کد خبر: ۴۶۷۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

ترامپ ونزوئلا را به جنگ تهدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که دست به حمله نظامی علیه ونزوئلا می‌زند؛ اقدامی که به منزله واکنشی شدید از سوی واشنگتن به بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین به شمار می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
ونزوئلا در روزهای اخیر به دلیل تشکیل مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی در مرحله‌ای بسیار حساس به سر می‌برد و نیروهای ضد دولتی اقدام به غارت اسلحه و مهمات از یک پایگاه نظامی پس از تشکیل این مجلس کرده‌اند که باعث نگرانی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، در راستای این اقدام و نگرانی دولت واشنگتن، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک جلسه پرسش و پاسخ گفت: مردم در ونزوئلا در رنج به سر می‌برند و هر روز می‌میرند. ما گزینه‌های زیادی برای ونزوئلا داریم که یکی از آنها در صورت نیاز و ضرورت گزینه نظامی است.

این اظهار نظر ترامپ برای کاراکاس یک "شوک" به نظر می‌رسد، به طوری که ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا این تهدید را "اقدامی از روی حماقت و دیوانگی" خواند.

کاخ سفید اعلام کرد که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه خواستار گفت و گوی تلفنی با ترامپ شده و در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ تنها زمانی با وی صحبت می‌کند که دموکراسی در ونزوئلا برقرار شود.

مقام‌های ونزوئلا مدت‌هاست که می‌گویند آمریکا به دنبال حمله به این کشور است.

پنتاگون اعلام کرده که ارتش آمریکا آماده پشتیبانی از شهروندان این کشور و منافع ملی آمریکاست اما ادعاهای دولت کاراکاس در حمله برنامه‌ریزی شده آمریکا در این کشور آمریکای لاتین "بی‌پایه و اساس" است.

پیشنهاد ترامپ برای انجام حمله احتمالی نظامی در هفته‌ای مطرح شده که وی مکررا نسبت به حمله نظامی علیه کره شمالی تهدید کرده است.

به نوشته ایسنا، ترامپ درباره اینکه آیا نیروهای آمریکایی آماده عملیات در ونزوئلا هستند یا خیر از ارائه جزئیات امتناع کرد و گفت: ما درباره این مساله گفت و گو نمی‌کنیم اما یک اقدام نظامی یا همان گزینه نظامی چیزی است که ما به دنبالش هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
کشمش هم دم در اورده!شما اول اقتصادتو درست کن بعد فکر جنگ با امریکا باش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین