کد خبر: ۴۳۹۲۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
ثبت‌نام ۱۶۳۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری

در آخرین‌روز ثبت‌نام انتخابات‌ریاست‌جمهوری چه‌گذشت؟چه‌کسانی نامزد شدند؟/داوطلبی جهانگیری و قالیباف در روز آخر+عکس و فیلم

پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم که ساعت ۸ صبح روز شنبه آغاز شده بود، ساعاتی پیش پایان یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
پنجمین  و آخرین روز از نام نویسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که از ٨ صبح امروز آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت که  با در آخرین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چه‌گذشت؟/چهره‌های معروف+عکس و فیلموجود بسته شدن دربهای وزارت کشور در داخل این وزارتخانه ثبت نام از داوطلبینی که قبل از ساعت 18 به وزارت کشور مراجعه کرده بودند ادامه دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سه شنبه گذشته در ستاد انتخابات کشور آغاز شده و تا امروز شنبه(٢٦ فروردین) ادامه داشت.


***

در آخرین روز ثبت‌نام‌ها چه کسانی به ستاد انتخابات آمدند؟

صادق خلیلیان

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم برای کاندیداتوری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

خلیلیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی نامطلوبی هستیم به دلیل سمت اجرایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنم.

خلیلیان متولد سال ۱۳۳۸ و دارای دکترای اقتصاد کشاورزی است.

حمیدرضا حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی‌بابایی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، گفت: من کاندیدای جمنا هستم.

جمنا ۵ کاندیدای اصلی دارد

حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: هر ۵ کاندیدای جمنا کاندیدای اصلی هستند. حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس صبح امروز پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ناکارآمدی برنامه‌ها و نادیده گرفتن مردم در مدیریت اجرایی کشور را دو حلقه مفقوده در کشور عنوان کرد و گفت: مردم با تمام قدرت در صحنه مدیریت فرهنگ و اقتصاد کشور حضور ندارند، ‌این در حالی است که مدیریت کشور حتما باید مردمی شود در همین راستا نیز من نام دولت خود را "دولت کارآمد و مردمی" قرار دادم.

وی با تاکید بر اینکه «باید برای ایجاد رقابت در کشور حلقه مدیریت ها عمومی شود» خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان همه امور قرار بگیرند و مسئولین نظام نیز باید حتما در خانه شیشه ای حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایرانی بزرگ با مردمی بزرگ داریم که باید این مردم را جهانی کنیم، اظهار کرد: باید در صحنه بین الملل به عنوان کشوری قدرتمند ضمن تعامل براساس عزت، حکمت و مصلحت، تعامل دو جانبه و چند جانبه داشته باشد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه نمی شود کشور را جناحی و سیاسی اداره کرد، گفت: همه کسانی که دارای قدرت کار هستند باید وارد شوند و تلاش کنند.

وی تصریح کرد: من نه تنها سیاه و سفید نمی بینم بلکه برای انسان ها براساس شاخص های انسانی، دینی و ملی احترام قائل هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۲۲ اولویت برای برنامه ریزی در کشور دارم، به جزئیات برنامه های خود پرداخت و اقتصاد کلان، بودجه، نظام پولی و مالی،‌ خصوصی سازی و مناطق آزاد، توازن منطقه ای، آموزش عالی، سیاست خارجی و هدفمند یارانه ها را از جمله اولویت های خود برای برنامه ریزی در دولت یازدهم عنوان کرد.

حاجی بابایی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار است به نفع فردی به جز آقای رئیسی کناره گیری کنید؟ خاطرنشان کرد: جمنا در اطلاعیه خود بیان کرد که به ۵ کاندیدا رسیده است و هر ۵ کاندیدا، کاندیداهای اصلی هستند. هر کس که بتواند بعد از مناظره ها آراء اول را داشته باشد، قطعا باید بماند و مورد حمایت واقع شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا حضور ۵ نامزد در انتخابات برای افزایش فشار بر روحانی است، اظهار کرد: حضور ۵ نفر از سوی جمنا برای توجه به آراء مردم و تنوع برای انتخاب آنهاست.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت یازدهم با تاکید بر اینکه همه دولت ها دارای نقاط مثبت و منفی هستند، خاطرنشان کرد: چنانچه دولت یازدهم را دولتی موافق می دیدم که می تواند موانع اقتصادی موجود در کشور از جمله اشتغال را حل کند، قطعا آن را تایید و به او کمک می کردم اما امروز خیلی روشن است که دولت در دستیابی به اهداف خود موفق نشده است.

حاجی بابایی ادامه داد: معتقدم که می شود به جای ۷۰۰ هزار شغل در کشور با ۷۷۰ هزار میلیارد تومان تا مرز یک و نیم میلیون شغل سالانه ایجاد کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با روند فعلی نرخ ۱۲.۶ دهم درصدی بیکاری ممکن است افزایش یابد. همچنین با توجه به تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومان صکوک و اوراق در پایان سال ۹۵ امروز تورم دو رقمی شده و رشد تورم طی دو ماه آینده پیش روی ما خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توصیه رهبری به احمدی نژاد درباره عدم حضور در انتخابات تاکید کرد: ملاک و معیار در کشور سخن رهبری است.

حاجی بابایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چرایی مخالفت با تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: من همواره تحقیق و تفحص را کاری مثبت می دانم.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به برنامه های خود برای فرهنگیان خاطرنشان کرد: جایگاه آموزش و پرورش امروز جایگاهی نیست که بتواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را پاسخگو باشد. در همین راستا با توجه به سیاست هایی که در دولت دوازدهم خواهیم داشت آموزش و پرورش باید دولت محور شود.

عوض حیدرپور

عوض حیدرپور نماینده پیشین مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

عوض حیدرپور نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ثبت نام کرد.

محمد هاشمی

محمد هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام نویسی کرد.

ابتدا فردی به نمایندگی از محمد هاشمی‌رفسنجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور به نمایندگی از محمد هاشمی اقدامات لازم را در جهت ثبت نام وی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم انجام داد که به دلیل لزم حضور محمد هاشمی جهت تکمیل این مراحل ثبت نام وی انجام نشد که پس از آن برادر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  با حضور در ستاد انتخابات جهت ثبت نام اقدام کرد.

برای پیگیری آرمان‌ها و اندیشه‌های هاشمی رفسنجانی ثبت نام کرده‌ام

محمد هاشمی می‌گوید برای پیگیری آرمان‌ها و اندیشه‌های برادرش در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است.

برادر مرحوم آیت الله هاشمی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من با توجه به آرمان و اندیشه مرحوم هاشمی که اعتلای ایران، رفاه و آسایش برای مردم است، بر آن شدم از این طریق در حد توان خود، آرمان‌های ایشان را پیگیری کنم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم شما فردی بوده یا تصمیم جمعی خانواده مرحوم هاشمی بوده است، ‌اظهار کرد: این تصمیم، تصمیم جمعی خانواده ایشان است.

هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع روحانی کنار خواهید رفت؟ تصریح کرد: این حرف‌ها برای کناره گیری زود است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که آیا شما با اصلاح طلبان هم مشورت کرده‌اید؟ گفت: با برخی افراد در این زمینه صحبت کرده‌ام که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم. من هم مشورت داشته‌ام و هم به من تکلیف شده که در انتخابات حضور داشته باشم، زیرا صحنه‌های انتخابات بسیار حساس است و به من تکلیف شد که در صحنه حضور داشته باشم.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات مستقل است افزود: ضرورت هایی وجود داشته که من کاندیدا شوم از جمله توصیه‌های مرحوم هاشمی. نظر ایشان این بود که با توجه به صحنه رقابت‌ها حتما لازم است بیشتر از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد و من بر این اساس وارد انتخابات شدم.

خبرنگاری در ادامه از هاشمی پرسید که نظر شما در مورد ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات چیست؟ که وی در پاسخ گفت: این مساله با حوزه مقام معظم رهبری مرتبط می شود که از ماه گذشته نقل و قولهایی در مورد جلسه احمدی نژاد با رهبری مطرح شده است و نمی توانم در این زمینه خیلی اظهار نظر کنم.

رئیس اسبق صد ا و سیما همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عملکرد صدا و سیما در پوشش انتخابات گفت: رسانه ملی باید به صورت ملی عمل کند و گرایش سیاسی نداشته باشد. مرحوم  امام هم بر این اعتقاد بود که گرایش‌های سیاسی مدیران صدا و سیما نباید در اداره این رسانه دخیل شود. من معتقدم مدیران صدا و سیما باید گرایش سیاسی خود را کنار بگذارند و طبق قانون عمل کنند.

وی در پایان درباره اولویت‌های دولت احتمالی وی نیز تصریح کرد: قانون و برنامه ششم توسعه اولویت‌ها را مشخص کرده و من هم بر اساس همین اولویت ها عمل خواهم کرد.

حسن بیادی

حسن بیادی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در ستاد انخابات کشور حضور یافت و برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به خاطر حمایت از احمدی نژاد پشیمان نیستم

حسن بیادی گفت: بخاطر حمایت از احمدی نژاد پشیمان نیستم.

این فعال سیاسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات اخیر احمدی‌نژاد اظهار کرد: عده ای پشت سر احمدی‌نژاد دری وری می گفتند، اما پس از اینکه رای آورد در دولتش مسئولیت گرفتند اما من بخاطر یکسری نابسامانی ها از وی جدا شدم. من از وی انتقاداتی دارم اما رفاقتم با او سر جای خود است.

وی در پاسخ به این پرسش که در حمایت از احمدی نژاد پشیمان نیستید؟ گفت: من پشیمان نیستم؛ آنهایی باید پشیمان باشند که مسیر احمدی‌نژاد را به انحراف برند من به موقع کنار کشیدم و با وی هنوز ارتباط دارم و او را با عنوان کسی که در جامعه می تواند تاثیر بگذارد قبول دارم.

بیادی در پاسخ به این پرسش که منظور شما از آنهایی که مسیر احمدی نژاد را به انحراف برده اند جمنا است؟ گفت: بله منظورم همان ها هستند.

وی همچنین درباره نامزدهای جمنا تصریح کرد: ۵ نفر را کنار هم گذاشتند و بعد به من گفتند نظرت چیست که من گفتم قالیباف از همه بهتر است. خوشبختانه پشت پرده جمنا هم که رو شد.

وی با بیان اینکه ظلم است که بگویم دیگران از قالیباف بهتر هستند، خاطر نشان کرد: البته من انتقاداتی در اداره شهر به قالیباف دارم، اما فقط ۲۰ درصد با قالیباف فاصله دارم، وی در مدیریت شهر تهران تلاش زیادی کرده است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع قالیباف کنار می روید، گفت: نامزدی من در انتخابات جدی است، اما هنوز تصمیم نگرفتم به نفع قالیباف کنار بروم.

بیادی افزود: من وابستگی به جناحی ندارم و هر جا حق باشد آن‌جا هستم.

وی همچنین با انتقاد از روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری خواستار این شد که خواستار نظام در این زمینه اصلاح شود.

محمدمهدی زاهدی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور آمادگی خود را برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. وی که به همراه نوه اش به وزارت کشور آمده بود در سخنانی کوتاه به خبرنگاران گفت: آمده‌ام تا به مردم نوید تغییر و تحول بدهم.

وی با بیان اینکه دولت تغییر وتحول را تشکیل خواهد داد از تشکیل اتاق فکر محمود احمدی نژاد اظهار بی‌اطلاعی کرد.

امیدوارم ثبت‌نام احمدی‌نژاد فقط برای حضور بیشتر مردم در انتخابات باشد

محمدمهدی زاهدی درباره چرایی حضور مستقل در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من را در انتخابات جمنا شرکت نداده‌اند و یکی از گلایه‌های من همین موضوع است.

وزیر علوم دولت نهم، بعد از ظهر امروز پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمده ام تا پیام تغییر و تحول را به مردم نوید دهم، اظهار کرد: آمده ام بگویم که تغییر در نگرش ها و نگاه ها و همچنین رفتارها و باورها را دنبال می کنم.

وی با انتقاد از وضعیت موجود در کشور گفت: ایران کشوری ثروتمند و قوی است که با برخی مشکلات مواجه است در هر زمینه براساس آسیب شناسی هایی که انجام داده ام معتقدم راهی جز تغییر و تحول نداریم و راه‌حل موجود روی کار آمدن دولتی شفاف، پاکدست، قانون محور و معتقد به خرد جمعی و شایسته سالار و برآمده از مردم است.

زاهدی با بیان اینکه دولت تغییر و تحول را تشکیل خواهم داد، تاکید کرد: می توانیم در سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران با دنیا به صورت عزتمندانه زیر چتر اقتدار تعامل کنیم.

این دواطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اتاق فکر دولت های نهم و دهم همچنان تشکیل می شود و حضور جنابعالی براساس تصمیم این اتاق فکر است، اظهار کرد: من از اتاق فکر دولت نهم و دهم اطلاعی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب و چرایی حضور به عنوان کاندیدای مستقل از جمنا گفت: من در انتخابات جمنا شرکت داده نشده ام و این یکی از گلایه های من است.

وزیر علوم دولت نهم همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ارزیابی از حضور احمدی نژاد در رقابت های انتخاباتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در توصیه ای که به وزرات کشور داشتند، تاکید کردند که مهمترین مساله ما در انتخابات پیش رو این است که شاهد حضور گسترده مردم باشیم. در همین زمینه امیدوارم حضور آقای احمدی نژاد با توجه به جملاتی که قبلا رهبری داشتند فقط بخاطر این مساله باشد که در انتخابات شوری ایجاد کند تا مردم بیشتری بیایند.

وی ادامه داد: به نظر من چنانچه که احمدی نژاد توصیه رهبری را دنبال کند حتما مصلحت بیشتری در ایجاد شور و نشاط در انتخابات در پی خواهد داشت.

این نماینده مجلس دهم همچنین درباره تاثیر حضور احمدی نژاد در سبد رای اصولگرایان، ارزیابی از این موضوع را زود هنگام توصیف کرد.

زاهدی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تحقیق و تفحص از شهرداری اظهار کرد: از هر تحقیق و تفحصی استقبال می کنم و معتقدم که باید تحقیق و تفحص و ماده ۲۲۶ آئین نامه مجلس را جدی بگیریم،‌ چرا که شفافیت در موضوع ها بویژه حوزه های اقتصادی به نفع کشور است و باید به دنبال تحقیق و تفحص حتی از شهرداری باشیم.

محسن رهامی

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان عصر امروز برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶  به ستاد انتخابات کشور آمد و گفت که به طور مستقل وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌ است.

آمده‌ام رئیس‌جمهور شوم

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رهامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال‌هاست که من یک اصلاح طلب هستم و امروز نیز که برای حضور در انتخابات آمده ام قرار نیست کاندیدای پوششی باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ثبت‌نام در انتخابات با کسی مشورت داشته اید، خاطر نشان کرد: برای حضور در انتخابات با اعضا و مسئولین شورای عالی سیاستگذاری مشورت کرده‌ام. همچنین به تعدادی از نمایندگان ادوار و مدیران نیزبا آقای خاتمی دیداری داشته‌اند و روز یکشنبه پیام ایشان را به دست من رساندند.

رهامی با اشاره به دیدار شب گذشته خود با رهبری این دیدار را با تصمیم خود برای حضور خود در انتخابات بی تاثیر ندانست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاندیدای پوششی برای آقای روحانی هستید؟‌تاکید کرد: من آمده ام که رئیس‌جمهور شوم و قانون را اجرا کنم. من کاندیدای پوششی هیچ فردی نیستم.

این فعال سیاسی در پایان گفت: ممکن است تا پایان ساعت ثبت‌نام چهره های شاخص دیگری از اصلاح‌طلبان اعلام کاندیداتوری کنند.

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف شهردار تهران  بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

محمدباقر قالیباف پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران خودداری کرد و به قرائت یک بیانیه‌ پرداخت.

قالیباف گفت: روزهای سرنوشت‌ساز اردیبهشت ۹۶ زمانی برای یک انتخاب تاریخی؛ چراکه قرار است تصمیمی بزرگ برای امروز خود و آینده فرزندانمان بگیریم. یا رئیس‌جمهور فعلی مسیری که در پیش گرفته است را ادامه خواهد داد یا در وضع موجود تغییری بنیادین ایجاد خواهیم کرد.

وی با انتقاد از وضع موجود آقای روحانی از بهتر شدن وضعیت اقتصادی می گویند اما اگر ایشان پای خود را از درون اتاقشان بیرون بگذارند و میان مردم بروند و از واقعیت‌های ملموس درون جامعه تصویر دقیق‌تری پیدا می‌کنند و برایشان روشن می‌شود که تنها ۴ درصد جامعه از وضع موجود رضایت دارند.

وی هم‌چنین با انتقاد از وضعیت واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک و تاثیر آن بر شرایط کارگران مدعی شد: اگر آقای رئیس‌جمهور میان مردم بودند می دیدند که خانواده ها چگونه از بیکاری فرزندان تحصیل کرده خود رنج می‌برند و پدران برای این‌که از عهده مخارج روزمره زندگی برآیند هر روز ساعت‌ها کار می‌کنند.

این داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: هموطنان صبورم من میان شما هستم و می‌بینم که از این همه وعده و حرف و شعار خسته شده‌اید، دادن یک فرصت چهارساله دیگر به دولت فعلی نیز نخواهد توانست این اعتراض‌ها و نارضایتی‌ها را برطرف کند و در صورت تکرار این تجربه نباید انتظار فردایی بهتر از دیروز داشت، اگر فردا بدتر از امروز نگردد. حرف کافی است، چهار سال کافی است.

وی ادامه داد: اگر اینجا بودید سوالی را صریح از من می پرسیدید که قالیباف، قبلی ها هم همین حرفها را می زدند. روی چه حسابی باید به حرف‌های شما اعتماد کنیم؟ پاسخ من به دغدغه به حق شما یادآوری یک نکته است که این حرف ها را قالیباف می‌زند و شما او را کاملا می شناسید، با همه قوت ها و ضعف‌هایش. شما می توانید به او اعتماد کنید چون قالیباف هیچ‌گاه از پشت‌میزها مدیریت نکرده بلکه با لباس کار میان شما، وسط میدان عمل بوده است. شما می توانید به او اعتماد کنید چون مثل تمام مسئولیت‌های قبلی‌اش برنامه‌ای عملیاتی و متکی به ظرفیت های بزرگ داخلی دارد.

وی افزود: شما می توانید به او اعتماد کنید چون تیمی توانمند و پرانرژی با ترکیبی از جوانی و تجربه و روحیه جهادی را مسئول امور اجرایی کشور خواهد کرد. قالیباف هم کم خطای فردی و کاری ندارد اما همیشه بر این باور تکیه داشته است که حرفی بزن که بتوانی عمل کنی و سابقه اش نشان داده که همیشه متعهد به وعده هایش بوده است و امروز یعنی ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۶، من، محمدباقر قالیباف به شما تعهد می‌دهم با توکل به خداوند مننان و به پشتوانه شما « دولت مردم » را تشکیل دهم و در یک دوره چهار ساله با انقلابی اقتصادی درآمد کشور را دو و نیم برابر افزایش دهم، ۵ میلیون شغل ایجاد کنم، نظام مالیاتی را به نفع ۹۶ درصد مردم تغییر دهم و از همه مهمتر برنامه ای مدون و دقیق برای حل مشکلات فوری اقشار کم درآمد اجرا کنم. به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

۵ میلیون شغل ایجاد می‌کنم

محمد باقر قالیباف می‌گوید ٥ میلیون شغل ایجاد می‌کنم.

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: درآمد کشور  را دو و نیم برابر افزایش می‌دهم و ٥ میلیون شغل ایجاد می‌کنم.

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دقایق پایانی زمان ثبت‌نام دوازدهمین دور ه انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

ملت است که با انتخاب خود تمایل به دیدگاه های عرضه شده را می‌گوید

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که اصرار گروه ها و اشخاص باعث شد در لحظات پایانی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بیایم.

اسحاق جهانگیری پس از ثبت نام در انتخابات گفت: ملت است که با انتخاب خود تمایل به دیدگاه های عرضه شده را میگوید.

وی افزود: برای رساندن ایران به جایگاه واقعی در منطقه و ایران هیچوقت شرایط آنقدر مهیا نبوده است.

وی خاطرنشان کرد که آنچه امروز بیش از هر چیز برای برون رفت از چالش ها نیاز است وحدت و یکپارچگی و حضور همه گروه ها در صحنه است.

***

بازدید اعضای هیأت اجرایی مرکزی انتخابات از روند ثبت‌نام‌ها

تعدادی از اعضای هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بازدید کردند.

این بازدید پیش از ظهر روز شنبه انجام شد و اعضای هیأت در جریان روند ثبت‌نام‌ها قرار گرفتند.

حسینعلی امیری، میرولد ،تاجگردون، میرزاده و تعداد از افراد دیگر جزو افرادی بودند که به وزارت کشور آمدند.

چاره‌ای جز اصلاح قانون انتخابات نداریم

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: چاره ای نداریم مگر اینکه نقایص قانون فعلی انتخابات را بر طرف کنیم.

حسینعلی امیری عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در جریان بازدید تعدادی از اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از مراحل ثبت نام این انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای بازدید از روند ثبت نام‌ها به ستاد انتخابات کشور آمدیم با این روند ثبت نام ها که هر کسی با هر شرایطی برای ثبت نام می‌آید، فرصت و هزینه زیاد ایجاد می شود و مردم متوجه نقص قانون انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به سیاست های کلی انتخابات که رهبری آن را ابلاغ کرده اند، باید شاخص های نامزدهای انتخابات تدوین شود. از سویی اصل ۱۱۵ قانون اساسی باید تصحیح شود و ما چاره ای نداریم جز اینکه یک نظام جامع انتخابات طراحی کنیم که نقایص قانون فعلی را رفع کند.

امیری افزود: امروز براساس دعوت وزارت کشور به محل ثبت نام ها آمده ایم و معاون سیاسی وزیر کشور گزارشی از روند ثبت نام ها به ما ارائده دادند و اعضای هیات اجرایی هم سوالاتی داشتند که آقایان به آنها پاسخ دادند.

وی در پایان گفت: اعضای هیات اجرایی مرکزی براساس شخصیت های حقیقی انتخاب می شوند نه شخصیت حقوقی.

توضیحات میرزاده درباره انتخاب اعضای هیأت اجرایی انتخابات

هم‌چنین یک عضو حقیقی هیأت مرکزی انتخابات ریاست جمهوری جزییات نحوه انتخاب اعضای این هیأت را تشریح کرد.

حمید میرزاده عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی کار انتخابات را انجام می‌دهد، اظهار کرد: بر اساس قانون ۱۱ نفر متشکل از چهار نفر حقوقی و هفت نفر شخصیت حقیقی هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور به عنوان رییس هیأت، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات و یکی از اعضای هیأت رییسه مجلس چهار شخصیت حقوقی هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری را تشکیل می‌دهند.

میرزاده با اشاره به روند انتخابت اعضای حقیقی این هیأت، گفت: پس از اعلام اسامی ۳۰ نفر از اشخاص حقیقی از سوی شورای نگهبان به عنوان معتمدان مردم، پس از تأیید این شورا طی انتخاباتی که ۲۷ اسفند برگزار شد هفت عضو حقیقی هیأت اجرایی انتخاب شدند.

بازدید عباسعلی کدخدایی از ستاد انتخابات کشور

عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌ جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از روند اقدامات در این ستاد بازدید به عمل آورد.

انتخابات جشنواره ثبت‌نام نیست

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که انتخابات جشنواره ثبت نام نیست.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: این حجم از اشتیاقی که در ثبت نام‌ها وجود دارد باید اشتیاق واقعی باشد ولی فکر نکنیم که اینجا جشنواره ثبت نام است. چون به هر حال پست ریاست جمهوری طبق قانون اساسی مقام دوم کشور به حساب می آید و به سوابق مدیریتی بالا نیاز دارد.

وی با بیان اینکه صلاحیت بسیاری از ثبت‌نام کنندگان تایید نمی‌شود، افزود: البته شورای نگهبان هنوز برای تایید صلاحیت داوطلبان جلسه‌ای برگزار نکرده و از فردا جلسات برگزار می‌شود.

کدخدایی بیان کرد: قانون اساسی قوانین انتخابات را به خوبی ترسیم کرده که افراد باید رجل سیاسی و مذهبی باشند. رجل سیاسی و مذهبی امر بسیار ارزشمندی است که باید به آن توجه کنید و نباید اینگونه باشد که فقط بیاییم و ثبت نامی انجام دهیم، البته قبول داریم قوانین ما در این زمینه خیلی خوب نیست و حداقلی است.

ثبت نام ۱۲۹۰ نفر تا ظهر روز شنبه

دبیر ستاد انتخابات کشور هم در نیمروز شنبه گفت: تا این لحظه ۱۲۹۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده‌اند.

پورعلی مطلق در گفت‌وگویی اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۹۵ نفر آقا و ۹۵ نفر خانم هستند. جوان‌ترین فرد ۱۸ سال و مسن‌ترین فرد هم ۹۲ سال دارد.

وی همچنین افزود: امروز هم ۳۰۴ نفر هم وارد محل ثبت نام شده اند که ثبت نام بیش از ۲۴۰ نفر قطعی شده است.

وی در پایان درباره احتمال تمدید زمان ثبت نام گفت: ما تا ساعت ۱۸ موظفیم طبق قانون ثبت نام را انجام دهیم.

دواطلبی ۱۳۶۱ نفر تا ساعت ۱۴

رییس ستاد انتخابات کشور هم ساعتی بعد گفت: تا ساعت ۱۴ امروز ۱۳۶۱ نفر متشکل از ۱۰۴ نفر زن و ۱۲۵۷ نفر مرد با حضور در وزارت کشور برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کردند.

علی اصغر احمدی، رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تعداد ثبت‌نام‌ کنندگان متقاضی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۴ امروز، اظهار کرد: تاکنون ۱۳۶۱ نفر با مراجعه به ستاد انتخابات وزارت کشور برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۳۵۲ مراجعه برای امروز بوده است.

وی گفت: از این تعداد ۱۰۴ زن و ۱۲۵۷ نفر مرد هستند. جوانترین ثبت‌نام کننده ۱۸ ساله و مسن‌ترین دارای ۹۲ سال سن است. همچنین تاکنون ۸۳ ایثارگر برای انتخابات ریاست جمهوی دوازدهم اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

احمدی همچنین به مقایسه تعداد ثبت‌نام‌های انجام شده در انتخابات دوره یازدهم با دوازدهم پرداخت و ادامه داد: در دوره قبل در مجموع پنج روز ۶۸۶ نفر به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کرده بودند اما امسال تا ساع ۱۴ روز پنجم بیش از ۱۳۶۰ نفر یعنی ۷۱۵ نفر بیشتر از دوره قبل برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کردند.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به حضور بی‌سابقه مردم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اینکه فضا به گونه‌ای باشد که از آن به عنوان جشنواره یاد کنیم مطلوب است و این برای حضور یک نقطه محسوب می‌شود. اما عرف جامعه به گونه‌ای است که در انتخابات شوراها می‌گوییم حداقل مدرک تحصیلی باید دیپلم باشد. در همین راستا امیدوارم در فرصت‌های بعد از انتخابات همگان دست به دست هم دهند تا به سمتی برویم که عرصه ورود به انتخابات ریاست جمهوری دارای نصاب‌هایی باشد.

وی در پایان درباره احتمال تمدید زمان نام‌نویسی از داوطلبان کاندیداتوری تأکید کرد: قطعاً امروز آخرین نام‌نویسی است و تا ساعت ۱۸ پذیرای داوطلبان خواهیم بود. از ساعت ۶ به بعد از کسانی که در داخل ستاد حضور داشته باشند نام‌نویسی به عمل می‌آید.

داوطلبی ۱۶۳۶ نفر تا پایان روز پنجم ثبت‌نام‌ها

رئیس ستاد انتخابات کشور هم‌چنین در پایان زمان رسمی ثبت نام داوطلبان اعلام کرد که مجموع ثبت‌نام شده ها برای حضور در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۱۶۳۶ رسید.

احمدی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور ضمن اعلام این خبر گفت:‌ از این تعداد ۱۳۷ نفر خانم و ۱۴۹۹ نفر آقا هستند. جوان ترین ثبت‌نام کننده ۱۸ سال و مسن ترین ۹۲ سال دارد.

وی افزود:‌ از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۱۳۷ نفر سابقه ایثارگری داشته و فراوانی سنی زیر ۳۰ سال ، ۲۳۶ نفر است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: امروز در پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام کاندیداها ۵۹۰ نفر نام نویسی کردند.

احمدی یادآور شد: در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری ۶۸۶ نفر داوطلب داشتیم که در این دوره ۹۵۶ نفر بیشتر شده است و ما خوشحالیم که بخشی از جامعه احساس مسئولیت کردند.

وی در پایان تاکید کرد:‌ هشتم اردیبهشت ماه نظر شورای نگهبان در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام می‌شود و تبلیغات به مدت بیست روز آزاد است و همه عزیزان و طرفدارانشان خواهش می کنیم که قانون را رعایت کنند.

**

انتخاب شوندگان باید دارای چه شرایطی باشند؟

بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف ۵ روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس ۴×۶ از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.»

براساس ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شوندگان بایددارای شرایط زیر باشند:

۱- از رجال مذهبی، سیاسی

۲-ایرانی‌الاصل

۳-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۴-مدیر و مدبر

۵-دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

۶- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مدارک مورد نیاز نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری

واجدان شرایط باید در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و اقدام به تکمیل فرم های پیش بینی شده کنند.

* جدول اسامی برخی نامزدها و سمت فعلی یا سابقه آن‌ها بر اساس روز ثبت‌نام، تاکنون به شرح زیر است:

ردیفزمان ثبت‌نامنام داوطلبسمت یا سوابق
۱روز اولسیدمصطفی میرسلیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و مشاور عالی رئیس‌جمهور در دوره آیت‌الله خامنه‌ای، وزیر ارشاد دولت دوم هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

۲روز دوممسعود زریبافان

رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس‌جمهور در دولت دوم احمدی‌نژاد، عضو دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران

۳روز دومحمید بقایی

رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت اول احمدی‌نژاد، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دوم احمدی‌نژاد

۴روز دوممحمود احمدی‌نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دولت‌های نهم و دهم، شهردار اسبق تهران

۵روز دوممحمدعلی پورمختار

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجالس نهم و دهم، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم

۶روز سومسیدمصطفی هاشمی‌طبا

وزیر صنایع سنگین در دولت‌ شهید باهنر، وزیر صنایع در دولت اول موسوی، رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس‌جمهور در دولت دوم هاشمی‌رفسنجانی و دولت اول خاتمی

۷روز سومسیدمحمد غرضی

نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از اصفهان، وزیر نفت دولت شهید باهنر و دولت اول موسوی، وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت دوم موسوی و هر دو دولت هاشمی‌رفسنجانی، عضو دوره اول شورای اسلامی شهر تهران

۸روز چهارممهدی کلهر

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور ایران در دولت‌های نهم و دهم و در مقطعی مشاور سازمان صداو سیما

۹روز چهارممصطفی کواکبیان

نماینده فعلی مجلس و دبیرکل حزب مردم‌سالاری

۱۰روز چهارمعلیرضا زاکانی

مدیر سایت جهان‌نیوز، نماینده دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی (رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم)، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج دانشجوئی کشور (۷۹ تا ۸۲)

۱۱روز چهارمحسن روحانی

رئیس دولت یازدهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده دوره‌های سوم تا پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده دوره‌های اول تا پنجم مجلس شورای اسلامی (نایب‌رئیس مجالس چهارم و پنجم)، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت‌های هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام (۷۱ تا ۹۲)

۱۲روز چهارمسیدابراهیم رییسی

تولیت آستان قدس رضوی (ع)، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده دوره‌های چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری، جانشین دادستان تهران (۶۴ تا ۶۸)، دادستان تهران (۶۸ تا ۷۳)، رئیس سازمان بازرسی کل کشور (۷۳ تا ۸۳)، معاون اول قوه قضائیه (۸۳ تا ۹۳)، دادستان کل کشور (۹۳ تا ۹۴)، رئیس شورای نظارت بر صدا وسیما (۹۱ تا ۹۵)، دادستان سابق ویژه روحانیت

۱۳روز پنجمصادق خلیلیان

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم

۱۴روز پنجمحمیدرضا حاجی‌بابایی

نماینده همدان و فامنین در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، وزیر آموزش‌وپرورش دولت دوم احمدی‌نژاد، نماینده مجالس پنجم تا هشتم (عضو هیات رئیسه دوره‌های هفتم و هشتم)

۱۵روز پنجممحمد هاشمی

ریاست سازمان صداوسیما(۶۳ تا ۷۳)، سرپرست پیشین وزارت امور خارجه،قائم مقام پیشین وزیر امور خارجه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در دولت هاشمی، ریاست دفتر رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام (۷۵ تاکنون)

۱۶روز پنجممحمدمهدی زاهدی

عضو پیشین شورای شهر کرمان، وزیر علوم در دولت نهم، رئیس کمیسیون تحقیقات و فناوری مجلس دهم

۱۷روز پنجم

محمد باقر قالیباف

شهردار تهران، جانشین اسبق نیروی مقاومت بسیج، فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، فرمانده اسبق نیروی هوایی سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی (۷۹ تا ۸۴)

۱۸روز پنجماسحاق جهانگیری

معاون اول دولت روحانی، وزیر معادن‌وفلزات دولت اول خاتمی، وزیر صنایع‌ومعادن ایران دولت دوم خاتمی، نماینده دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
2
7
با نظر سید اصلاحات به روحانی رای میدهم
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
تنها کسی اه ثبت نام نکرد خواجه حافظ شیرازی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
1
خوشم میاد چطور درباره کاندیداشدن دولتی ها واصلاح طلبان وبرادر هاشمی سوت کردید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
1
کاهش شان دانشگاه و دانشجو با افزایش کم کیفیت دانشگاه و دانشجو.
کاهش شان جمهوریت و مدیریت ان با افزایش کم کیقیت روزها و داو طلبان .
هر دو با برنامه و بودجه از صندوق ذخیره مردم توسط دوستان نادان .
بعد حساب نمی شود این کم کیفیتی به تولید سرایت و تنور واردات گرم می شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین