کد خبر: ۴۴۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

شکل گیری زنجیره کامل سلامت زمینه ساز تحول در حوزه درمان است

استاندار فارس گفت: شکل گیری زنجیره کامل سلامت شامل تولید دارو ، بیمارستان، خدمات درمانی و ... زمینه ساز تحول در حوزه درمان است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش دریافتی جمعه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سیدمحمدعلی افشانی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه داروسازی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: به عنوان نمونه، بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز که با همت دکتر ملک حسینی و با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد و عمل های جراحی پیوند اعضا نیاز به داروهای خاصی دارد که باید در داخل کشور تولید شوند. 

وی اظهار کرد: نباید دنبال وارد کردن آنها باشیم، زنجیره ای باید ایجاد شود، بیمارستان، کارخانه تولید دارو و سایر بخش های مرتبط با آن ها که باید ایجاد شود، باید این زنجیره کامل شود تا تحول خوبی در حوزه درمان ایجاد شود.

استاندار فارس بیان کرد: این استان ظرفیت بالایی برای پیشرفت در حوزه پزشکی و دارویی دارد به همین دلیل دارای اهمیت است.

افشانی ادامه داد: یکی از مهم ترین قطب های توسعه استان فارس بحث کشت گیاهان دارویی است که هم اینک در عرصه کشاورزی فارس به صورت جدی به آن توجه می شود.
وی اظهار کرد: گیاهان دارویی نسبت به کشت های پرآب و کم بازده فعلی به خصوص در شرایط خشکسالی، آب بسیار کمتری مصرف می کنند و طبقات نسبتاً محروم نیز می توانند در این حوزه صاحب شغل شوند. 

استاندار فارس ادامه داد: منابع طبیعی به کسانی که اقدام به کشت گیاهان دارویی می کنند، زمین واگذار می کند که از این طریق صاحب شغل و درآمد شوند.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ای کاش همیشه انتخابات بود تا حقوق مردم محترم شمرده شود، عزیز باشند، فاصله طبقاتی نباشد، آزادی حرمت داشته باشد و زنان و مردان مساوی باشند، گفت: حیف که انتخابات چند سالی یکبار برگزار می شود و بیشتر، پشت تریبون است؛ اگر اینها در عالم واقع بود وضع ما بهتر بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین