کد خبر: ۴۳۹۱۵۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
تحلیل رسانه‌های بین‌المللی از نامزدی احمدی‌نژاد برای انتخابات

ادامه این راه توسط احمدی‌نژاد هزینه سنگینی برای او دارد/ نامزدی او شبیه کودتا بود/شورای نگهبان او را ردصلاحیت خواهد کرد؟

حضور احمدی‌نژاد در انتخابات فضا را رادیکال‌تر خواهد کرد/با توجه به جریان انحرافی‌خواندن احمدی‌نژاد و یارانش از سوی مخالفان‌شان بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان، بقایی معاون اول سابق او را نیز تایید صلاحیت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- تحلیل‌ها درباره علل و چرایی و پیامدهای حضور احمدی‌نژاد در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ادامه دارد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این راستا، سایت تحلیلی «میدل ایست‌ای» اشاره می‌کند که به احتمال زیاد احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان رد‌صلاحیت خواهد شد اما تاثیر و نفوذ او در ساختار قدرت سیاسی ایران باقی خواهد ماند. 

او می‌نویسد: «تصمیم احمدی‌نژاد تعجب همگان را برانگیخت. انتظار می‌رفت که انتخابات با آرامش برگزار شود اما حضور احمدی‌نژاد همه چیز را به هم ریخت. مخالفانش او را به دلیل حضور در انتخابات سرزنش می‌کنند چرا که رهبر ایران در ماه سپتامبر گذشته گفته بودند که به او توصیه کردند تا در رقابت‌های انتخاباتی شرکت نکند و احمدی‌نژاد در تلاش است تا سهمی از قدرت را در آینده سیاسی ایران به عنوانی یک نیروی سوم بدست آورد. البته گفته می‌شود که بعید است او بتواند تاییدصلاحیت را از شورای نگهبان کسب کند. با این حال، حضور احمدی‌نژاد فضا را رادیکال‌تر خواهد کرد.» 

میدل ایست ای در ادامه اشاره می‌کند که حضور احمدی‌نژاد در انتخابات خود ضعف سیستم انتخاباتی ایران را نشان می‌دهد و در این‌باره می‌نویسد: «در واقع در سیاستی چون سیاست ایران که احزاب قوی سیاسی وجود ندارند چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست. همچنین با هزینه مالی حداقلی، بسیاری از مردم عادی نیز برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که مشخص است بسیاری از آنان ردصلاحیت خواهند شد. احزاب سیاسی قوی در ایران وجود ندارند و ارتباطات حزبی با مردم ضعیف است در عوض، در هر دوره انتخابات، تحرکات موقتی از سوی اصلاخ‌طلبان و محافظه‌کاران در دو طرف طیف سیاسی برای جذب آرای مردم ایجاد می‌شود». 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند که با توجه به جریان انحرافی‌خواندن احمدی‌نژاد و یارانش از سوی مخالفان‌شان بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان، بقایی معاون اول سابق او را نیز تایید صلاحیت کند. 

نشریه «ابزرور» نیز در گزارشی اشاره می‌کند که احمدی‌نژاد با ثبت‌نام خود، خواسته است خود را رو‌در‌روی رهبری قرار دهد. ابزرور می‌نویسد: «او در واقع با این کار کودتایی را انجام داده است. سوال اصلی در اینجاست که آیا کمیته بررسی صلاحیت او در شورای نگهبان اجازه ورودش به رقابت‌های انتخاباتی را خواهد داد؟ این نوعی چالش در سیاست ایران است که هرگز پیش از این روی نداده بود. این وجود شکاف در اردوگاه محافظه‌کاران نیز می‌باشد. احمدی‌نژاد می‌داند که اقداماتش خطرناک هستند اما همچنان به راه خود ادامه می‌دهد». 

اگر احمدی‌نژاد دچار خطای محاسباتی شود ممکن است هزینه سنگینی پرداخت کند. این نشریه می‌نویسد: «موضوع اصلی در ایران بر سر تفاوت قابل‌توجه میان لیبرال‌ها و محافظه‌کارها نیست بلک بر سر دیدگاه‌های مختلف و نوع رویکرد نسبت به غرب و آمریکا است. در زمان احمدی‌نژاد هرگز تحریم‌های ضد‌ایرانی لغو نشدند و توافق هسته‌ای نیز حاصل نشد این اتفاقات تنها با ریاست جمهوری روحانی رخ دادند که تایید رهبر ایران را نیز در این مسیر کسب کردند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
6
3
نه تنها خارجیها بلکه مزدورانشان در داخل کشور هم از آمدن احمدی نژاد ترسیده اند.
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
3
5
کاندیدا شدن ایشان یکی دیگر از دلایل نداشتن پشتوانه ای قوی بر عدم سیاستمداری ایشان است.وقتی اعلام کردند که من هیچگونه برنامه ای برای شرکت در انتخابات ندارم،لابد برنامه ای برای اداره کشور ندارند.در سال 88 بدون مقدمه در مناظره معروفشان مرحوم هاشمی و خاتمی وموسوی را مانع پیشرفت در کارشان اعلام کردند.حالا از چه کسی می خواهند انتقاد کنند و باقیمانده اخلاق کشور را همچون صدها مورد دیگر لگد مال کنند.منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
این کاندیداتوری یک اعلان جنگ علنی بود......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
3
با ثبت نامش رو که نیست ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
"..." یعنی چی!
منم موافقم
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
7
من ندانستم چرا در ایران کسانی که ریس جمهور میشن
بعدها باهاشان دشمن میشیم
و به جای تقدیر و تشکر محاکمه و ممنوع التصویر و ممنوع الفعالیت میشن
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
دقیقا بابت چه چیزی باید از محمود تقدیر و تشکر بشه؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
4
0
همیشه ورود نیروی سوم در کشوری که دارای دو جناح یا دوحزب اصلی است ایجاد تنش میکند کما اینکه در سال 88 همین اتفاق افتاد.حتی ثبت نام در این دوره نیز چهار چوبهایی که دو جناح برای معرفی کاندیداها در نظر گرفته بودند را به هم ریخته و باعث تعدد کاندیدا در هر دو گرو شده است.فرق این دوره با دوره ی قبل اینست که در دوره قبل اصولگراها آب به آسیاب اینها ریختند واینها را از خود به حساب آوردند در صورتی که در این دوره اصول گراها نه تنها آنهارا از خود نمی دانند که بر علیه خود هم میدانند.
البته این نیروی سوم که در آن دوره نیروی اصلاح طلب را به خیال خودش کنار زد تا بتواند یکی از دو جناح اصلی باشد چنان پنانسیلی نداشت که بتواند بقای خود را تثبیت کند لذا در این دور بیشتر شاهد عملیات انتحاری از طرف آنها هستیم تا بتوانند در خاطر سیاست باقی بمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
ما در ایران حزب و جناح به معنای واقعی کلمه نداریم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
4
6
مطمئنا رد صلاحییت خواهد شد! تاریخ مصرف تمام شد! دسنمال یک بار مصرف!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
7
3
خیلی خوشتان آمده که رسانه های خارجی حرف دل شما را می زنند؟
یک کمی به خودتان شک کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین