال رایزنی اکنون به ثمر نشسته است .
کویت قرار است در نخستین سری 400معلم فلسطینی را برای فعالیت در مدارس این کشور جذب کند که به عقیده کارشناسان یکی از دلایل این اقدام توانمندی علمی آنها در مقایسه با معلمان کشورهای دیگر شاغل در کویت همچون مصر ، اردن ، لبنان و تونس است .
کویت همچنین اعلام کرده که با معتبر دانستن گذرنامه تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال کاهش حجم مشکلات و رنج شهروندان فلسطینی می باشد چرا که اتباع فلسطینی مقیم کویت برای تردد به کرانه باختری و نوار غزه نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. 
روابط کویت و تشکیلات خودگردان فلسطین چند سالی است که وارد دوره ای از صمیمیت شده و محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین نیز با ارسال نامه ای برای امیر کویت بابت به رسمیت شناختن گذرنامه فلسطینی از کویت تشکر کرد.
فلسطینیان مقیم کویت امروزه حضور فعالی در بخش های خدماتی و آموزشی این کشور دارند و مقرر شده است که از تسهیلات یکسان با دیگر اتباع خارجی بهره مند شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین