کد خبر: ۴۶۴۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
سارای، کتابی متفاوت؛

روایت‌های زندگی به قلم 10 بانوی ایرانی

«سارای» که در زبان آذری به معنی ماه شب چهارده است، در آخرین روزهای تیرماه رونمایی شد و در اندک زمان به چاپ دوم رسید. این کتاب در حقیقت وصف حال روایت‌های زندگی است.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات - مردم ایران از دیرباز شب‌های خود را با قصه‌ها و داستان‌های ملی و بومی به بامداد رسانده اند. شاید کمتر فرهنگی به اندازه فرهنگ غنی ما، از چنین گنجینه ادبی با ارزشی برخوردار باشد. هنوز هم وقتی داستان یا مجموعه داستان‌هایی جذاب و خواندنی به بازار می‌آید، می‌توان شاهد استقبال گسترده مردم بود.

چندی پیش، مجموعه داستان‌های کوتاه گروهی از بانوان نویسنده در قالب کتاب «سارای» از سوی نشر "ایران‌بان" منتشر شد و به بازار آمد.

نسرین اربابی، عذرا ایپکچی، گلناز باور، مریم توکلیان، مریم ذبیحی، آزیتا رضوانی، پریچهر رفیعیان، مهرناز کرمی، منور معزی و نسرین مختارزاده، نویسندگان این کتاب 156 صفحه‌ای به ترتیب حروف الفبا هستند. کار تصویرسازی آن را هم مختارزاده برعهده داشته است.

شاید بارزترین ویژگی «سارای» این باشد که تمام پدیدآورندگان آن بانوانی هستند که بیش از 10 سال در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی خودشناسی، خودسازی و مهارت‌های ارتباطی زندگی حضور فعال و مستمر داشته و در نخستین تجربه نویسندگی خویش، سراغ نگارش داستان‌های کوتاه ‌رفته‌اند.

روایت‌های زندگی به قلم 10 بانوی ایرانی

نخستین سرگذشت این مجموعه با شعری به زبان آذری آغاز می‌شود که معنی آن از این قرار است:
«بالای کوه رفتم
سرگذشتم را روی سنگش نوشتم
تا هر کس می‌گذرد بخواند
که چه‌ها بر من گذشت»

این کتاب که در حقیقت وصف حال روایت‌های زندگی است، با یک مقدمه کوتاه آغاز می‌شود و در ادامه این داستان‌ها و مطالب به ترتیب، قرار گرفته‌اند: پنجره، لارین، کویر، قهوه سوخته، سفر، تبعیض، شانس، پل، دل نوشته، مهر نگاره‌ها و تلفن. 

«سارای» که در زبان آذری به معنی ماه شب چهارده است، در آخرین روزهای تیرماه رونمایی شد و در اندک زمان به چاپ دوم رسید. علاقه‌مندان می‌توانند به زودی چاپ دوم آن را به بهای پانزده هزار تومان تهیه کنند.

روایت‌های زندگی به قلم 10 بانوی ایرانی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ملیسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
به من معرفی شد و این کتاب رو خوندم و داستانهاش من رو تحت تاثیر قرار داد ولی خیلی هاش رو نمیشد ازش درس گرفت چون سفر بود!!! ولی در کل دستتون درد نکنه ... ممنون :)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین